מועצה מקומית קרית טבעון - עמוד הבית

דלג על בר עליון בראש הדף
בר עליון בראש הדף
06:50   21/9/2018
דלג על בר עליון אדום
בר עליון אדום

פרוטוקול ישיבת מליאה מספר 3 מיום 11.3.18

20/03/2018

‏‏כ"ו' באדר , תשע"ח
‏13 במרץ, 2018
פרוטוקול ישיבת מליאה מס' 3
מתאריך כ"ד באדר תשע"ח, 11.3.2018

משתתפים:

דוד אריאלי – ראש המועצה
אייל פרדיס
שחר דבי
דוד חורש
צביקה אקרמן
חן וייסמן
נאוה סבר
דודו מסיקה
חנן זיסו
יהודה אסור
שמוליק שמחון
שרה גרינצוייג

חסר:

שחר לשם

נוכחים:
יאיר אודם – מנכ"ל המועצה
סיון לוי – גזברית המועצה
אד' מריוס ראפ – מהנדס המועצה
יגאל הראל – מבקר המועצה
עו"ד עודד רומאנו – היועץ המשפטי
ענת עוז – המחלקה לחינוך

 

על סדר היום:

  1. הצעות לסדר היום.
  2. אישור תב"רים.
  3. אישור הקצאות מבני בתי כנסת לייעוד בתי כנסת.
  4. הארכת מינוי ד"ר טלי דניאלי כדירקטורית בתאגיד המים. אושרה בתאריך 25.6.2015. 
  5. אישור מליאה להצטרפות לאשכול רשויות הר הכרמל.
  6. אישור לקיחת הלוואה בגובה 3.6 מיליון ₪, לטובת הנגשות, שיפוץ אולם פיס ותכנון בי"ס בשכונת "בצל אורנים".
  7. אישור תקנון החברה הכלכלית.
  8. עדכון פרוטוקול ישיבת מליאה מתאריך 25.6.17 בעניין מטרות העלאת הארנונה.
  9. הגדרת המועצה כמגישת תוכנית 306-0620146.
  10. אישור ביטול צילום ישיבות מליאה.
  11. אישור שמות רחובות בשכונת "בצל אורנים" בהתאם לפרוטוקול ועדת שמות מתאריך 11.2.18.
  12. המלצת ועדת הקצאות בנושא "בית ציפורה".


הישיבה נפתחה בשעה 18:30.

הצעות לסדר:

1.1 שמוליק שמחון:
על רקע המחלוקת המשפטית שבין אגודה "השומר" לבין רמ"י לגבי הבעלות על המבנה שמסעדת "שלו ביער" שוכרת, המונע ממנה להסדיר את היתרי הבנייה כחוק, ולאחר שבית העסק כבר שילם את הקנסות שהוטלו עליו, על מנת למנוע את סגירתו של עסק משגשג ופורח זה – ברצוני להעלות לישיבת המועצה הקרובה את ההצעה לסדר הבאה:

  • 1. בית העסק יהרוס עפ"י פסיקת ביהמ"ש את שני המחסנים.
  • 2. צו ההריסה למטבח יוקפא ולא ייאכף, עד להכרעה המשפטית בנוגע לבעלות על המבנה, אז תינתן ארכה לבעלי העסק להסדיר את היתרי הבנייה כחוק.
    אודה לך על העלאת הנושא לדיון והצבעה בישיבת המליאה הקרובה.
    המקום הזה מתנהל כבר 30 שנה כמו עכשיו, מן הראוי שאתה כראש הרשות, היה לבוא לקראתם ולנסות להסדיר פתרון מבחינת תכנון ובנייה. כנראה שבחרתם ללכת להליך משפטי שהסתיים בצורה מאוד כואבת למפעילי המקום. המקום עצמו מופעל ע"י תושבי הקריה ויש איזשהו מאבק משפטי בין מנהל מקרקעי ישראל לבין אגודת השומר שהיא משכירה את המבנה ל"שלו ביער". הם שילמו את חובם כפי שבית המשפט פסק. קנס של למעלה מ-100,000 ₪ וארכה של עשרה חודשים למציאת פתרון. אנחנו כנבחרי ציבור, כן רוצים לעזור לעסקים כאן. במקום לעזור להם, אנחנו נלחמים בהם. כאמור, יש כרגע מחלוקת לגבי למי שייך המבנה הזה. המבנה אמור לעבור לידי המנהל על פי משפט אחר שמתנהל בין המנהל לבין אגודת השומר, שבו נפסק שהמנהל ניצח והמנהל יחליט מה לעשות איתו. באגודת השומר לא הסכימו עם הפסיקה הזו וערערו לעליון. כרגע ממתינים לפסיקת העליון. בינתיים המפעילים של המקום תקועים בין שני גופים ואין להם למי לפנות ומול מי להתנהל. זה הזמן שלך כראש המועצה, להראות שאתה חפץ לעזור לעסקים בטבעון ולא רוצה לפגוע בהם. עד אשר יוחלט מי הבעלים של הנכס הזה, צריך למצוא פתרון זמני.
    צו בית המשפט קבע הריסה של שלושה מבנים- 2 מחסנים וחלק של המטבח בגודל של כ- 50 מטרים. המפעילים מוכנים להריסת שני המבנים ומבקשים להשאיר את המטבח כדי שהמסעדה תוכל להמשיך ולפעול עד להחלטת בית המפשט לגבי שייכות הנכס. אגב, העסק הזה מפרנס חמש משפחות בטבעון.

היועץ המשפטי:
אני תמה על הצעת הסדר שהעלית ואני רוצה להצביע על אי חוקיות רבה מאוד שכרוכה בה. הנחייה מספר של היועץ המשפטי של הממשלה שמספרה  799-10-2017-1529 מדברת על עצמאות התביעה של המועצה. לנבחרי הציבור אסור, בתכלית האיסור, להתערב, להציע הצעות, להעלות דברים שקשורים בהליכי חקיקה פליליים. אסור, זה עלול להגיע לכדי עבירה פלילית. חברי מליאה אינם מוסמכים כלל להתערב בעבודת התביעה. היחיד שיכול להחליט שהוא מעכב את ביצוע צו ההריסה זה רק בית משפט ולפי בקשת הנאשמים. נסיונות התערבות לטובת נאשם מטעם נבחרי ציבור בהליכים פליליים הם בלתי ראויים ואין להם מקום. אני מציע לכם הצעה חמה מאוד, הסירו את ההצעה מעל הפרק לחלוטין. אני אומר את זה כדי להגן עליכם.

שמוליק שמחון:
השופט איפשר עיכוב לעשרה חודשים, למה? כדי שמישהו יציע בטווח הזה איזשהו פתרון לבעיה. לכן, אנחנו לא מתערבים. אנחנו באים ומבקשים מראש המועצה למצוא פתרון לבעיה הזו בעשרה החודשים האלו. הכסף, שולם, האגרות שולמו. הם מוכנים גם להרוס את שני המחסנים והדבר היחידי שהם מבקשים כפשרה, זה להשאיר את המטבח.

שחר דבי:
זו בקשה שצריך להגיש לבית המשפט, ממש לא לפה. זו בקשה של עיכוב הליכים.

שמוליק שמחון:
אני מכיר עשרות מקרים שקרו בטבעון וכל פעם, ראש מועצה כזה או אחר, מצאו פתרונות יצירתיים יחד עם היועץ המשפטי. זה מה שאני מבקש, מציאת פתרון במגבלות של בית המשפט. אם יובטח פה, על ידי ראש המועצה שהוא יבוא בנפש חפצה לפתור את הבעיה..

ראש המועצה:
זה לא יקרה. מעולם לא התערבתי לתובע בעבודתו.

היועץ המשפטי:
עד ה1/10/18 יש סוג של חסינות בפני העמדה לדין בגין המשך הפעילות. לאחר מועד זה, אני לא יכול, בלי צו של בית משפט, להאריך את המועד.

ראש המועצה:
לתובע העירוני יש את העמדה שלו. אנחנו לא נתערב בעבודתו. אני מקבל את עמדתו.

היועץ המשפטי:
אני מציע למי שהגיש את ההצעה הזו, למשוך אותה. לכל אחד אחר, אני מציע למשוך את ידו מההצבעה הזו.

שמוליק שמחון:
אני מרגיש מאויים. למה אתה אומר את זה?

היועץ המשפטי:
זו התערבות פסולה בעבודתו של התובע.

חן וייסמן:
ההצעה לסדר היא סוג של אמירה. אין לנו הרבה עסקים ביישוב שזוכים להערכה שיוצאת מגבולות היישוב. על כן אני חושב שיש חשיבות למצוא פתרון יצירתי לעניין הזה. הרי ראש המועצה אמר שהוא לא מתכוון ליישם את ההצעה אז בעצם ההצבעה שלי, שעכשיו אני אצביע בעד, היא סוג של אמירה כי זה לא משהו שהוא הולך ליישם.

נאוה סבר:
בית המשפט נתן ארכה והמליץ להגיע לאיזשהו הסדר. עסקים בטבעון הולכים ונסגרים בזה אחר זה ומצד שני אנחנו מתלוננים שאין לנו מקורות הכנסה אז מה קורה כאן? הגיע הזמן שנמצא את הדרך להגיע להסדר עם בעלי העסקים כאן ולאפשר להם לחיות כאן, מה גם שהם משרתים את כולנו. היו לא מעט תיקים שהגיעו בהם להסדרים.

ראש המועצה:
ישירות באמצעות התובע העירוני, לא באמצעות המליאה. זה מה שאמר עודד.

נאוה סבר:
עצם העובדה שאתה מהלך עלינו פה אימים, זו באמת לא הדרך.

דודו מסיקה:
השאלה היא למה אתה לא רוצה לעזור לתושבי טבעון? מדובר בתושבי טבעון, מדובר בפנינה. למה לא לעשות איזשהו מאמץ לעזור. תנסו, תראו איזשהו רצון לעזור, זה הכל. לא יותר.

שרה גרינצוייג:
אני מבקשת ששמוליק יסביר עוד פעם את ההצעה שלו.

שמוליק שמחון:
אנחנו לא מתערבים בהליך המשפטי, הוא הסתיים בעצם. ניתן פסק דין ובו השופט אמר שתינתן ארכה לעשרה חודשים שבהם ניתן למצוא פתרון. הפתרון הוא ביישום שני שליש של פסק הדין. כלומר, להשאיר את המטבח, כדי שהמסעדה תוכל להמשיך לתפקד, עד אשר ייקבע למי שייך הנכס הזה כי זה לא ידוע וגם בהליך משפטי. ההצעה שלי אומרת לאפשר להם להמשיך לקיים את המקום הזה עד הפסיקה שבה יוכרע מי בעל הנכס. או אם ראש המועצה בא ואומר שהוא מוכן לתת הוראה לאנשיו, למצוא פתרון בעשרה החודשים, יחד עם בעלי הנכס, איך מאפשרים להם להמשיך לעבוד עד שיוכרע של מי הנכס. זה אך ורק תלוי בך, ראש המועצה. אם תרצה, בהכל אפשר לטפל.

ראש המועצה:
אני לא מתערב בדברים כאשר הם עוברים לטיפול של התובע העירוני. אני יכול לנסות לפני כן לסייע, בעצה, בחשיבה, אבל מרגע שזה עובר לתובע העירוני, כמו בסיטואציה הזו, אני לא מתערב. הטיפול שם לא נגמר, ייתכנו הליכי אכיפה, הדברים מורכבים. אנחנו כרגע, בסיטואציה הזו, סבורים שצריך לקבל את עמדתו של היועץ המשפטי.

יהודה אסור:
מה נעשה על ידך טרם שזה הגיע לתובע?

ראש המועצה:
נערכו מספר פגישות בנוכחות בעלי העסק וגם עם אגודת השומר.

מהנדס המועצה:
סוגיית המבנה היא מאוד ארוכה, לא השתנו בה יותר מידי פרטים. היו ישיבות אצל ראש המועצה, היו ישיבות גם אצלי. סוגיית אגודת השומר מול רמ"י היא מאוד מורכבת.

ראש המועצה:
עלתה פה טענה שאני והמהנדס לא עשינו דבר כדי לסייע, זה פשוט לא נכון עובדתית.

אייל פרדיס:
אני מאוד בעד לעזור ולסייע לעסקים. ביום שישי לטייל בטבעון, זה כמו לטייל בעיר רפאים. יש אולי בית קפה אחד וגם הוא בעשר כבר נסגר. מצד שני, מעלה פה היועץ המשפטי, דברים שאני מפחד שאנחנו באים לברך ונצא מקללים. לא סתם חלה הפרדה בין פעולת התובע לבין הזרם והגוף הפוליטי הנבחר צריך להיזהר מאוד בתוך ההליך המשפטי. אנחנו צריכים להביע כמדיניות את הדרך של לסייע ככל שרק אפשר לעסקים מקומיים בכל דרך יצירתית אבל להשאיר את ההליך המשפטי למשפטנים כי אם אנחנו ננסה להתערב, ייתלו בזה וזה רק יעשה נזק לחברים שלנו.

שחר דבי:
למה מלכתחילה זה הגיע למליאה? אחרי שניתן פסק דין, יש דרך לערער עליו. עד אשר פסק הדין יקוים או לחלופין יבוטל,  זה נמצא אצל התובע, זה באחריות התובע. התובע הוא היחידי שאיתו אפשר לתקשר. לי קשה להצביע לכאן או לכאן ולכן אני אמנע. דעתי יותר תואמת לדעתו של היועץ המשפטי שאנחנו לא צריכים בכלל להצביע כאן.

נאוה סבר:
אף אחד מאיתנו לא מנסה להתערב בהליך המשפטי, כל מה שאנחנו מבקשים זה לנסות להגיע להסדר כדי שהמקום הזה ימשיך לפעול, זה הכל.

חנן זיסו:
העסקים נסגרים פה בטבעון, אחד אחרי השני. התובע לא נמצא בידיים שלנו ואנחנו לא יכולים להתדיין איתו אבל לפני זה, יש עשרות מקרים וגם מקרה פרטי שלי שעם רצון טוב של ראש המועצה, לא המכהן, כן ניתנה הארכה. צריך היה לבדוק איך היה אפשר לעזור עוד לפני שזה הסתבך כך.

היועץ המשפטי:
התובע מקבל פסק דין והוא אמון על אכיפתו. המנהל ההנדסי פועל תמיד מתוך ראייה לנסות לעזור לכולם. זו ההנחה הבסיסית. אם אי אפשר לעזור, כי החוק לא מאפשר, אז לא עוזרים אבל במגבלות החוק, המנהל ההנדסי תמיד מנסה לעזור לכולם ומנסה למצוא פתרונות יצירתיים.

שרה גרינצוייג:
האם אפשר להציע בהצעה לסדר שהמועצה מקווה שיימצא פתרון כי מדובר במוסד תרבותי מאוד חשוב לטבעון? האם גם הצעה כזו לא ראויה?

היועץ המשפטי:
היא לא ראויה.

יהודה אסור:
אז מה לדעתך צריך לעשות?

ראש המועצה:
לקיים את פסק הדין.

מתקיימת הצבעה על סגירת הישיבה בפני הציבור:
בעד {6}- חן וייסמן, דודו מסיקה, נאוה סבר, יהודה אסור, שמוליק שמחון, חנן זיסו.
נגד {2} – ראש המועצה, צביקה אקרמן.
נמנעים {4}- שחר דבי, אייל פרדיס, דוד חורש, שרה גרינצוייג.

היועץ המשפטי:
אני רק רוצה להוסיף שראש המועצה לא מחוייב להצעה.

1.2 חן וייסמן:
על רק פנייתם של מספר בעלי עסקים בקרית טבעון, בדבר גביית אגרות שילוט בגין שלטים פנימיים כגון שלטי הכוונה בתוך בית העסק או בחצרו הפנימית, ברצוני להעלות את הצעתי המשותפת עם חבר המועצה שמואל שמחון לישיבת המועצה הקרובה:
1. חוק העזר: שילוט יתוקן כך ששלטי שאינם מכוונים לשטח הציבורי, המצויים בתוך השטח הפרטי של בית עסק כגון חצר, גינה או בניין פנימי, יהיו פטורים מאגרות שילוט.
אודה לך על העלאת הנושא לדיון והצבעה בישיבת המליאה הקרובה.
אני אתן רקע להצעה- פנו אליי שני תושבים בשאלה איך אנחנו גובים אגרת שילוט על שלט שנמצא בתוך בניין ומכוון את העוברים ושבים בתוך הבניין להגיע לאותו משרד או בית עסק. פניתי לסיון והיא בדקה את הנושא ואמרה שאין שלילה לגבי אי גבייה של אגרת שילוט בגין שלט. לקראת הישיבה רציתי לקבל נתון מסודר לגבי העלות, לטעמי זה משהו מאוד אזוטרי- 50 ₪ לשנה. לא ניתן היה לעשות הפרדה בניתוח הנתונים מהכנסות עבור אגרות שילוט ביישוב לגבי כמה הכנסה מהווה תת הסעיף הזה ובכל מקרה זה נראה לי מאוד אזוטרי . לפעמים זה לא העניין הכספי אלא העיקרון והמסר שאנחנו משדרים לעסקים.

שמוליק שמחון:
מה שקורה זה שמי שעושה את העבודה הזו, הוא קבלן פרטי שמקבל כסף על פי אחוזים ויש לו אינטרס לגבות כמה שיותר. אני חושב שיש מקום לעשות שינוי בחוק העזר ולא לאפשר לגבות תשלום עבור שלטים שנמצאים בתוך העסק עצמו.

היועץ המשפטי:
אני מחווה את דעתי שיש כאן עניין כספי שאת שיעורו אנחנו לא יודעים. כאשר יש הצעה לתיקון חוק עזר, ולפי חוק העזר הזה כל שלט שתקוע על דלת חייב באגרת שילוט, כל עוד לא ברור מה המשמעות הכספית של החוק הזה, המליאה הזו לא יכולה להצביע עליו לאחר שאושר התקציב שתלוי בין היתר, על הכנסות שנובעות גם מהדבר הזה. המליאה לא יכולה להחליט על ביטול הכנסה כשהיא לא יודעת מה שיעורה. זה לא תקין. דבר נוסף, הצעה שיש בה אלמנט כספי, צריכה להיות מובאת לדיון עשרה ימים לפני ישיבת המליאה.
בנושאים של תקציב, תפקידה של מליאת המועצה הוא תגובתי ולא ייזומי.

שמוליק שמחון:
לא באנו ואמרנו שהמשמעות של הבאת ההצעה הזו היא שזה ייצא לפועל מחר. אנחנו רק מתחילים להתניע תהליך. אנחנו מצביעים על משהו לא הגיוני שנובע מכך שמי שמבצע את העבודה הוא קבלן ויש לו עניין להרוויח כמה שיותר. אנחנו רוצים להתחיל להתניע הליך של שינוי חוק העזר.

ראש המועצה:
אני רוצה להציע הצעה. תנו לנו שבועיים – שלושה, אני אשב עם הגזברית, עם מחלקת הגבייה והגורמים המקצועיים. נבדוק את ההשלכות הכספיות ונבדוק  את הדברים לעומק. ייתכן שאתם צודקים, אני רוצה לבדוק את הדברים.

חן וייסמן:
אני חייב להגיד שאם הייתי מתרשם שזו שאלה של זמן עד קבלת הנתונים אז הייתי מחכה עד לישיבה הבאה. אני ביקשתי את הנתונים לפני הישיבה כדי לדעת מה המשמעות הכספית של זה. אם היא היתה אומרת שצריך עוד זמן לאתר את הנתונים, הייתי ממתין. אם אתה חושב שלישיבה הבאה, תוכלו להגיע עם הנתונים זה יהיה מצויין. אבל גם אם לא תביאו את הנתונים, אני חושב שצריך להעלות את הנושא להצבעה.

גזברית המועצה:
בגדול, הנושא של הכנסות משילוט, מופיע בכרטיס אחד ואנחנו לא מבצעים איזושהי הפרדה בין שילוט פנימי לחיצוני.

ראש המועצה:
כרגע עמדתי היא להצביע נגד אבל אם אתם מסכימים, נמשוך את ההצעה לישיבה הבאה כשיהיו נתונים מסודרים.

יהודה אסור:
כשתתעמק בנושא, אני מציע לך להיזכר בשלטים כמו: "כאן שוטפים - זהירות החלקה" או "מפתח חירום". אלה גם שלטים.

נאוה סבר:
ההחלטה כמובן היא של שמוליק ושל חן כי זו הצעתם אבל יש פה איזושהי תחושה מתחילת הישיבה של סתימת פיות. כל מה שאנחנו מעלים, אנחנו לא יכולים לדון בזה. נאמר לנו בעבר שבסמכות המליאה לדון רק בדברים מהותיים. זה לא נושא מהותי?

ההצעה לסדר נמשכת ונדחית לישיבה הבאה.

2. אישור תב"רים

דודו מסיקה:
אפרופו תב"רים, אני רוצה לדעת מה קורה עם התב"ר בסך 300,000 ₪ של שדה התעופה?

גזברית המועצה:
אנחנו נמצאים כרגע במצב קצת בעייתי. משרד הפנים לא מאשר כרגע תב"רים. יש כמה תב"רים שהם בהקפאה. כרגע, קרן הפיתוח שלנו היא יחסית מרוקנת. יש לנו 4.4. מיליון ₪ נזילים ואנחנו חייבים שזה יישאר לנו נזיל מאחר וקיימות הכנסות בתקציב השוטף שמקורן מקרן הפיתוח. בעבר, כשפתחנו  תב"רים, התבססנו  הכנסות עתידיות שצריכות להיכנס בשנה- שנתיים הקרובות. עד לפני מספר חודשים, משרד הפנים אישר את זה ועכשיו הוא קצת מקשה עלינו בנושא הזה. מבחינתו, עד שלא נקבל את הכסף פיזית לתוך חשבון הבנק, הוא לא מוכן לאשר תב"רים.

דודו מסיקה:
יש התחייבות של ראש המועצה שאם לא נקבל תב"ר, זה יהיה מהתקציב.

גזברית המועצה:
אני מפעילה לחצים מסיביים על בשארה, ממונה רשויות מקומיות מטעם המחוז, לאשר את הכל. אני אמורה להיפגש איתו השבוע. הוא הולך לאשר את זה כרגע כתב"ר, הוא נתן את הסכמתו בעל פה, אבל אם הוא לא יאשר את זה, אנחנו נוציא את זה מהתקציב.

2.1 תב"רים:

2.1.1 תב"ר חדש 1025:

מספר תב"ר: 1025

שם התב"ר: בטיחות מוסדות חינוך ובטיחות מוסדות ציבור 

היקף תב"ר נוכחי: 3,000

השתתפות מועצה:  3,000

השתתפות משרדי ממשלה 

הערות: הלוואה


גזברית המועצה:

משרד הפנים מאשר לנו כרגע רק דברים שאנחנו חייבים ואין ברירה אלא לאשר אותם או דברים שיש להם מקור תקציבי מאוד ברור. במסגרת התקציב של 2018 כללנו הלוואה של 3,000,000 ₪ לטובת העניין הזה. זה מתוקצב, יש מקור תקציבי.

יהודה אסור:
רוב הסעיפים בתב"ר זה, זה לא משהו שנתי שכל שנה מתקיים אלא עושים לעיתים רחוקות. אני שואל למה לא עשיתם את זה לפני שלוש שנים או חמש שנים? למה היום, חצי שנה לפני סיום הקדנציה.

ראש המועצה:
אנחנו נמצאים כל הזמן בתהליך רציף של ביצוע.

מהנדס המועצה:
יש מוסדות חינוך ויש מוסדות ציבור ובכל שנה אנחנו צריכים לעשות בדיקות בטיחות. זו מחוייבות שלנו לפי חוק. חלק גדול מהעבודות האלו רצינו לבצע ולא ביצענו כי לא היה תקציב. חלק מהדברים עולים שוב ושוב.

יהודה אסור:
לגבי ציוד לכיבוי אש. יש שם סכומים אדירים. זו תקלה שנמשכת מספר שנים אחורה. אני לא נגד התקציב הזה ואלה דברים חשובים אבל אני מדבר על העיתוי. אני חושב שעל כל הנושאים הגדולים, אין לגעת בהם בגלל שעוד חצי שנה יתקיימו בחירות.

ראש המועצה:
אני לא מתמודד על רשות המועצה. אני עושה את זה למען ילדי טבעון ומבקש את עזרתך למען ילדי טבעון. כל השנים אנחנו עוסקים באופן רציף בסכומים של מיליונים בשיפורי בטיחות. אי אפשר לפתוח את מוסדות החינוך בראשון לספטמבר בלי אישורי בטיחות של משרד החינוך. כדי לפתוח את שנה"ל היינו צריכים להשקיע מיליונים. אז כן עשינו. ההלוואה הזו היא על בסיס העלאת הארנונה.

שרה גרינצוייג:
אתם מוכנים להסביר מה הקשר בין העלאת הארנונה לבין לקיחת ההלוואה?

גזברית המועצה:
ביקשנו להעלות את הארנונה מעבר לטייס האוטומטי בעוד אחוז וחצי. מתוכם: חצי אחוז
לטובת לקיחת הלוואה של שלושה מיליון ₪ לפרוייקט יצירת אזורי חיץ בסדר גדול של 300,000 ₪ בשנה וזה אמור לכסות את החזר ההלוואה והריבית והכל. חצי אחוז נוספים- 300,000 ש"ח לטובת פרוייקט של בטיחות מוסדות חינוך ומוסדות ציבור ועוד חצי אחוז, 300,000 ש"ח נוספים לטובת טיפול יערני שוטף. אישרנו לקיחת הלוואה של 6,000,000 ₪ שמתוכה 3,000,000 לטובת הפרויקט הזה ו- 3,000,000 ₪ לטובת יצירת אזור חיץ. אין לנו ברירה אחרת כי כרגע קרן הפיתוח שלנו מרוקנת. אין בה כרגע כסף נזיל. זה לא אומר שלא יהיה כסף. רק מהשכונה צפויים להיכנס בשנתיים הקרובות, 18,000,000 ₪.

שרה גרינצוייג:
תזכירי לנו, מתי אישרנו את ההלוואה?

ראש המועצה:
ב-24 לדצמבר.

שמוליק שמחון:
במסגרת התקציב, העלנו לא מעט דרישות ואתה קיבלת אותם. העברת התקציב הייתה די חלקה.

ראש המועצה:
המחוז לא אישר את התב"רים, מה אני יכול לעשות?

שמוליק שמחון:
דווקא את התב"רים שחברי האופוזיציה ביקשו, משרד הפנים לא אישר. איפה הדברים שאנחנו דרשנו עומדים? מה נעשה, מה יבוצע?

גזברית המועצה:
הממונה על המחוז מאוד לא אוהב לאשר תב"רים בצורה שהתב"רים הועברו לו. איך הוא יכול לאשר, לצורך העניין, מצלמות אבטחה כשהוא לא רואה שנעשה איזשהו סקר, אומדן. איפה האחריות שלו כלפי כספי הציבור לאשר דבר כזה?

ראש המועצה:
בתב"ר הזה הכנסנו דברים נוספים כמו הצללות בבתי הספר, דברים שאתם מאוד רציתם ודיברתם עליהם. זה לא שהתנערנו מהתב"רים.

גזברית המועצה:
הפתרון שהממונה על המחוז נתן לנו הוא לקיחת הלוואה. ברגע שהוא יראה שהכסף יוכנס, התב"רים יאושרו. ובהמשך, על סדר היום, יש בקשה לאישור לקיחת הלוואה על סך 3,600,000 ₪ הכוללת את נושא ההנגשות, כוללת שיפוץ אולם הפיס וכוללת את תכנון בית הספר שבשכונת צל אורנים.

נאוה סבר:
ציינת שהתב"רים כוללים גם טיפול יערני, איזה טיפול יערני? של אזורי החיץ?

ראש המועצה:
כן. לאחר שמבצעים את הטיפול היערני, אתה צריך לתחזק כדי שזה לא יצמח מחדש.

נאוה סבר:
לא מדובר בשחיטה של עצי האלון שמתבצעת עכשיו? בניגוד להסכמים שהיו.

ראש המועצה:
אני חולק עלייך.

חן וייסמן:
בנושא המצלמות. מה שנאמר כאן מאוד מקומם אותי. איך אני לא יודע מדבר כזה? אני מנסה להיכנס לישיבת ועדת ביטחון שלושה חודשים ובסוף הבנתי שנאמר לקב"ט המועצה שאני לא אכנס לישיבה. הקב"ט שלך במפורש אמר שהוא קיבל הנחייה מפורשת. במשך שלושה חודשים אני מנסה לתאם ועדת ביטחון והקב"ט אומר לי "אתה לא בקואליציה, אתה באופוזיציה". אלו מילותיו המפורשות של הקב"ט. דחקתי את מזכירת האגף להבין למה לא מתקיימת פגישה והיא שלחה אותי לאלי ואז יצא המרצע מן השק.יש תוכנית מסודרת, כמה אפשר ללעוס את זה?

ראש המועצה:
מעולם לא ניתנה שום הוראה לקב"ט המועצה, לפחות לא ממני, לא לכנס את ועדת הביטחון. אני מזמין אותך גם לפנות ליועץ המשפטי שיעביר לך את צו המועצות המקומיות לפיו, מי שמכנס ועדה זה יו"ר הועדה. קב"ט למיטב זכרוני, לא מכנס. אם היית פונה אליי אז בתוך שלושים שניות היתה מתכנסת הועדה. לא קיבלתי ממך שום פנייה. אני מופתע. אני מעודד התכנסויות של ועדות. אני חושב שזה מאוד מאוד חשוב. אני מצטער שיש התכנסות מועטה.
לגבי נושא התב"רים, מבול התב"רים שניחת על המחוז, גרם להם להגיב כמו שהם מגיבים. אני לא מתכוון ללמד עליהם סנגוריה. באמצעות התב"ר הזה, אנחנו מנסים לעשות דברים שהועלו על ידכם. היתה לנו פגישת היוועצות עם בזק בנושא מצלמות ביישוב. יש אפשרות לבצע הקמה ואז אחזקה עלינו ויש גם אפשרות לשלם רק את האחזקה ובעצם בזק מבצעת את ההתקנה. הנושא הזה כל הזמן בטיפול. איילת מטפלת בזה.

שרה גרינצוייג:
באיזשהו שלב יגיע הכסף מהשכונה. מה אז יקרה עם ההלוואה?

גזברית המועצה:
הכסף שמתקבל, נכנס לקרן הפיתוח. הוא מיועד אך ורק לפיתוח והשקעה ביישוב. ההלוואה משולמת מהתקציב השוטף. שני מקורות כספיים שונים לגמרי.

שרה גרינצוייג:
את אומרת שכל התב"רים מעוכבים כרגע מפני שאין לנו תזרים מזומנים.

גזברית המועצה:
משתי סיבות:
א. אין לנו כסף פיזית כרגע.
ב. כי חלק גדול מהתב"רים עבר ואושר בלי בסיס תשתית עובדתית שאנחנו אמורים לצרף ואנחנו מצרפים תמיד. בקשר למצלמות האבטחה, ה
כנו בתחילת השנה תקציב פיתוח והנושא של מצלמות אבטחה הוא צבוע אצלנו בתקציב הפיתוח. לא קשור אם משרד הפנים כן יאשר את התב"ר הספציפי הזה או לא, אנחנו יודעים שצריך לעשות את זה.

שמוליק שמחון:
לגבי מאגר המים בתיכון.

מהנדס המועצה:
אנחנו במשך שנתיים מחפשים פתרון. צריך להבין שהגדלת לחצים במערכת המים גורמת לפיצוצים במערכת הפרטית. לכן יש גבול מקסימלי שאפשר להגיע אליו. יכול להיות עכשיו שבעקבות הנחיות חדשות, אולי נצליח להתחמק מזה.

שמוליק שמחון:
לגבי גידום בבתי הספר. הסכום מאוד גבוה. חצי מיליון ₪? משרד החינוך הרי משתתף ב50%.

מהנדס המועצה:
דרך חדשה לבית הספר צריכה לעמוד בתקנות של משרד החינוך. אם רוצים לתת פתרון, צריך לתת פתרון כמו שצריך. יעלה פחות, נשמח מאוד. זו הערכה שלנו.

דודו מסיקה:
האחוז וחצי של העלאת הארנונה, מכסים את ריבית או קרן?

גזברית המועצה:
הכל.

יהודה  אסור:
הרשימה הזו מריוס, בתוך כמה זמן מסיימים אותה?

מהנדס המועצה:
קשה להגיד. הרבה זמן. צריך לזכור שיש מגבלה של מוסדות החינוך, אי אפשר להיכנס סתם כך, מוגבל לקיץ ולחופשים ארוכים.

יהודה אסור:
למה שלא ניקח הלוואה בסכום של סך כל המשימות שאנחנו מסוגלים לבצע עד סוף השנה הזו?

ראש המועצה:
התב"ר לא ניתן לשינויים בהצבעה.

מתקיימת הצבעה:
בעד {11}- ראש המועצה, אייל פרדיס, שחר דבי, דוד חורש, צביקה אקרמן,חן וייסמן, דודו
                  מסיקה, שרה גרינצוייג, נאוה סבר, שמוליק שמחון, חנן זיסו.
נמנע {1} – יהודה אסור.

2.1.2 תב"ר להגדלה 937:

מספר תב"ר: 937

שם התב"ר: קייטנות קיץ בבתי ספר 

היקף תב"ר נוכחי: 260

הגדלה מבוקשת : 132

היקף תב"ר לאחר הגדלה: 392

השתתפות מועצה: 24

השתתפות משרדי ממשלה: 368

הערות: השתתפות משרד החינוך בקייטנות קיץ – תב"ר מתמשך

גזברית המועצה:
זהו תב"ר מתגלגל. משרד החינוך משתתף כמעט בכל העלות של קייטנות קיץ.

חן וייסמן:
קראתי שאנחנו לא משתתפים בקייטנה של החגים בפסח. אנחנו אחד משמונה יישובים יחידים שלא משתתפים.

ראש המועצה:
כשיצא הפרויקט של משרד החינוך, מאוד תמכתי בו וביקשתי ממנהלת מחלקת החינוך לבדוק איך אפשר להביא את זה לכדי יישום. זה לא הסתייע בגלל חוסר איתור כ"א בעיקר.
לא מצאנו כ"א ברמה מספקת שיוכל להתגייס לפרוייקט. זה הובא לפני שבועות בודדים אבל צריך להיערך לכך מבעוד מועד. זה אחלה פרויקט וזה יקרה בסוכות.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

3. אישור הקצאות מבני בתי כנסת לייעוד בתי כנסת.

היועץ המשפטי:
אחד הנושאים שמליאת מועצה צריכה להחליט בהם זה בנושא החלטה עקרונית על מבנים מסויימים, למה הם ישמשו. ועדת ההקצאות צריכה להחליט לפני שדנים בעניין ההקצאות, איזה בניינים ישמשו לצורכי דת- בתי כנסת ביישוב. בועדת ההקצאות החלטנו שאותם מבנים שמשמשים כבתי כנסת, ראוי כן שישמשו בעתיד. הצעד הבא הוא לבדוק את האפשרות הקצאת בתי כנסת לעמותות. השלב הבא יהיה פרסום מטעם המועצה או מטעם העמותות שאומר שהמבנים הבאים מיועדים להקצאה לצורכי שימוש כבתי כנסת. ישנם 19 בתי כנסת בטבעון.

שמוליק שמחון:
למה דווקא בתי כנסת? מה לגבי מבנים אחרים?

היועץ המשפטי:
יש עוד מבנים שצריכים הקצאות, אין הרבה.

שרה גרינצוייג:
מה לגבי מבנים של מועצות דתיות, טיפת חלב, משטרה וכו'?

היועץ המשפטי:
מועצה דתית זה מסוג הדברים שהמועצה מתחייבת לתת ולכן זו לא הקצאה. לגבי מבני המשטרה , זה בשכירות. טיפות חלב – יש הסכם בין המועצה למשרד הבריאות שהמועצה נותנת את המבנים ואת אחזקת המבנים ללא שכ"ד.
 
מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

4. הארכת מינוי ד"ר טלי דניאלי כדירקטורית בתאגיד המים.

שמוליק שמחון:
קבענו איזשהו נוהל שהתאגיד יבוא לכאן וייתן הסבר על פועלם. ממידע שנחשף בפניי ואין לי שום ביקורת כלפי התאגיד כי הוא עושה עבודה טובה בטבעון, לא מתקיימות ישיבות שם. ישיבות דירקטוריון לא מתקיימות כבר מעל לשנה. ועדת ביקורת לא מתכנסת. אנחנו צריכים להיות ערניים לדברים האלה. אם רוצים לאשר את הארכה, היא צריכה להציג מה קרה בשנה האחרונה. לאשר כך סתם זה כמו חותמת גומי. ריק מתוכן. אנחנו מבקשים להזמינה לישיבה הבאה ולדחות את ההצבעה.

ראש המועצה:
אני מקבל את זה.

ההצבעה נדחית.

5. אישור מליאה להצטרפות לאשכול רשויות הר הכרמל.

גזברית המועצה:
הסיבה שאנחנו רוצים להצטרף היא שיש לנו רק מה להרוויח מכך. אשכול רשויות הוא גוף שהוא כמו משכ"ל קטן. כל הרשויות שחברות בו יכולות לחשוב על צרכים משותפים לכולן או לרובן. ככל שליותר רשויות צורך משותף, כוח הקנייה גדול יותר ויש סיכוי להשיג מחירים יותר אטרקטיביים. נושאים כמו- איכות הסביבה, אזורי תעסוקה משותפים, התקשרות עם קבלנים, מכרזים משותפים, תיירות ועוד. אם נרצה, באיזשהו שלב לעזוב את האשכול, נוכל לעשות זאת. שר הפנים מחויב לאשר את זה.  אם האשכול רוצה לקדם פרויקט שאנחנו לא מעוניינים בו, אנחנו לא חייבים להשתתף. יש קופה של האשכול, אנחנו מקבלים מענק של חצי מיליון ₪ ממשרד הפנים לצורך ההקמה. אחר כך, מקבל האשכול מענק שוטף בסך 800,000 ₪. בפרויקטים ספציפיים התקצוב של משרד הפנים יהיה בהתאם למספר הרשויות וגם לכל רשות יש משקל אחר בהתאם לגודל שלה.

ראש המועצה:
לאשכול יש שני יתרונות מרכזיים: א. הוא לא מחייב אותך. ב. ספקטרום העיסוק שלו הוא מאוד מאוד רחב. אשכול יכול לבנות מכרז לכל שבע הרשויות שמשתתפות באשכול ואחת מהרשויות, אגב, יכולה להגיד שהיא לא רוצה להיות חלק מזה. אשכול יכול לעסוק בייזום של אזור תעסוקה ולתכנן, לקדם ולהיות חלק מתהליך קבלת ההכנסות של הארנונה מאזור תעסוקה כזה. אשכול יכול לבנות ספר ספקים. אני רואה בזה יתרון גדול ואני ממליץ לאשר את זה.

שמוליק שמחון:
אני יותר נוטה לנגד. אני לא כל כך מאמין באשכולות האלה. זה מנגנון, זה עוד משרדים, ועוד מנכ"ל ועוד תפקידים. עד שנראה את הרווח, הוא יאכל חלק ניכר ממנו. יותר מזה, אני לא רואה בשותפות לתאגיד הזה איזה מציאה. אני לא רואה בזה יתרון לטבעון.

יהודה אסור:
מהם תנאי הסף של משרד הפנים?

גזברית המועצה:
אנחנו צריכים לעבור כמה משוכות. משוכה ראשונה עברנו. כרגע אנחנו צריכים את אישור המליאה.

יהודה אסור:
יזמתי שתי הצעות לסדר בעניין הזה ושוב אני מצטער להגיד שאני תמוה על העיתוי. העיתוי לא מתאים לי וגם היישובים באשכול. מי היוזם? מי החליט על היישובים האלו? למה לא עמק יזרעאל? למה לא עמק זבולון? האם בחנתם את הנוסחה של ההשתתפות השנתית של הרשויות ואת התקציב השוטף של האשכול לפי אשכולות שכבר קיימים? קיימים אשכולות אבל לא כולם מוצלחים. דבר נוסף, מה גדול ההוצאה השנתית הצפויה?

גזברית המועצה:
לגבי העיתוי, זה בכלל לא קשור לדודי. זה קול קורא של משרד הפנים שיצא ביולי 2017. לגבי נושא הרשויות השותפות, כל משרד הפנים הציג לנו. לגבי ההוצאה השנתית הצפויה, לא ניתן לדעת כל עוד האשכול לא קם. רק לאחר שיקום ונכין תוכנית עבודה עתידית ניתן יהיה לאמוד את הסכומים.

יהודה אסור:
משרד הפנים עושה לעצמו חיים קלים ואנחנו צריכים לדאוג לעצמנו. אנחנו צריכים להחליט לאיזה אשכול להצטרף. כדי להחליט אנחנו צריכים יותר מידע ולא מידע כזה שטחי.

גזברית המועצה:
אני כרגע מבקשת את האישור שלכם לגשת לקול הקורא. אני התייעצתי עם אשכול גליל מערבי וגליל מזרחי והם המליצו לי על זה בחום.

ראש המועצה:
אני אישית חושב שזה רעיון טוב. גם אם הרשות היא חלשה, עדיין יש לה כוח קנייה לא מבוטל. משרד הפנים עושה מאמצים גדולים מאוד להגדיל את ההכנסות של הרשות מצד אחד, מצד שני להקטין הוצאות. אם הצטרפת לאשכול ואתה לא מרוצה, יכולות היציאה הן טובות. אפשר לא לגשת לקול הקורא. האם זה בהכרח ינביע סיטואציה שיתנו לך קול קןרא עם רשויות אחרות? אני לא יודע.

שרה גרינצוייג:
הדבר היחידי שלא ברור לי הוא האם הקול קורא הכתיב את היישובים?

גזברית המועצה:
משרד הפנים הציע לנו את האשכול בישיבה שהיתה ביולי במחוז.  הרשויות הן: נשר, יוקנעם, קריית טבעון, דאלית אל כרמל, עוספיה, בוסמת טבעון, כעביה ורמת ישי. בוסמת טבעון לא נמצאת במשחק ולגבי רמת ישי יש סימן שאלה, אני אבדוק את זה.

שרה גרינצוייג:
אם התהליך מתקיים כבר מיולי, למה לא היינו בסיפור הזה? הייתי מצפה שתעדכנו במיוחד שיהודה העלה את הנושא הזה

גזברית המועצה:
זהו קול קורא שעדיין בחיתוליו ועוד לא קיבלנו עליו את אישורו של משרד הפנים. אנחנו פונים להרבה קולות קוראים.

חן וייסמן:
האם זה ימנע מאיתנו להצטרף לאשכולות אחרים?

גזברית המועצה:
אבדוק.

נאוה סבר:
האם זה יאפשר לנו בעצם אחר כך לקדם פתרון של אזור תעסוקה אזורי?

גזברית המועצה:
בישיבה עם גזברי מועצה אחרים עלה נושא קידום אזורי תעסוקה משותפים. זה היה באוויר. זה יוצר הזדמנות בכיוון הזה. בכל שלב נוכל לצאת. כמובן שאני אעשה את התחשיבים שלי האם זה כדאי או לא, מה המשמעות הכספית ונביא את זה אליכם. הקול הקורא הוגש, אנחנו היינו אמורים להגיש את אישור המליאה בינואר 2018, אנחנו באיחור של חודשיים, אבל קיבלנו אישור ממשרד הפנים להגיש מאוחר יותר.

נאוה סבר:
זאת אומרת שכרגע יש לנו הזדמנות שלדעתי חבל להחמיץ אותה ובכל שלב נוכל לעזוב.

ראש המועצה:
היה מאבק גדול מאוד בנושא הזה. שלא תהיה כפייה כמו למשל בתאגידי המים. לשמחתנו, זה הצליח. אני לא יודע אם נוכל להביא לכם נתונים עד מאי שיעזרו לכם, גם אנחנו קצת נמצאים בסוג של ערפל אבל יש תקווה ליכולת לחסוך הרבה מאוד כסף.

מתקיימת הצבעה:
בעד {5}- ראש המועצה, נאוה סבר, שחר דבי, דוד חורש, צביקה אקרמן.
נגד {5} – חן וייסמן, דודו מסיקה, יהודה אסור, חנן זיסו, שמוליק שמחון.
נמנעת {1} – שרה גרינצוייג.

אייל פרדיס עזב את הישיבה במהלך הדיון ולא השתתף בהצבעה.

6. אישור לקיחת הלוואה בגובה 3.6 מיליון ₪ לטובת הנגשות, שיפוץ אולם פיס ותכנון בי"ס בשכונת "בצל אורנים".

גזברית המועצה:
כאמור, כרגע אנחנו נמצאים בסיטואציה שמשרד הפנים לא מוכן לאשר לנו תב"רים, לכן אנחנו רוצים לקחת הלוואה. יש מספר תב"רים שחשובים לנו מאוד: שלושה מיליון ₪ לטובת
הנגשות, 390,000 ₪ לטובת שיפוץ אולם פיס ו-100,000 ₪ לטובת תכנון ביה"ס בשכונת "בצל אורנים" . המסלול הראשון ששקלנו הוא הוא לקחת הלוואת בלון שתיפרע ברגע שהכסף יכנס לקרן הפיתוח והאופציה השנייה היא לקחת הלוואה שממומנת מהתקציב השוטף. אני חושבת שנכון יותר לקחת הלוואה מהשוטף שהיא פרוסה על פני 15 שנה. גם אני וגם דודי בדעה שיש להשאיר כסף בקרן הפיתוח לראש המועצה הבא. ההצעה הכי טובה שקיבלנו היא מבנק דקסיה. מסלול פריים 0.21%-. כרגע היקף ההלוואות שלנו עומד על 22 מיליון, לא כולל אישור ההלוואה על התב"ר הקודם. אנחנו ממש ברף התחתון. המצב שלנו נהדר. אנחנו לא רשות שעומס המלוות שלה הוא גדול.

מהנדס המועצה:
לגבי הסכום של תכנון ביה"ס בשכונת "בצל אורנים", 100,000 ₪, זה עבור תוכנית השלד לתכנון האזור של החינוך. התב"ר הזה יוגדל באופן מאוד משמעותי ברגע שנסיים את תהליכי ההפקעה של השטח ונקבל פרוגרמה ממשרד החינוך.

שרה גרינצוייג:
אבל אז לא נקבל את הכסף הזה בחזרה ממשרד החינוך?

מהנדס המועצה:
אנחנו כן אמורים לקבל.

מתקיימת הצבעה:
בעד {7}- ראש המועצה, שחר דבי, צביקה אקרמן, דוד חורש, חן וייסמן, שרה גרינצוייג, דודו
                מסיקה.
נגד{4} – שמוליק שמחון, נאוה סבר, יהודה אסור, חנן זיסו.

7. אישור תקנון החברה הכלכלית.

גזברית המועצה:
משרד הפנים דרש מאיתנו לאשר את התקנון. צריך ליישר קו עם החברה הכלכלית. על אף שהיא לא פעילה כרגע, היא עדיין צריכה להיות מוסדרת על פי חוק.

מתקיימת הצבעה:
בעד {10} – ראש המועצה, שחר דבי, צביקה אקרמן, דוד חורש, חן וייסמן, דודו מסיקה,
                   נאוה סבר, שמוליק שמחון, יהודה אסור, חנן זיסו.
נמנעת {1} – שרה גרינצוייג.

8. עדכון פרוטוקול ישיבת מליאה מתאריך 25.6.17 בעניין מטרות העלאת הארנונה.

גזברית המועצה:
בישיבה זו , בפירט עבור מה אנחנו מעלים את הארנונה באחוז וחצי, דיברנו על חצי אחוז ובטעות נרשם בפרוטוקול שזה לטובת אחזקת מבני חינוך בהתאם לדרישות משרד החינוך. באופן עקרוני, המילה אחזקה אינה נכונה ומשרד הפנים אינו מוכן לאשר את הנוסח הזה. בנוסף, הכוונה היתה לא רק למוסדות חינוך אלא גם למוסדות ציבור. אנחנו פשוט בהליך טכני לגמרי מבקשים את אישורכם לעדכן את המלל ל- בטיחות מוסדות חינוך ומוסדות ציבור.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

9. הגדרת המועצה כמגישת תוכנית 306-0620146.

מהנדס המועצה:
מקווה שכולם זוכרים את התב"א שאושרה במליאת תכנון. מטרת התב"א היא הקמת מבנה מסחרי על ידי יזם שזכה במכרז. התב"א אושרה בטעות. בטעות נרשם שהמועצה תהיה היזם ואנחנו לא היזם. אנחנו מגישי התוכנית. הועדה המחוזית ביקשה שנבצע באישור המליאה את התכנון הטכני הזה. שלחתי הסבר לגבי מה ההבדל בין מגיש לבין יזם.

שרה גרינצוייג:
למה קריטי לנו לא להיות היזם?

מהנדס המועצה:
כי אנחנו לא יוזמים את הפרויקט הזה. יש לזה משמעויות כספיות.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

10. אישור ביטול צילום ישיבות מליאה.

ראש המועצה:
ברגע שהחליטה המליאה לחזור לפרוטוקול המפורט, חשבנו בהנהלת המועצה ואנחנו מציעים זאת למליאה, שברגע שיש פירוט כל כך משמעותי של פרוטוקולים של ישיבות המליאה וממילא יש הקלטה ווקאלית של הישיבות, אנחנו חושבים שאפשר לחסוך פה לא מעט כסף. מה גם שיש פה ושם תקלות טכניות כמו הישיבה הקודמת שהתברר שהיא לא צולמה וזה יוצר תחושה מאוד לא נעימה.

גזברית המועצה:
לגבי העלויות: שכירת הציוד עולה לנו 585 ₪ בחודש באופן קבוע. 468 ₪ לחודש בו מצולמת ישיבה. בשנה ההוצאה היא בין 12,000-13,000 ₪.

צביקה אקרמן:
ולפי חוק הנגישות, נצטרך לשים כתוביות וזה יעלה אלפי שקלים.

מתקיימת הצבעה:
בעד {4} – ראש המועצה, שחר דבי, צביקה אקרמן, דוד חורש.
נגד  {7} – חן וייסמן, דודו מסיקה, שרה גרינצוייג, נאוה סבר, יהודה אסור, שמוליק שמחון, חנן זיסו.

שמוליק שמחון:
לגבי בית ציפורה, כתבת במייל שמאז שהנושא הזה עלה, אתה שנים כבר לא עוסק בזה. אבל זה לא נכון כי בישיבה הקודמת שזה עלה, נכחת פה. אז לא טענת שקרובו של לויטן הוא חבר טוב שלך.

ראש המועצה:
כן טענתי.

11. אישור שמות רחובות בשכונת "בצל אורנים" בהתאם לפרוטוקול ועדת שמות מתאריך 11.2.18.

שרה גרינצוייג:
היתה לי הסתייגות ולא קיבלתי בעצם תשובה. בעקרון יש המלצה של ועדת שמות, אני מקבלת את רובם אבל למשל אחד השמות שמומלץ לקרוא על שמו  רחוב זה ד"ר יוסף בורג. אני חושבת שכשבטבעון צומחת אישיות כמו הרב הראשון של טבעון, הרב אורבך שהוא גם ד"ר לפילוסופיה וגם אדם שפעל באופן בלתי רגיל באותה התקופה בטבעון, אני חושבת שיותר מתאים לקרוא את שם הרחוב על שמו.

שמוליק שמחון:
יש החלטה כבר מלפני הרבה שנים והיא די הגיונית. לא לתת שמות של אישים שמילאו תפקידים פה ביישוב. היישוב פה הוא סטטוטורי.

נאוה סבר:
פנו אליי כמה תושבים שהם בין הזכאים להיכנס להגרלה לשכונה והם טוענים שהשמות האלה קצת מיושנים. הם היו רוצים שמות חדשים יותר שקשורים יותר לטבע. אני חושבת שצריך להעלות למשאל אינטרנטי את שמות הרחובות, כמו שהועלה השם של השכונה.

שחר דבי:
אין לזה תועלת. מספר המצביעים היה כל כך נמוך שהוא בטל בשישים.

שמוליק שמחון:
הועדה עשתה תהליך יפה עם חטיבת הביניים.

שרה גרינצוייג:
אני חושבת שצריך לחזור לחטיבה ולהסביר להם למה לא הכל התקבל.

שמוליק שמחון:
אנחנו הודענו מראש שלא הכל יתקבל.

מתקיימת הצבעה:
בעד { 10} – ראש המועצה, שחר דבי, צביקה אקרמן, דוד חורש, חן וייסמן, דודו מסיקה, 
                    שרה גרינצוייג, יהודה אסור, שמוליק שמחון, חנן זיסו.
נמנעת {1} – נאוה סבר.

12. המלצת ועדת הקצאות בנושא "בית ציפורה".

ראש המועצה:
בדיון הקודם הגשת הצעה לסדר מפוצלת שעל חלק ממנה, אני חשבתי שאין לי בעיה להישאר. לגבי ההצבעה, ביקשתי לפצל אותה, בהצבעה על העסק הצבעתי והיה פה אחד ובהצבעה בנושא עתידו של בית ציפורה, יצאתי ולא הצבעתי. זה גם כתוב בפרוטוקול.

שרה גרינצוייג:
היות שבסקירה הבן של דוד חורש הוא חלק מהסיפור והיות ולקואליציה לא היה הסכם שאנחנו יודעים מה הוא היה כי הוא מעולם לא הוגש בפנינו הסכם קואליציה עם דוד חורש. אני שואלת האם כל חברי הקואליציה לא צריכים לעזוב את הישיבה עכשיו?

היועץ המשפטי:
התשובה היא לא. אין הסכם קואליציוני.

ראש המועצה:
לא פסלתי את עצמי רק בגלל דוד חורש אני גם מכיר את עודד לויטן וגם קרוב משפחתו. אלה אנשים שאני מכיר היטב וחשבתי שזה נכון שאני לא אעסוק בזה. לא נגעתי בזה מטעמי טוהר המידות. אם אתה מכיר בן אדם ברמה פרסונאלית והוא ממש חבר והוא מבאי ביתך ויש לך יחסים אישיים קרובים איתו אז יש לפנות ליועץ המשפטי של המועצה ולהגיד לו. הוא הסמכות בסוגייה של ניגוד עניינים. אני נועצתי בו באריכות רבה והוא אמר לי שאני לא צריך להשתתף בדיון.
ראש המועצה עוזב את המליאה. שרה ממלאת את מקומו כיו"ר הישיבה.

מנכ"ל המועצה:
קיבלנו מכתב שהם מוכנים לדבר על הצד הכספי.

היועץ המשפטי:
אומנם פנינו למשרד הפנים כדי לקבל אישור להליך להקצאה ל-25 שנה וכו' אבל עוד לפני שהתקבלה התשובה, התכנסנו עוד פעם, ועדת ההקצאות וחשבנו שהכי נכון יהיה להחזיר את הנכס למועצה. ממשרד הפנים נתקבלה תשובה שאומרת שהם לא מוכנים לתת יד להקצאה בדיעבד, שלא בהתאם לנוהל.

נאוה סבר:
לא הבנתי על מה אנחנו מצביעים, על הארכה או על החזרת הנכס למועצה?

היועץ המשפטי:
לא דנתי בנושא הזה אם זה יהיה מיידי או לא. הם אמרו שהם מוכנים ורוצים כסף.

מנכ"ל המועצה:
השטח ניתן לא בנוהל תקין לעמותת חבל הנביאים לצורך בניית בית תמחוי. העמותה בנתה את המבנה.

דודו מסיקה:
שיביאו מנוף ויקחו את המבנה.

מנכ"ל המועצה:
אי אפשר להתעלם מזה שהמועצה נתנה להם בכתוב את המבנה ואיפשרה להם את הבנייה.
הישיבה נסגרת בפני הקהל לחמש דקות.

שרה גרינצוייג:
מריוס, אתם בטוחים ב100% שהבנייה של בית ציפורה כולו היתה אחרי 2003? כי אנשים שגרים באזור לא בטוחים בדבר הזה. קוראים לזה בית ציפורה על שם אשתו של יוסף ליברמן. טוענים שהיו גיוסי כספים כדי לבנות את הבנין הזה עוד הרבה לפני עמותת חבל הנביאים.

היועץ המשפטי:
ברמת סבירות הכי גבוהה, זה נבנה ב-2003. גיוסי הכספים התחילו הרבה קודם אבל הבנייה התחילה סביב המועד הזה.

שרה גרינצוייג:
אבל גיוסי הכספים לא היו לעמותת חבל הנביאים. זה מה שמשונה בסיפור. אנשים אומרים שהם תרמו כסף לבנייה של הבית הזה וזה לא היה לעמותה. אני חושבת שזה דבר שצריך לברר לפני שהולכים לאיזשהו תהליך, כי תבוא עמותת חבל הנביאים שטוענת שזה שלה ואז גם צריכים לפצות אותה כשיש אנשים בטבעון שטוענים שזה לא נכון.

היועץ המשפטי:
העמותה טוענת שהם טוענים שהם השקיעו 70,000 $ בבנייה. כמובן שיצטרכו להראות מסמכים על זה. אנחנו מצביעים עכשיו על החזרת הנכס למועצה תוך ביטול אותו מכתב היסטורי מ-2003 שחתום עליו יענקלה חי, מנכ"ל המועצה דאז ובמקביל אתחיל במשא ומתן עם העמותה לגבי יציאתה.

שמוליק שמחון:
ולאחר המשא ומתן, זה יגיע שוב למליאה?

היועץ המשפטי:
כן.

מנכ"ל המועצה:
הדברים נעשו בכוונה טובה, חשבו שיש צורך בבית תמחוי, זו היתה התפיסה. חוק הקצאות היה חדש ויכול להיות שלא הכירו את החוק ולכן גם לא פעלו בהתאם. ישנן התכתבויות בנושא. לא יודע אם היתה אז העמותה.

נאוה סבר:
מה כתוב במסמכי העמותה? מה מטרות העמותה? ככל שזכור לי כתוב שם למטרות הפצת תורה, לא בית תמחוי אבל צריך לבדוק את זה.

מנכ"ל המועצה:
אם נקבל החלטה עכשיו שהמבנה הזה לא מוקצה לעמותת חבל נביאים, עצם זה שהוא לא מוקצה, הוא חוזר אלינו כי נעשה תהליך לא הקצאתי. נושא התשלום יובא לפתיחת משא ומתן של עודד ואחרי המשא ומתן, נפתח תב"ר לזה.

נאוה סבר:
כרגע אנחנו מצביעים אך ורק על הנכס?

מנכ"ל המועצה:
כן.

מקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

הישיבה ננעלה ב- 21:40

ראש המועצה דוד אריאלי ________________                                             
מנכ"ל המועצה יאיר אודם ________________

הדפסשלח לחבר
נגישות באינטרנט דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד