מועצה מקומית קרית טבעון - עמוד הבית

דלג על בר עליון בראש הדף
בר עליון בראש הדף
01:15   24/5/2018
דלג על בר עליון אדום
בר עליון אדום
דלג על Ticker
Ticker

תערוכות במרכז ההנצחה

00:00

תערוכות חדשות

מרקמים // חנה שפרלינג עץ ה(מ)שאלות // צבי דובינסקי 10:00

תערוכה: טקסט/ורה Text/ure

11:00

קונצ'רטינו לסולנים מצטיינים

19:00

גילי פוקס ונועם בוכריס - במופע פולק אקוסטי

20:30

הבלתי נראים THE INVISIBLES

20:30

פרוטוקול ישיבת מליאת המועצה מספר 2 מיום 4.2.18

18/02/2018

פרוטוקול ישיבת מליאה מספר 2 מתאריך 4.2.2018

משתתפים:
דוד אריאלי – ראש המועצה
שחר לשם
חן וייסמן
חנן זיסו
יהודה אסור
שמוליק שמחון
שרה גרינצוייג

חסרים:
אייל פרדיס
שחר דבי
דוד חורש
נאוה סבר
דודו מסיקה

נוכחים:
יאיר אודם – מנכ"ל המועצה
סיון לוי – גזברית המועצה
אד' מריוס ראפ – מהנדס המועצה
יגאל הראל – מבקר המועצה
עו"ד עודד רומאנו – היועץ המשפטי
ענת עוז – המחלקה לחינוך

על סדר היום:

1. שאילתות.
2. הצעות לסדר.
3. אישור תב"רים.
4. אישור תמיכות לשנת 2018.

הישיבה נפתחה בשעה 19:00.

ראש המועצה:
ערב טוב.

נתחיל בשאילתות.

יהודה אסור:
לא מאשרים את הפרוטוקול?

שרה גרינצוייג:
הדבר הראשון שצריך להיות בכל ישיבה, זה אישור פרוטוקול.

היועץ המשפטי:
אני אגיד את זה כל פעם מחדש? מי שרוצה לתקן פרוטוקול מגיש הצעה לסדר לתיקון הפרוטוקול.

יהודה אסור:
אני רוצה לדעת מה הסטטוס של ההצעה לסדר שלי שהעלתי בישיבה הקודמת.

ראש המועצה:
זה לא תיקון פרוטוקול וזה לא עובד ככה. תגיש בקשה מסודרת, אני לא יודע מה לענות לך. אתה מוזמן לפנות אליי בווטסאפ, במייל או בטלפון ואני אענה לך, אני לא יודע על מה מדובר כרגע. לא הכל אני יכול לזכור בע"פ. אם אתה רוצה להלבין את פני ברבים, זה בסדר, הצלחת.

1. שאילתות:

1.1 יהודה אסור:
ב- 15 לינואר קיבלה ועדת הכספים של הכנסת החלטה בדבר העלאת שכרם של שרי ממשלת ישראל. שכרם של ראשי רשויות והמנכ"לים היא נגזרת משכר השרים ואילו שכרם של יתר בכירי הרשות נגזרת משכר ראש הרשות.
אבקש מראש המועצה להשיב כיצד הוא מתכוון לנהוג בתוספת למשכורתו ובתוספת ליתר בכירי הרשות?

ראש המועצה:
לפי שעה לא עבר חוק שקיבל תוקף של הכנסת ולכן איני יכול להתייחס במדויק.
ככל שיעבור חוק כזה, נטייתי היא ששכרי יעלה בהתאם לאמור בחוק.
לא ידוע לי שזה משפיע גם על שכר הבכירים אלא רק על שכרו של ראש הרשות.

יהודה אסור:
שכר הבכירים זה אחוזים משכר המנכ"ל. שכר הבכירים יעלה ואנחנו רק עדכנו את שכר המנכ"ל.

ראש המועצה:
אני לא חושב שאתה צודק. ברגע שיגיע חוק כתוב, אני אציג לך אותו שתדע אם אתה צודק או לא צודק. מה שאני יודע זה שזה לא קשור לבכירים ברשות אלא רק לראש הרשות.

מנכ"ל המועצה:
יש הבדל בין שכר בכירים לשכר נבחרים.

1.2 שרה גרינצוייג:
גן הציבורי אורנים 106, הנמצא מול בית האבות "נוף טבעון" בפינת רחובות רימונים-אורנים, יש 3 כניסות על ידי גרמי מדרגות קצרים. בצד המדרגות בוצעה הכנה למעקות אך המעקות לא הושלמו מזה 3 חודשים לפחות. 
 
ברצוני לדעת:

  • מדוע המעקות לא הושלמו מזה 3 חודשים ומתי תושלם בנייתם?
  • בשלט התחזוקה רשום שהביקורת האחרונה נעשתה בגן ב 11.2017. איך יתכן שגם לאחר הביקורת מצב המעקות והספסל נותר כמות שהוא?

ראש המועצה:
כל העבודות בגן הציבורי ברחוב אורנים הושלמו.

מנכ"ל המועצה:
אין קשר בין מתקני המשחקים לגן המשחקים. מעקות זה לא על ידי אותה חברה ולא הספסל.

שרה גרינצוייג:
אני שואלת למה המצב של מתקני המשחקים, חודש אחרי הביקורת נראה כמו שהוא נראה ושלחתי לכם צילומים גם של המשחקים ואני רוצה השלמה של התשובה.

ראש המועצה:
אין לנו יכולת כרגע לעשות איזשהו תחקיר על הנושא. ברמה העקרונית, לגבי מתקני המשחקים יש חברה אחת שבודקת את התקינה ויש דברים נלווים שהחברה לא עושה אבל ברגע שהערת את תשומת ליבנו, תיקנו את הכל.

שרה גרינצוייג:
לא את המעקות. שלחתי גם צילום של איך נראים שם מתקני המשחקים. אני מבקשת בדיקה של הנקודה הזאת. ראיתי שהשלימו את המעקה שם אבל המעקה צריך להיות כזה שלא יפצע את הבן אדם שאוחז בו ויש שם צנרת שחלקה ממש חלודה וצריך לכופף אותה או לעגל אותה בפינות.

 

ראש המועצה:
אני ויאיר נעבור שם ונסתכל.

 

1.3 שרה גרינצוייג:
גן הבונים
לפני שנתיים- שלוש נסגר "גן הבונים" (רח' הבונים 31). כזכור לי, הסיבה היתה גג לא תקין. בעקבות הערות של תושבים ביקרתי היום במקום. ההזנחה וההרס קורעים את הלב. אך גרוע מזה, הגן לכאורה סגור מחזיתו אך פרוץ לגמרי מאחור . מבנה פרוץ הינו מקור משיכה לפעילויות לא מבוקרות של גורמים שונים ובנוסף, הגג עלול לקרוס ולפגוע באנשים שיכנסו למקום.
ברצוני לדעת:

  • מה התוכניות לגבי מבנה הגן? עד מתי יישאר השטח מיותם?
  • מדוע לא מנקים את המבנה וסוגרים אותו בצורה הרמטית?

ראש המועצה:
בגן הבונים נמצאו סדקים וסימנים לחוסר יציבות סטאטית.
הגן נבדק ע"י קונסטרוקטור, אשר המליץ לא להפעיל אותו עקב מצבו המסוכן.
ילדי הגן הועברו למבנה אחר, אשר אושר ע"י  משרד החינוך.
בתיאום עם מחלקת חינוך, בוצע תכנון מלא לגן חדש., אשר  אושר ע"י משרד החינוך .
ונמצא בשלב של מוכנות למכרז ולהיתר בניה.
מנתוני מחלקת החינוך אין כעת צורך בגן ילדים ברחוב הבונים .
הקמתו של הגן וההוצאה הציבורית הכרוכה בו נדחו למועד בו יידרש גן ילדים באזור זה.
לגבי פעולות להבטחת הבטיחות במקום; יבוצע סיור במסגרתו ייבחנו אמצעים לצמצום אפשרויות הכניסה  למתחם הגן.

שרה גרינצוייג:
כרגע הגן פרוץ לגמרי.

ראש המועצה:
מקבלים את הביקורת.

1.4 נאוה סבר: (מנכ"ל המועצה מקריא) במסגר אישור תקציב המועצה לשנת 2018 אושר סעיף בסך 300,000 ₪ למאבק בהקמת שדה תעופה בעמק, תוך מתן התחייבות לפתיחת תב"ר מתאים עד 7.1.18, ולא יוקצה הסכום מתקציב המועצה.
האם הועברו 300,000 ₪, כמובטח, למטה המאבק בשדה התעופה?
במידה ולא, מתי יועבר התקציב?

ראש המועצה:
התב"ר על סך 300.000 ₪ למאבק בהקמת שדה התעופה בעמק  הועבר לאישור משרד הפנים, כמתחייב בנוהל.
טרם התקבל אישור משרד הפנים ולכן הסכום לא הועבר לייעודו.

שרה גרינצוייג:
כמה זמן לוקח האישור?

ראש המועצה:
הבעיה עם כל התב"רים שאז אישרנו היא שלא היתה להם תשתית. עשינו מטה משותף עם הדרום ומנכ"ל מועצת הנגב יחד עם המנכ"ל שלנו, בנו תקציב מאוד מסודר שעומד על 310,000 ₪. ברגע שרפראנט משרד הפנים יראה תקציב מסודר עם אומדנים וחלוקה בין דרום וצפון, לדעתי זה ירשים אותו לטובה.

חן וייסמן:
לא היית צריך לחכות שיעלו זאת בשאילתה. אם דיברנו על השביעי לחודש, אתה היית צריך להוביל את זה, אתה צריך לעדכן אותנו. לא צריך לחכות שאנחנו נשאל מה קורה עם זה. היה מקום להודיע לכלל חברי המליאה ב10 או ב15 לחודש שלא שכחת ותביא עדכון בישיבת המליאה הקרובה.

ראש המועצה:
סיון ואני התכוונו לעדכן אתכם אבל מכיוון שהשאילתה הועלתה, עדכנתי באמצעות התשובה לשאילתה. בכל יום יש לי 500 נושאים על הראש, אפשר להעביר מייל קצר או ווטסאפ. למה לא? אנחנו רוצים יחסים טובים, רוצים דיאלוג, בכיף.

שרה גרינצוייג:
אני עוד מחכה לעדכון לגבי מפגש תושבים בנושא ההנגשה של המרכז.

מהנדס המועצה:
ב-18/2 יש מפגש תושבים.

יהודה אסור:
לפני חודשיים בדיונים על התקציב דרשתי כספים להסעה לקריית חרושת ואלרואי. אמרתם שאין כסף והצעתם לי להיפגש עם גילה. ניסיתי להיפגש עם גילה ללא הצלחה, מרחה אותי בסיפורים. נתתי לה שבועיים, חזרתי אליה שוב. לא התקדם כלום. אנחנו צריכים לשבת עם יאיר. בשורה התחתונה, הבהרתי לה שאני שותף לעניין אוני רוצה להיפגש עם כולם להזיז את הדברים, קיבלתי ממך מנדט לזה. עד היום לא קרה כלום. אתם מטפלים בנושא הזה בפלסטרים. אמרתי לך הפתרון הוא לעבור ממיניבוס לאוטובוס.

ראש המועצה:
למה אתה לא פונה אליי בנושא הזה? אתה יודע לפנות אליי בהרבה נושאים. למה אתה צריך לחכות לישיבת מליאה? אתה מוזמן לפנות אליי. אין לי שום כוונה לתת לך את התחושה שמישהו מורח אותך. אתה מוזמן לפנות אליי.

יהודה אסור:
לא פניתי אליך מכיוון שהתייאשתי מכל ההתנהלות והבנתי שלא ייצא מזה כלום וזו מריחה, נקודה. אני אומר לך, מחר בבוקר, אוטובוס במקום מיניבוס ונפתרו כל הבעיות.

ראש המועצה:
אני אתעמק בזה ואם צריך אני אתן את ההוראה. לא אתן הוראה לפני שהדבר נבדק. אני אפילו אזמין אותך לישיבה בלשכה.
 
2. הצעות לסדר:

2.1 חנן זיסו:
על רקע פניותיהם של תושבים רבים בנושא - שקיבלו להפתעתם קנסות בגובה אלפי שקלים, ללא פירוט לגבי העבירות שלכאורה ביצעו - בגין שוטטות כלבים ואכיפת חיסוני כלבים מלפני מספר שנים, כאשר לטענת רבים מהם הם כלל לא קיבלו כלל את הדו"ח המקורי, ברצוני להעלות לדיון ולהצבעה את ההצעה לסדר הבאה: 

 

  1. המועצה תצא למבצע הוזלת קנסות לגובה הקרן המקורי בשלושת החודשים הקרובים, כך שיוסרו הריביות וההצמדות מהשומות שהוטלו על התושבים.
  2. בנוסף יקבלו התושבים הסברים / תמונות על מהות הקנסות.
  3. המועצה תקבע נוהל לפיו תושב שחייב בדו"ח ולא אסף את המכתב הרשום לידיו, יקבל גם מסירה ידנית על ידי כונן המועצה, למניעת טענות על אי מסירת הדו"חות בעתיד.
    התושבים לא יודעים על מה הקנס.

שמוליק שמחון:
הוחלט על פיילוט שבו לא יילכדו כלבים יותר משום שכשכלבים נלכדים, השהות בפנסיון עולה כסף למועצה ובמקום זה יינתנו דו"חות לבעלי הכלבים. מה שקרה זה שפקח מועצה הגיע וחילק דו"חות , על פי השבב של הכלבים. בגלל שהכמות היא כל כך גדולה, כנראה שלא נשלחו הדו"חות מהמועצה. פתאום נתקבלו הדו"חות בדואר רגיל, לא בדואר רשום. דרישה לתשלום על קנס שאתה כאילו יודע שיש לך אותו, עם ריביות והסכומים הגיעו לאלפי שקלים. זה חסר כל הגיון. לכן, למרות שההצעה, כפי שחנן הקריא,  מדברת אולי על החזרת הסכום לקרן, אני אומר שכנראה נעשתה פה טעות ולכן צריך לבטל את הדו"חות האלו. לא יכול להיות שאנשים ישלמו דו"חות של 8,000 ₪ על מקרים שקרו ב- 2014. קח אחריות על הנושא הזה כראש המועצה ואת כל הדו"חות האלה תבטל ובזה נסיים את הדיון הזה וכולם יהיו מרוצים כי קרתה פה תקלה.

ראש המועצה:
יש פה בעיה מאוד גדולה. למליאה אין סמכות לבטל דו"חות וגם לא לי, אלא לתובע. התובע לא עובד ברמה מערכתית אלא נקודתית. יש פיצול בין שגיא לעודד התובעים, לפי התקופה.

ראש המועצה:
יש בטבעון כ-3,000 כלבים ברשיון ויש גם הרבה כלבים ללא רשיון, לצערי. לפני 2014 היינו לוכדים כלב, מעבירים אותו לכלבייה. המועצה לא היתה משלמת את העלות של הכלבייה. הפיילוט הצליח כי חסכת לתושב הרבה כסף והתושב במקביל לא היה צריך להיות בהיסטריה איפה הכלב שלו. אנחנו שיפרנו את מצבו של התושב כי חסכנו לו גם דאגה וגם הרבה כסף. כל התושבים יודעים שהדו"ח שנשלח אליהם יכול להיות רק אחד משני דברים, או שהכלב נתפס  בסיטואציה שבעליו לא נמצא איתו עם רצועה קשורה או שהכלב לא מחוסן. אין הרבה אלטרנטיבות.

שמוליק שמחון:
הטענה שלנו היא בעצם שלא קיבלו 4 שנים דו"ח. אם היה מגיע דו"ח היו משלמים אותו.

ראש המועצה:
מבדיקות שאנחנו עשינו, כל התושבים קיבלו משלוח ראשון בדואר רשום. מבחינת החוק במדינת ישראל, כשאדם לא דורש את הדואר, הנושא הזה סגור. בנקודה זו, ברמה המערכתית, הדבר הנכון לביצוע זה לפנות לתובע המועצה ולערער. מרבית האנשים לא ערערו בכלל. ההתראה השנייה נשלחה באיחור, זה לא משנה מתי היא נשלחה, זה יכול לקרות בגלל עומס של רשות מקומית שהתראה שנייה ושלילית נשלחות גם במרחק של כמה שנים. זה יכול לקרות. זה לא רלוונטי לעצם העניין שהמשלוח הראשון בוצע וכל מה שהתושב צריך היה לעשות זה לגשת לדואר ולקחת את דבר הדואר ולהגיש ערעור. לפי הנתונים שקיבלתי, 14 תושבים ערערו והתובע העירוני ביטל את הדו"חות.
הגוף הזה הוא דירקטוריון, הוא צריך לעסוק בסוגיות מערכתיות. אם משהו בתהליך לא נכון אז אפשר לתקן. אני לא רואה מה לא טוב בתהליך. הדבר היחיד שאני כן מקבל הוא שצריך יותר להקפיד שהמרווח בין ההתראה הראשונה להתראה השנייה יהיה קטן יותר.

שמוליק שמחון:
התהליך הוא כזה, הפקח קרא את השבב, הוציא דו"ח והוא היה צריך להישלח לתושב בדואר רשום. הדואר הרשום מסיבה כזו או אחרת, לא נדרש ואז אתה כמועצה קיבלת מהדואר את המכתבים שלא נדרשו. עברו ארבע שנים ואז נשלחו לכל אותם מאה אנשים בערך, מכתבים לדואר הרגיל. הם קיבלו דרישת תשלום כולל ריבית ללא פירוט. אז התחילה המהומה. בעצם, ארבע שנים, בעל הכלב לא יודע שהוא קיבל דו"ח ואז הדו"ח מגיע כשהוא כולל ריביות בסכומים אדירים. אנשים אלו מתארגנים והם יגיעו לבית המשפט ואתה תהיה בבעיה כי אין לך שום אישור שהם קיבלו את הדו"ח. אתה כראש הרשות יכול לומר לתובע שקרתה איזושהי בעיה, משהו לא תקין קרה. צריך לבנות נוהל מסודר. ברגע שחוזר אליך המכתב מהדואר, תשלח אחד מעובדי המועצה עם המכתב. המדינה הטילה עליך משימה לשמור על בריאות הציבור. הפיילוט שהתנהל עד היום הוא פאק שלך כראש המועצה שבעצם פוגעת בבריאות הציבור.

ראש המועצה:
זה לא פאק שלי. אני החלטתי על הפיילוט הזה לאחר שנועצתי עם הגורמים המקצועיים במועצה ובראשם וטרינר המועצה שהוא נושא באחריות לבריאות הציבור.

היועץ המשפטי:
אני לא חולק על כנות טענתם של תושבים שטוענים שלא קיבלו קנס. החוק קובע שאין צורך במסירת קנס במסירה אישית להבדיל מתביעה. די בזה שזה נשלח בדואר רשום. תקנות הסדרת הפיקוח על כלבים מדברות על כך שהכתובת הנכונה היא הכתובת הרשומה על השבב.
ראש המועצה מבקש לסגור את הישיבה בפני הציבור עקב הערות חוזרות ונשנות מצד מוסא מצליח, תושב הקריה.

מתקיימת הצבעה על סגירת הישיבה בפני הציבור:
בעד {2}- ראש המועצה, שחר לשם.
נגד {5} – חן וייסמן, שרה גרינצוייג, יהודה אסור, שמוליק שמחון, חנן זיסו.

היועץ המשפטי:
למיטב הבנתי, אין דו"ח אחד שיצא לאכיפה שלא נשלח בדואר רשום לכתובת הנכונה. כיוון שהחוק קבע שדי שנשלח בדואר רשום לכן אני לא מתיימר לחלוק על כנות טענתו של איש שאומר שהוא לא קיבל. מבחינת החוק זה נקרא מסירה. סמכותו של התובע להתערב בדו"חות מוגבלת לפרק זמן של 90 ימים מיום משלוח הקנס בדואר רשום. יש סמכות לתובע להתערב בהורדת תוספות פיגורים אם מוכיח הבן אדם שהוא לא קיבל את הדו"ח. הוא צריך להוכיח שהוא לא קיבל בשל סיבות שאינן תלויות בו. הדו"חות הרלוונטיים נשלחו בדואר רשום בכתובת הרשומה בשבב במועד הרלוונטי.

חן וייסמן:
יש פה דיון עקרוני לפני בכלל משלוח הדואר. עצם הקנסות, עצם שינוי ההתנהלות.

ראש המועצה:
הדו"חות הם לא מטרה, הם אמצעי. המטרה היא א. למנוע הטלת אימה על עוברי אורח.
ב. למנוע את צואת הכלבים. ג. בהיבט של החיסונים – לשמור על בריאות הציבור.

יהודה אסור:
אני מבין שהדיון מתחלק ל-2: הקנסות והנוהל. אני מבקש לדעת את כמות הקנסות שנשלחו לתושבים.

חן וייסמן:
אפשר ללא רישום שמי.

ראש המועצה:
אני לא אעשה את זה משום שאנחנו עובדים בצורה מערכתית.
ראש המועצה מבקש ממוסא מצליח לצאת מהישיבה, הוא מתנגד. ראש המועצה מבקש להזמין את המשטרה ויוצא מהישיבה. הדיון ממשיך לאחר הפסקה של כחמש דקות.

ראש המועצה:
אני מבקש להמשיך בדיון בצורה מנומסת ואדיבה. אנחנו לא מונעים מאף בן אדם להגיש פנייה ועובדה היא שלמיטב ידיעתי,  14 דו"חות בוטלו. אני מזמין את כל התושבים שנמצאים פה להגיש בקשה לתובע. אני מקבל את סעיף 2, נעשה את המקסימום להמציא את ההסברים אבל הפתרונות הם פרטניים. אין פה נוהל פסול, הנוהל הוא על פי חוק.

יהודה אסור:
אני חוזר ודורש לקבל דו"ח שמפרט 4 שנים אחורה עד השנה האחרונה. כמה דו"חות ניתנו.

ראש המועצה:
אני לא מתחייב לתת לך את הדו"ח הזה. אני אשב עם היועץ המשפטי. ככל שאני יכול להמציא את הנתונים האלה, אני אשמח להמציא אותם.

יהודה אסור:
כל הענין הזה נראה לא טוב. יש כאן בעיית מנהיגות.

ראש המועצה:
אין כאן בעיית מנהיגות.

יהודה אסור:
תן לי לדבר אתה מפריע לי. נתת לי את זכות הדיבור. צריך לעצור ולעשות הערכת מצב, להפעיל שיקול דעת- מה שאתה לא עושה ולהחליט שעשינו טעות במועצה ולבוא לקראת התושבים, מה ששמוליק ביקש ובעצם, להחזיר לקרן לפחות. אתה יכול לקבוע מדיניות. אתה יכול לעשות שולחן עגול עם עודד, עם התובע, עם כולם ולהסביר מה אתה רוצה ועל פי חוק יפעלו ויעשו.

היועץ המשפטי:
אין סמכות לראש המועצה להתערב בכלל.

חן וייסמן:
הדיון פה הוא לא ברמת ההתערבות. אלא לבוא לתובע ולבוא אליך ולהגיד שיכול להיות שהייתה לנו בעיה. אני בטוח שפה בשולחן אף אחד לא רוצה שתהיה אנרכיה בנושא הכלבים. כולם רוצים שתהיה אכיפה מסודרת. אבל אם מתחילים בשינוי מדיניות, צריך להגיד, צריך להתריע, צריך להסביר לתושבים. יש כל כך הרבה פניות והפניות רבות ומגוונות. יש כאן תוהו ובבוהו.

ראש המועצה:
הדרך הנכונה להתייחס למקרים הללו היא בצורה פרטנית.

חן וייסמן:
יש כנראה בעיה מהותית עם כל נושא הדו"חות של הכלבים. צריך לבדוק את כל מאה המקרים באופן פרטני.

ראש המועצה:
אני מקבל את זה. אני בדקתי עם גניה את התהליכים והכל. אם יש משהו שאנחנו צריכים לבחון זה מדוע ההתראה השנייה נשלחה בעיכוב רב. שווה לבדוק את זה. צריך לראות על מה מדובר. אולי שגינו, אנחנו בני אדם. אני מנסה לשכנע אתכם שהבדיקה הפרטנית היא נכונה יותר.

אלי זיו:
יש פקח שהוא לוכד ויש גם לוכד חיצוני. כל העבודה היא מול הוטרינר.

ראש המועצה:
בסוגיית הכלבים זה פשוט, להבדיל מסוגיית הגזם למשל. אם הצ'יפ זוהה, שולחים את הדו"ח. אם הצ'יפ לא זוהה, לוקחים את הכלב לכלבייה ואז המועצה נושאת בעלויות. הבעיה מתחילה בסיטואציה שהצ'יפ זוהה, הדו"ח נשלח והבן אדם צריך לגשת לדואר ולקחת את הדו"ח והרבה אנשים לא עושים את זה.

שמוליק שמחון:
אתה אומר ש-100 אנשים לא ניגשו לקחת את הדו"חות?

מנכ"ל המועצה:
מרגע שהקנס ניתן, יש תקופה שניתן לערער ולאחר מכן אי אפשר ולכן אי אפשר גם לבטל את הקנס. החוק מדבר על שליחה בדואר של הקנס. ישנן שתי סוגיות: אתם צריכים לסמוך על זה שקורא את השבב עם המכשיר, הפרטים שיש בידיו, הם הפרטים הנכונים. התהליך הוא תמיד אצל התובע. אני אומר שכשיש כל כך הרבה אנשים שמתלוננים, אנחנו צריכים לבדוק את עצמנו וגם ראש המועצה אומר, שנקבל החלטה ונבדוק את עצמנו.

ראש המועצה:
כרגע, בהערכת המצב שאני ביצעתי, התרשמתי שהייתה לי בעיה בפער זמנים קצת לא סביר שנובע כנראה מעומס עבודה בין המשלוח של ההודעה הראשונה לבין המשלוח של ההודעה השנייה. אני מבקש שכל תושב שמרגיש עצמו נפגע, יפנה לתובע. יהודה, אם היית בא ואומר לי שהתובע לא מבטל כלום והוא אטום, אז זה לא היה נכון. עובדה שיש ביטולים. יש עובדות והעובדות אומרות שלא כל ה100% מהערעורים מושבים בתשובה שלילית. כל בקשתי מהתושבים היא לפנות לתובע.

שמוליק שמחון:
ואם התושב נדחה על ידו?

היועץ המשפטי:
תיאורטית, יש אפשרות לבקש הארכת מועד להישפט בבית משפט לעניינים מקומיים גם בחלוף שנים. אם היא מוצדקת היא תיענה בחיוב. ללא כל קשר לא צריך לבקש את הבקשה הזו כי אני אישית הורתי לא לגבות דו"חות, לפחות עשרה. עכשיו יצאו דרישות לבעלי כלבים וקיבלנו לא מעט פניות.

שרה גרינצוייג:
האנשים שיפנו אליכם עכשיו, לא תגידו להם שחלף זמן רב מידי לערעור?

היועץ המשפטי:
אני לא אגיד שחלף זמן ביחס להודעת התשלום של הגבייה. נבדיל בין הודעת הדו"ח להודעת הגבייה.

שרה גרינצוייג:
יש איזושהי בעיה שצריך לבדוק. צריך לבדוק את כל הסיפור הזה בעין מאוד אוהבת את התושב. לפי הנוהל שקיים, לפיו נותנים דו"חות  לאנשים, איפה הוא כתוב? מה כתוב בו? יש שלב שבו הדו"חות מתיישנים. למשל לגבי דו"ח חניה, אם לא קיבלנו התראה שנייה תוך שלוש שנים או שנתיים אז הוא מבוטל. האם הנוהל הוא בדיוק אותו הנוהל כמו בדו"חות חנייה?

היועץ המשפטי:
גם אם ראיתי שהיה משלוח כדין, מבחינתי, לא משנה אם התקבל או לא התקבל, והגעתי למסקנה שהייתה התיישנות, ביטלתי את הדו"ח.

יהודה אסור:
כמה כאלה היו?

היועץ המשפטי:
סדר גודל של עשרה.

ראש המועצה:
ברגע שתהיה הוכחה לתושב שיצא דו"ח ומאז הדו"ח חלפו שלוש שנים בלי שהמועצה שלחה מכתב התראה נוסף במהלך השלוש שנים או פעולה כלשהי אחרת שיש בה כדי לשבור את מירוץ ההתיישנות. ככל שזה יקרה, הדו"ח יתבטל.

שרה גרינצוייג:
אני רוצה לראות את הנוהל של איך נותנים את הקנסות האלה ומה קורה אחרי זה, מה שקשור בחוק ההתיישנות.

היועץ המשפטי:
הנוהל קיים בחוק הסדרת הפיקוח על הכלבים. אני אשלח לכם אותו.

שמוליק שמחון:
בואו נעשה מבצע ביטול קנסות.

ראש המועצה:
זה לא בסמכותנו. זה בסמכות של שר הפנים. הלוואי והייתה לי, אני מרגיש לא טוב עם זה. המבצעים ששר הפנים מבצע הם כלל לאומיים, הם לא מבצעים נקודתיים.

היועץ המשפטי:
לגבי תוספת פיגורים- סמכות הביטול היא של התובע בנימוק אחד בלבד, אם הוכיח בן אדם שלא קיבל את הקנס בנסיבות שאינן תלויות בו. אני ביטלתי דו"חות בגלל ההתיישנות. אליה יושבת איתי ואני מנווט, האם זה לשגיא או אליי. לא חשוב מי יקבל את הדו"חות האלה, שגיא או אני. על התושב לפנות לאליה, מזכירת מחלקת הפיקוח. אני יושב איתה במלוא כובד הראש על כל פנייה.

ראש המועצה:
אני מאוד מבקש מחברי המליאה לא לפנות לעודד, לא לפנות לשגיא ולייצג תושבים. התושב יודע לייצג את עצמו.

יהודה אסור:
אני לא מקבל את העמדה ששמוליק מציע להחזיר את הקנסות לקרן.

שמוליק שמחון:
אני מציע שהמועצה תצא בקריאה למקבלי הדו"חות לפנות אל התובע שיקבל בחיוב את הטענה על אי קבלת הדו"ח ויבטל אותו.

ראש המועצה:
הוא לא יכול לקבל בחיוב.

היועץ המשפטי:
יש החלטת ממשלה שאוסרת על נבחרי  ציבור להתערב בשיקול הדעת של התובע.

שמוליק שמחון:
מותר לי ע"פ חוק לראות כל מסמך. ללא שמות. אנחנו רוצים ריכוז של כל הדו"חות.

ראש המועצה:
תפנו אליי בכתב, אני אעביר ליועץ המשפטי. אם היועץ המשפטי יגיד שזה לא תקין, תפנה לממונה על המחוז אתה גם יכול לפנות למבקר המועצה. עודד צריך לבצע בדיקה משפטית האם ניתן להיעתר לבקשה שלך או לא.

שמוליק שמחון:
אני מוריד את סעיף 3 מההצעה לסדר.

מבקר המועצה:
למועצה אין רשות להתערב בנושא הפרטני של הקנסות. הנושא הזה הוא בסמכותו הבלעדית של התובע. התובע בעניין הזה כפוף ליועץ המשפטי בממשלה. לדעתי אתם צריכים לקחת את הנושא הזה בחשבון. המועצה כן יכולה להגיד שהיא מתרשמת שיש כאן אולי בעיה מערכתית והיא קוראת לתובע לבדוק זאת.

ראש המועצה:
אני אומר בגילוי לב, אני לא חושב ששגינו מערכתית, אני כן מוכן לנסח איזשהו ניסוח והמועצה תבחן בתהליך של הפקת לקחים.

מבקר המועצה:
גם אם זו לא תקלה מערכתית, היו כנראה מספר לא קטן של מקרים של טעות ולאור זאת התובע צריך לעשות בדיקה מעמיקה.

מתקיימת הצבעה:
על פי הצעתו של מבקר המועצה: לאור העובדה שהתגלו מספר מקרים שהתגלתה בהם טעות, ממליצה המועצה בפני התובע לערוך בדיקה מקיפה.

אושר פה אחד.

חנן זיסו:
צריכה לצאת הודעה מסודרת לעיתונות.

ראש המועצה:
מקובל עליי. תצא הודעה בעיתונות לתושבים שקיבלו קנסות, שידעו שיש להם זכות לפנות באופן פרטני לתובע כדי לערער על הדו"ח.

 

6. אישור תב"רים

6.1 תב"רים חדשים:

6.1.1 תב"ר 1021:

מספר תב"ר : 1021

שם התב"ר : מוכנות לחירום

היקף תב"ר נוכחי : 59

הגדלה מבוקשת : 0

היקף תב"ר לאחר הגדלה: 59

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח: 0 

הערות: קיימות שתי הרשאות תקציביות של משרד הפנים. נגרר כיבויי וציוד קשר לחירום.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

6.1.2 תב"ר 1022

מספר תב"ר : 1022

שם התב"ר :  חדר מחשבים בנרקיסים

היקף תב"ר נוכחי : 50

הגדלה מבוקשת היקף: 0 

תב"ר לאחר הגדלה :50

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח : 50

השתתפות משרדי ממשלה : 0

הערות: רכישת 20 מחשבים

גזברית המועצה:
בבית ספר נרקיסים הגענו למצב שבאמת יש צורך ברכישה מאוד מסיבית וזה בהיקף כזה שמצריך תב"ר.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

6.1.3 תב"ר 1023:

מספר תב"ר: 1023

שם התב"ר: ריבוד כבישים 

היקף תב"ר נוכחי: 450

הגדלה מבוקשת: 0

היקף תב"ר לאחר הגדלה:

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח: 150

השתתפות משרדי ממשלה: 300

הערות: התקבלה הרשאה ממשרד הפנים על 300,000 ₪

חן וייסמן:
הרשימה ששלחתם עודכנה בהתאם למצב?

ראש המועצה:
היתה חלוקה לריבוד כבישים על פי שלושה אלמנטים: א. כבישים במצב טוב. ב. כבישים במצב טוב מינוס. ג. כבישים במצב מאוד בעייתי. רחוב כלניות הוא במצב קטסטרופה ולכן אנחנו רוצים לסדר אותו.

מהנדס המועצה:
מדובר ברחוב שעבר החלפת קווי מים וביוב ובאמת מצבו לא טוב.

חן וייסמן:
לכמה כבישים זה מספיק?

מהנדס המועצה:
לאחד.

ראש המועצה:
רחובות הגפן, הברושים והתאנה יבוצעו בריבוד מלא.

יהודה אסור:
אבקש התייחסות לרחוב הרצל שכולו טלאי על טלאי ולרחוב גולומב.

מהנדס המועצה:
ראשית, חשוב שיובן שכל מה שאתם יודעים, גם אנחנו יודעים. דבר שני, רחוב כלניות עבר טיפול מים וביוב ומצבו הורע. הגיע תורו. אם נצליח להשיג עוד כספים, נעשה את רחוב יזרעאל. אם היו פה מיליונים רבים, היינו עושים הכל במקביל.

שמוליק שמחון:
אני חושב שאנחנו צריכים להיות צמודים בתוכנית העבודה אל מול התאגיד. הוא משקיע כסף, לנו נותר להוסיף עוד איזשהו סכום ולהרוויח עוד רחוב. דבר נוסף, מרחוב מגדל עד אחרי תחנת הדלק, כל הכביש חורים ובורות וצריך לטפל בו. זה קטע קטן אבל זו הכניסה ליישוב.

מהנדס המועצה:
הפרויקט הוא לא אותו פרויקט. אנחנו לא מבצעים קרצופים. אנחנו מתכננים איך הכביש יהיה יותר טוב. רחוב יותר נכון, מסדירים בטיחות, מסדירים חניות. נעשה את האקסטרא כדי שלרחובות האלה לא נצטרך לחזור בעוד כמה זמן. כך זה יבוצע רחוב, רחוב.
במסגרת ישן מול חדש אנחנו עדיין צריכים לבצע מכיכר בן גוריון ועד למעגל התנועה של ציפורנים, אנחנו כרגע מקבלים אישורי משטרה ואז נבצע גם את זה.

יהודה אסור:
רחובות גולומב-  מרדכי הולכים להישאר ככה?

ראש המועצה:
לא. הכל יטופל. קצת סבלנות.

מהנדס המועצה:
תאגיד המים והביוב הוזמן לדודי לפני שבוע. עיקר השיחה היה בעצם נזיפה על איכות הביצוע שלהם והם לקחו את זה לתשומת ליבם.
הדיון נעצר למספר דקות בעקבות חילופי דברים בין ראש המועצה למוסא מצליח ודרישת ראש המועצה להזמין משטרה.

שרה גרינצוייג:
מה הסטטוס של רחוב מרדכי?

מהנדס המועצה:
תאגיד המים אמר שייכנס ויבצע תיקונים. דיברנו איתם על בעיות בביצוע שלהם.

ראש המועצה:
חלק מהבעיה לטענת התאגיד ולדעתי במקרים רבים זה נכון, העבודות שהתאגיד מבצע יוצרות מטרד, לפעמים לשבועות. תושבים כועסים, מתחילים להפעיל לחץ על המועצה ואנחנו לוחצים על התאגיד לסגור את השסעים שהם פותחים בכביש. לפעמים סוגרים כשהמצעים לא הושקו מספיק ולא מהודקים מספיק וזה יכול להיות הסבר למה שקרה במרדכי. אז הגענו להבנה שקודם כל, אנחנו מבחינתנו ברמה המקצועית נגבה אותם ככל שהם באים ואומרים שאי אפשר לסגור ונעמוד מול התושבים. עוד דבר, הגענו למסקנה שהם יכניסו לשימוש חומר מיוחד שיש לו איכויות איטום טובות יותר.

שרה גרינצוייג:
מתי נכנסים לרחוב מרדכי?

מנכ"ל המועצה:
הם כבר עובדים שם, לדעתי כל הרחוב בוצע.

ראש המועצה:
דני שוסטר הוא מפקח צמוד ואנטולי זה פיקוח עליון. דני פיקח על עשרות קילומטרים. הוא פרילנסר של התאגיד.

יהודה אסור:
העבודות מבוצעות ביישוב שלך. אתה צריך לשים בן אדם מטעמך שיתן חותמת אחרונה. שים אותי. גם אז אולי יהיו טעויות אבל מינימום של טעויות.

ראש המועצה:
בוצעו פה עבודות במיליוני שקלים. התאגיד הוקם במרץ 2010. רוב הכסף של התאגיד הלך לטבעון. לא לרמת ישי ולא ליוקנעם וגם לא לזכרון, אלא לטבעון. יש להם היקפי עבודות חסרי תקדים.

שמוליק שמחון:
בתור תושב ותיק, אם לא היינו עושים את הצעד הזה,  של כניסת התאגיד, אנחנו היינו במצב קטסטרופלי. ההחלטה על כמות הכסף שמושקעת בכל יישוב הוא לפי מצב התשתיות. מצב התשתיות בטבעון, הוא הכי גרוע ולכן רוב הכסף, עד שזכרון נכנסה, הושקע בטבעון.

מהנדס המועצה:
תאגידי מים וביוב על פי חוק לא עושים ריבוד מלא.

ראש המועצה:
מי בעד התב"ר עבור רחוב כלניות?

שמוליק שמחון:
אנחנו היינו מעדיפים  שזה יהיה עבור רחוב יזרעאל. השאלה היא האם זה אפשרי?

ראש המועצה:
זה כולה 450,000 ₪. אי אפשר. זה עבור קטע קטן, לא רחוב גדול. יש תושבים גם בכלניות שרוצים משהו נחמד ברחוב שלהם. זו המלצה של הגורמים המקצועיים. יש לנו משאבים מוגבלים. כלניות הוא רחוב קטן והמצב שלו הוא קטסטרופה.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

6.1.4 תב"ר 1024 :

מספר תב"ר : 1024

שם התב"ר : רות מגן

היקף תב"ר נוכחי : 133

הגדלה מבוקשת : 0

היקף תב"ר לאחר הגדלה: 133  

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח 

השתתפות משרדי ממשלה : 0

הערות: בהתאם להסכם פשרה

שמוליק שמחון:
אני רק אומר שרות מגן מאוד מאוכזבת כי היא לא ידעה שמהסכום שאושר היא תצטרך לשלם כ- 30% מס.

ראש המועצה:

גם אני לא ידעתי את זה.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

6.2 תב"רים להגדלה:

6.2.1 תב"ר 967 :

מספר תב"ר : 967

שם התב"ר : אחזקת שביל אופניים

היקף תב"ר נוכחי : 50

הגדלה מבוקשת : 30

היקף תב"ר לאחר הגדלה: 80

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח : 80

השתתפות משרדי ממשלה ואחרים : -

הערות: אחזקה שנתית לשביל אופניים סובב טבעון

חן וייסמן:
אני רק רוצה לציין שאם כבר אנחנו מתחזקים אותו אולי כדאי לפרסם את הנושא הזה.

שרה גרינצוייג:
מה העלות של תחזוקה של שביל האופניים לשנה?

מנכ"ל המועצה:
יצאנו למכרז בועדת השלושה כי זה לא מכרז גדול. להערכתי זה יהיה בסביבות ה- 40,000-50,000 ₪ לשנה. זו לא אחזקה שוטפת, זה ארבע פעמים בשנה ועל כל קריאה משלמים.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

6.2.2 תב"ר 982 :

מספר תב"ר : 982

שם התב"ר : השתתפות בהשקעות המתנ"ס במבני ציבור

היקף תב"ר נוכחי: 100

הגדלה מבוקשת : 100

היקף תב"ר לאחר הגדלה : 200

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח : 200

השתתפות משרדי ממשלה ואחרים 

הערות: התחייבות הרשות למתנ"ס בכל שנה

גזברית המועצה:
התחייבות שלנו למתנ"ס להשתתף במימון של השקעות במבני ציבור. חן, שאלת על איזה מבני ציבור מדובר ואנחנו ביקשנו לקבל מהמתנ"ס תוכנית עבודה לשנת 2018 שכוללת את סך הכל במה הם מתכוונים להשקיע. מתוך התכנית, 100,000 ₪ זה במימון שלנו וכל היתר, הם מממנים.

חן וייסמן:
כמה חלקיות אנחנו מול המתנ"ס?

גזברית המועצה:
אנחנו מדברים על סכומים שהם מוערכים. סדר גודל של 400,000 ₪ לפני הבלתי צפוי. מתוכם אנחנו 100,000 ₪.

ראש המועצה:
ברמה העקרונית צריך לתת אמון במפעיל שלך. הרי המבנים הם שלך. למעשה היתרון במה שאתה משקיע כרגע זה שאתה משקיע במבנים שהם בבעלות המועצה והמפעיל שלך שם גם 300,000₪. אנחנו נמצאים במצב שהזרימה של הכסף הגדול תבוא רק בחצי השני של 2018, הכסף של השכונה. ובמחוז יש ממונה חדש, שאומר שהוא לא יאשר תב"רים ככל שהוא לא יראה יתרות מקרן הפיתוח. כל דבר אנחנו נעדכן אתכם.

יהודה אסור:
עם כל הכבוד לרשימה של המתנ"ס, מה קורה עם האולם בתיכון? עד מתי יימשך המצב הזה?

ראש המועצה:
הבעיה המרכזית של האולם בתיכון זו הבעיה של הנזילות. הנושא הזה מטופל כרגע ע"י אנטולי וע"י עמי. אנחנו מעריכים שהנושא הזה ייפתר.

מהנדס המועצה:
המבנה הזה ישן מאוד ומתפרק. לאורך השנים בוצעו תיקונים קטנים. כל המזחלות, המרזבים האופקיים, כולם מחוררים לחלוטין וזו עלות מאוד מאוד גדולה. הגענו למצב שצריך להחליף הכל וזה המון כסף. עמי כרגע מביא הצעות להחלפה של המרזבים ואנחנו מקווים שזה יפתור חלק מהבעיות.

ראש המועצה:
אי אפשר להפנות את הכספים הללו לאולם בתיכון משום שהמתנ"ס בהיבט הזה, הוא רק מפעיל זוטר יחסית של האולם ספורט. עיקר הפעילות שלו זה בחטיבה, באולם פיס ובמרכזים. אני גם רוצה לתת למתנ"ס את המרווח לקבל החלטות תבוניות איך הוא משקיע את ה- 100,000 ₪ הללו.

מתקיימת הצבעה:
בעד { 6}- ראש המועצה, שחר לשם, חן וייסמן, שרה גרינצוייג, שמוליק שמחון, חנן זיסו.
נגד {1}- יהודה אסור.

6.2.3 תב"ר 983 :

מספר תב"ר: 983 

שם התב"ר :  סימוני כבישים 

היקף תב"ר נוכחי : 125

הגדלה מבוקשת: 40

היקף תב"ר לאחר הגדלה: 165

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח : 200

השתתפות משרדי ממשלה ואחרים : 200

הערות: הגדלת העבודות ברחבי הקריה.

חן וייסמן:
הערה קטנה לקבלן על צביעת הפסים, גם איפה שיש קווים מקווקווים ,הוא צובע.

שמוליק שמחון:
זה מבורך שסוף סוף לוקחים קבלן ולא אנחנו עושים זאת בשלומיאליות.

יהודה אסור:
באיזו איכות של צבע משתמש הקבלן? למה זה מחזיק כל כך מעט זמן?

מהנדס המועצה:
השמש חזקה והיא מפוררת את הצבע. כשעברו לצבעים הרבה יותר עמידים הם גרמו להחלקות והיו פחות בטיחותיים.

שרה גרינצוייג:
למה בעצם צריך להגדיל את התב"ר?

מנכ"ל המועצה:
בכל שנה יש שני מחזורים.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

6.2.4 תב"ר 990 :

מספר תב"ר: 990 

שם התב"ר : תכנון כיכר בצומת מעלה אבשלום/ מעלה שיזף

היקף תב"ר נוכחי : 100

הגדלה מבוקשת : 350

היקף תב"ר לאחר הגדלה : 450

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח: 135 

השתתפות משרדי ממשלה ואחרים : 315

הערות: לשנות שם לתכנון וביצוע- התקבלה הרשאה נוספת של משרד התחבורה להשתתפות 70%.

גזברית המועצה:
אנחנו מבקשים לשנות את שמו לתכנון וביצוע כיכר בצומת מעלה אבשלום/ מעלה השיזף.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

6.2.5 תב"ר 942 :

מספר תב"ר : 942

שם התב"ר : השלמת כביש סמטת הגליל 

היקף תב"ר נוכחי: 215 

הגדלה מבוקשת : 15

היקף תב"ר לאחר הגדלה : 230

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח : 15

השתתפות משרדי ממשלה ואחרים : 215

הערות:  השתתפות בעלים בעיקר.

 

ראש המועצה:
בקשה אישית, תב"ר 942, מספר משפחות פנו לעשות את החיבור בין סמטת רבין לסמטת הגליל. אחת המשפחות, זה אנשים שאני מכיר היטב. וכשהם פנו אליי, אמרתי שאני לא מרגיש נוח לטפל בזה והעברתי את הטיפול לאייל, מריוס וגם ליאיר.
כל בקשתי היא לא להשתתף בדיון.

 

ראש המועצה עוזב את הישיבה וחוזר לאחר ההצבעה.

 

מהנדס המועצה:
זהו פרויקט בטיחותי. התושבים ביקשו למתן את העלייה לסמטת הגליל כי היא מאוד גבוהה. כדי להיכנס, הם מאטים מאוד והם מפחדים שיתנגשו בהם. זה אמור היה להתבצע בשנה שעברה וזה לא בוצע כי לא היה כסף, לכן זה נדחה לשנה זו. גילוי נאות, רוב העבודה כבר בוצעה. בהמשך, נצא, לבקשתם של התושבים, לפרוייקט של חיוב בעלים לשיקום השביל שם.

מתקיימת הצבעה:


בעד {5} – שחר לשם, חן וייסמן, יהודה אסור, שרה גרינצוייג, חנן זיסו.
נמנע {1} – שמוליק שמחון.

6.2.6 תב"ר 988 :

מספר תב"ר : 988

שם התב"ר : ברץ פסק דין 

היקף תב"ר נוכחי : 1400

הגדלה מבוקשת : 402

היקף תב"ר לאחר הגדלה : 1802

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח :1802

השתתפות משרדי ממשלה ואחרים : 0

הערות: פשרה בגין היטלי השבחה.

 

חן וייסמן:
זו פשוט דילמה. אני מסתכל על הכסף וכואב לי.

שרה גרינצוייג:
בתחושה שלי, יש לברץ קייס מאוד חזק.

ראש המועצה:
אני עד עכשיו לא שלם עם זה. אני אצביע בעד ואני לא אוהב את זה.

שרה גרינצוייג:
להצבעה בתב"ר הזה, הייתי מצפה שחברי המליאה יהיו.

מתקיימת הצבעה:
בעד {4} – ראש המועצה, שחר לשם, יהודה אסור, שרה גרינצוייג.
נמנעים {3} – חנן זיסו, חן וייסמן, שמוליק שמחון.

6.3 תב"רים לסגירה:

6.3.1  תב"ר 961:

מספר תב"ר: 961 

שם התב"ר : הבאת מוס"ח לתקני כיבוי אש

היקף תב"ר נוכחי : 270

הגדלה מבוקשת : 10

היקף תב"ר לאחר הגדלה: 280

השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח: 280 

השתתפות משרדי ממשלה ואחרים: 0 

הערות: 
 

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

6.3.2  תב"ר 993:

מספר תב"ר שם התב"ר היקף תב"ר נוכחי הגדלה מבוקשת היקף תב"ר לאחר הגדלה השתתפות מועצה – קרנות הפיתוח השתתפות משרדי ממשלה ואחרים הערות
993 שיפוץ ושיקום שירותים בב. אורט גרינברג 225 38 263 263 - 

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

4. אישור תמיכות לשנת 2018.

ראש המועצה:

אתם צריכים אותי? אני לא מרגיש טוב. שרה תחליף את מקומי.

 

ראש המועצה עוזב את הישיבה.

 

גזברית המועצה:
ב - 16/1 התכנסה ועדת התמיכות לדון בתמיכות לשנת 2018. הועדה דנה בכל הבקשות לתמיכות שנתקבלו. אנחנו צריכים לקבל רשימת מסמכים, בודקים את תקינותם ודנים בבקשה. יש כאלה שעדיין לא הגישו את כל המסמכים וההמלצה שלנו כפופה להשלמת כל המסמכים. לגבי תנועת הנוער, בני עקיבא, נמצאת במצב משברי כרגע, מהרכז שלהם לא פעיל והחלטנו לפנים משורת הדין שלא לחלק את התקציב שלהם.

חן וייסמן:
יש גופים שבאופן קבוע , כל שנה, לא מגישים את המסמכים בזמן.

גזברית המועצה:
גם כשאנחנו דנים בגוף שלא מגיש את כל המסמכים, לצורך העניין, לגבי תנועות הנוער, אם קיים לנו אישור משנה קודמת אנחנו יכולים להסתפק בזה. אני חושבת שזה לא מספיק חזק בשביל לפסול אותם ולכן נותנים אישור מותנה.

שרה גרינצוייג:
מה יקרה עם הכספים של בני עקיבא?

גזברית המועצה:
אם בני עקיבא לא ישלימו את המסמכים, ניקח את החלק שלהם ונחלק באופן יחסי בין הנוער העובד והלומד ובין תנועת הצופים.

שרה גרינצוייג:
ובמידה ומספר החניכים שלהם יהיה חצי ממה שאתם מצהירים?

גזברית המועצה:
אנחנו כבר קיבלנו דיווח. מספר החניכים שלהם הוא 51.

מנכ"ל המועצה:
הסכום הוא כמעט קבוע, פר חניך. סכומים לא גדולים מאוד.

שרה גרינצוייג:
בתנועות הנוער אתם עושים חלוקה לפי מספר חניכים. למה לא עושים אותו דבר גם בספורט?

מנכ"ל המועצה:
כל נושא התמיכות הוא נושא מורכב מאוד. לדעתי, היה עדיף להשקיע במבנים במקום לתת תמיכות. המועצה תמיד נותנת כסף לתמיכות ותמיד יש תלונות לגבי המבנים. ההשוואה בספורט היא בעייתית, החלוקה לא יכולה להיות סימטרית כמו בתנועות נוער כי הצרכים שונים. בתנועות הנוער, הצרכים הם פחות או יותר דומים.
יש בטבעון חוסר גדול במבני ציבור והחוסר הגדול ביותר הוא באולמות ספורט. לפעמים הם גם דו שימושיים, הם לא רק לספורט.

חן וייסמן:
יש לך אפשרות לבנות מחיצה, שהיא מחיצה ניידת ובעצם מחלקת את האולם לשניים ומאפשרת, בצורה מסודרת, לשתי קבוצות להתאמן במקביל. אני הייתי מציע לאשר את התקציב לשנת 2018 אבל כבר לקבל החלטה במסגרת האישור הזה, ששנה הבאה אנחנו בודקים את האפשרות לשנות את ההתנהלות. אני מציע להודיע לעמותות הספורט שאנחנו בוחנים שינוי בהתנהלות לקראת שנה הבאה. נגיש הצעה מסודרת כדי לעשות שינוי בהשקעה בתשתיות.

שרה גרינצוייג:
בתמיכות העקיפות לגבי כדור המים, מדברים רק על התחזוקה של הבריכה ומה עם העלות של הבריכה כמו שאנחנו עושים את העלות של כל המבנים האחרים?

גזברית המועצה:
התחזוקה כוללת את המים, ה- 600,000 ₪ כוללים את המים.

שרה גרינצוייג:
פה אנחנו מדברים רק על תחזוקה ולא על השכירות עצמה של המבנה. המבנה הוא של המועצה.

מנכ"ל המועצה:
אנחנו לא מחייבים אף אחד בשווי של שכירות כי אלו גופים שלנו. אני מחויב על פי חוק לציין את ההשקעות שלי מעבר לתמיכה האישית.

גזברית המועצה:
באף אחד מן הגופים אנחנו לא כוללים שכר דירה או משהו כזה.

שמוליק שמחון:
אנחנו תומכים בגוף נפלא, התנועה הרפורמית- מעלות טבעון, ב-12,000 ₪ וזה טוב ונחוץ אבל הם מאוגדים בעמותה ויש הרבה בתי כנסת ביישוב שהם לא מאוגדים בעמותות ופנו אליי כמה גבאים מבתי כנסת לגבי המים. יש להם בעיה עם עלות המים. פעם המועצה גבתה את המים והם לא שילמו עבורם. היום התאגיד מוציא להם חיובים ויש בתי כנסת שכבר יש להם חובות עבור מים והם לא משלמים כי אין להם את היכולת. אנחנו צריכים לחשוב על זה, על השתתפות חודשים בהוצאות המים.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

הישיבה ננעלה ב- 21:30

ראש המועצה דוד אריאלי ________________         
מנכ"ל המועצה יאיר אודם_______________ 

הדפסשלח לחבר
נגישות באינטרנט דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד