מועצה מקומית קרית טבעון - עמוד הבית

דלג על בר עליון בראש הדף
בר עליון בראש הדף
08:57   14/11/2018
דלג על בר עליון אדום
בר עליון אדום

11 א' - פרוטוקול ישיבת מליאה שלא מן המניין מתאריך 24.12.17

24/01/2018

משתתפים:


דוד אריאלי – ראש המועצה
אייל פרדיס
צביקה אקרמן
שחר דבי
שחר לשם
דוד חורש
חן וייסמן
חנן זיסו
יהודה אסור
שמוליק שמחון
נאוה סבר
שרה גרינצוייג
דודו מסיקה

 

נוכחים:

יאיר אודם – מנכ"ל המועצה
סיון לוי – גזברית המועצה
אד' מריוס ראפ – מהנדס המועצה
יגאל הראל – מבקר המועצה
אלון נוטוביץ' – מנהל מחלקת הנהלת חשבונות
עו"ד עודד רומאנו – היועץ המשפטי
רשמה את הפרוטוקול - ענת עוז

על סדר היום:

אישור תקציב המועצה לשנת 2018.

הישיבה נפתחה בשעה 19:00 .

ראש המועצה:
דיון בישיבת הנהלה בתקציב המועצה לשנת 2018 התקיים בתאריך 10.12.17 ולדיון הצטרפו חברי האופוזיציה. הדיון היה ארוך מאוד וממצה, במהלכו נשאלו שאלות רבות באשר לסעיפי התקציב. גם לאחר מכן שוחחו חברי המליאה עם גזברית המועצה לקבלת הבהרות כאלה ואחרות באשר לתקציב 2018.
קיימתי פגישה עם חברי האופוזיציה ובה הוצגו לי דרישות תקציביות. חלקן בשוטף, חלקן בתב"רים בסכום כולל של 4,475,000 ₪. נועצתי בחברי ההנהלה שלי והחלטנו להיעתר לדרישות בסך של 4,300,000 ₪. לרשימה זו הצטרפה דרישה נוספת, שגם אותה אימצנו, של פתיחת תב"ר בגובה של 200,000 ₪ לשדרוג מצלמות ביישוב.

חן וייסמן:
הערת ביניים, הדרישה הזו אושרה בישיבת מליאה במרץ 2017.  

ראש המועצה:
אני רוצה להסביר למה לא קיבלנו שניים מתוך כל הסעיפים. סעיף 7 שעוסק בהסעות בתי הספר- אלרואי, קריית חרושת ושקד, יש בו דרישה להגדיל את הסעיף התקציבי ב150,000 ₪. לא קיבלנו את הדרישה הזו משום שלאחר בדיקה שביצענו אנחנו לא סבורים שיש בעיה בהסעות הלוך וחזור של אלרואי וקרית חרושת בבתי הספר היסודיים. האלמנט השני שלא התקבל הוא נושא ההסעות לספר שקד בגלל שהוא בית ספר אזורי. סעיף נוסף שלא קיבלנו הוא סעיף מספר 9 – שמיטת חובות כיתה נוספת. סיטואציה שבה ההורים מממנים 75% מהעסקתה של מורה נוספת והרשות מממנת 25%. במסגרת זו ישנם הורים שמשלמים כהלכה ויש שלא. בעינינו זו דרישה לא ראויה לשמוט חובות של אלה שנותרו חייבים.
לכל שאר הסעיפים הסכמנו:

  • תב"ר בסך 1,000,000 ₪ עבור שיפוץ והסדרת מפגעי בטיחות בגני ילדים.
  • תב"ר בסך 300,000 ₪ למימון מאבק בהקמת שדה תעופה בעמק.
  • תב"ר במליון ₪ להצללת גני משחקים וחצר בי"ס נרקיסים ובי"ס רימונים והתקנת ברזיות.
  • תב"ר בסך 500,000 ₪ לשיפוץ מבני ספורט – מועדון הג'ודו נרקיס ובריכת חנה סנש.
  • הנגשת מרכז טבעון ב- 100,000 ₪.
  • תב"ר ע"ס 1,000,000 ₪ עבור טיילת אלרואי- הצללה, ברזיות, תאורת לד +PV.
  • ציוד לגני ילדים בסך 50,000 ₪ בצד של השוטף.
  • 100,000 ₪ בצד של השוטף לשימור ושיקום עצים- סקר עצים, הנחיות טיפול, הנחיות עבודה בקרבת
       עצים.
  • תב"ר בסך - 200,000 ₪ עבור שדרוג מערך המצלמות היישובית.
  • 50,000 ₪ בצד של השוטף בנושא של אירועי סוף הקיץ.

גברית המועצה:
תקציב המועצה לשנת 2018 עומד על כ- 114 מיליון ₪ לעומת 111,000,000 ₪ בשנת 2017.
כללנו בתקציב הן את ההוצאות והן את ההכנסות של אורט – מה שנקרא "הצגה בברוטו".
יחד עם זאת ולמען הגילויי הנאות ניידע אתכם שכרגע קיימת איזושהי הנחייה באוויר של משרד הפנים להציג ב"נטו". אנחנו מתנגדים לזה והצגתי בפניכם את הסיבות לכך בישיבת המליאה האחרונה וכן בישיבת ההנהלה הדנה בתקציב. במידה ונידרש להציג ב"נטו", רק לידיעה, היקף התקציב יקטן ב 14,000,000 ₪ בשני אגפיו – גם בצד ההוצאות וגם בצד ההכנסות.
מטרתו של התקציב השוטף של המועצה המקומית הינו לתחום את תכנית העבודה השנתית של המועצה תוך מתן מענה ראוי לצרכי היישוב בתחומי החינוך, פעילות המחלקה לשירותים חברתיים, נקיון, גינון, תרבות, תחזוקת היישוב, איכות הסביבה ועוד נושאים רבים ומגוונים.
בשנת 2018 לעומת 2017 אנחנו רואים גידול בהיקף הפעילות ביחס לשנה שעברה.
בצד ההכנסות קיבלנו אישור שר האוצר ושר הפנים להעלאת הארנונה בשיעור של 1.5%. אין שינוי בהיקף התקציב משום שגם לפני שקיבלנו את האישור היה לנו סעיף שנקרא הכנסות מותנות והיה סעיף שנקרא הוצאות מותנות ולאחר שקיבלנו את האישור- כל מה שהיה בהכנסות מותנות עלה לשורה של הכנסות מארנונה והוצאות מותנות פורקו לשלושה סעיפים. האחד, טיפול יערני לאחר שריפות – בסך 300,000 ₪.
השני, סעיף של תשלומים ע"ח קרן גדל בסך של 400,000 ₪ וסעיף שלישי של תשלום ע"ח ריבית גדל ב-162,000 ₪.
הבקשה להעלאת ארנונה נומקה בשלושה דברים שרצינו לעשות: האחד, לקחת הלוואה בסך 3,000,000 ש" לטובת יצירת אזורי חיץ. הלוואה שניתנת ל-15 שנה. השני, הלוואה באותו היקף ובאותם תנאים לטובת בטיחות מוסדות חינוך והשלישי לטובת טיפול יערני.
כשאנחנו מדברים על הכנסות עצמיות בתקציב השוטף- מעל 85% הכנסות מארנונה. השתתפות משרדי ממשלה בתקציב השוטף - הכנסות בעיקר ממשרד החינוך.
בשנת 2018 מתייקרים תעריפי הארנונה, קודם כל,  לפי הטייס האוטומטי בשיעור של 2.18%. ומעבר לזה, העלאת ארנונה חריגה של 1.5% כפי שפירטתי.
כמות ההנחות מארנונה ביישוב גדלה ומהווה כ- 20% מחיוב הארנונה בגין מגורים.
אגרות בנייה – בשל הקמת השכונות החדשות, אנחנו צופים שכמות היתרי הבנייה תגדל, הגברת אכיפה וגביית הכנסות הנובעות מחוקי עזר.
בצד ההוצאות - רוב ההוצאות הן עבור חינוך.
בנושא הסובסידיה - יש מגמת עלייה בהשתתפות שלנו בחינוך. זה נובע ממספר סיבות: צמצום במספר הילדים בגני המועצה- ככל שמספר הילדים שלומדים בגנים מצומצם יותר כך העלויות גבוהות יותר, התייקרות מערך החינוך המיוחד, גידול בכמות מקבלי השירותים, הסכמי שכר עובדי החינוך שיש להם השפעה גם על הוצאות החינוך.
בקשר לאורט, המועצה משתתפת במימון מיוחד של שעות- 35 שעות שבועיות, בכסף – 350,000 ₪.
בנוסף, המועצה משתתפת בגרעון התקציבי של חטיבת הביניים ושל תפוח הפיס בסכום נוסף של כ- 284,000 ₪ אשר מתוקצבות גם הן בשנת 2018.
לגבי השכר, הוא צפוי לעלות בשני מיליון ₪ זאת בשל: הוספת חצי משרה חדשה לטובת פרויקט "עיר ללא אלימות", הגדלת משרת אב הבית במיתרים בשל גידול בכמות הילדים , וקליטת סייעות נוספות ומלווי הסעות בחינוך המיוחד.
בנושא פרישת עובדים לגמלאות – בשנת 2018 נמשך הגידול בהוצאות המועצה בגין פנסיה תקציבית. בנושא של זחילת שכר והסכמי שכר, אנחנו מעריכים שייקרו את העלות המצרפית של שכר העבודה ב- 3.5% לפחות.
בנושא השעות הנוספות, התקציב עומד על 950,000 -  אין שינוי משנת 2017.
הנחות יסוד לגבי יתר ההוצאות:
אחזקת בריכה – בשנת 2018 אנו צופים כי לא יחול שינוי ביחס לתקציב ב-2017, תוקצב ב-600,000 ₪.
בנושא של פרעון מלוות, בשנת 2018 פירעון המלוות עולה  ב כ 221 אלפי ₪ ויעמוד על 4.4 מיליון ₪ . תחזית הפירעון הנ"ל לוקחת בחשבון נטילת שתי הלוואות חדשות - האחת לטובת יצירת אזורי חיץ והשנייה לטובת בטיחות מוסדות חינוך בסכום של 3 מיליון ₪ כל אחת (בסה"כ 6 מיליון ₪ עבור שתי ההלוואות).
לגבי הוצאות סלולר – יש חיסכון של 17% בהשוואה לשנה שעברה.
עמלת סקר נכסים – תכנית למדידת 1,450 נכסים במשך שלוש השנים הקרובות, אנו מתקצבים לכך 200,000 ש"ח.
חיסכון בתאורת לד – הפיילוט מ- 2017 מצביע על חיסכון בהוצאות החשמל. ככל הנראה נרצה לצאת לפרויקט גדול של החלפת התאורה ביישוב לתאורת לד.
אירוע יום העצמאות – בשנת 2018 לא צפוי שינוי מהותי בהיקף העלויות ביחס לשנת 2017.
מכרז פינוי אשפה וגזם – קטן בשנת 2017 ב-123,000 ₪ . המועצה יצאה למכרז חדש לפינוי אשפה וגזם בסוף שנת 2017 משום שהוצאות אלו היו גבוהות מהתקציב, הייתה עלייה מאוד משמעותית של כמויות האשפה והגזם מה שהביא לחריגה תקציבית. אנחנו מתכוונים להוסיף פינוי אשפה שלישי בשנת 2018 בהתאם לצורך.
החלפת שני רכבים תפעוליים המשרתים את אגף התפעול ברכבים משומשים חדישים יותר מה שצפוי להקטין את הוצאות התחזוקה שלהם שהיו מאוד כבדות.
כבאות והצלה – כתוצאה מחוק הכבאות, בוטלה השתתפות הרשויות המקומיות בתקציב רשות הכבאות בשנת 2018.
תמיכות המועצה – אין שינוי ביחס לשנת 2017. סך התמיכות עומד על כ-  1.2 מיליון ₪.  
השתתפות המועצה במתנ"ס מורכבת משני סוגים- השתתפות ישירה לכיסוי פעילויות המתנ"ס בכ- 2,248,096 ₪  והשתתפות לכיסוי פעילויות ייעודיות בסך כולל של כ- 1.7 מיליון ₪.

שרה גרינצוייג:
בתי אבות בטבעון מקבלים הנחת ארנונה מאוד גדולה. הדיירים לא מקבלים הנחת ארנונה?

גזברית המועצה:
בית האבות מקבל הנחה בארנונה. הדיירים בבית האבות לא משלמים ארנונה.

שרה גרינצוייג:
למה הנחות לזכאים בסדר גודל של 7,000,000 ₪, כתובים בעצם תחת גמלאים? למה יש סעיף גמלאים ומתחתיו יש הנחות לזכאים? כי הנחות יש מכל הסוגים.

אלון נוטוביץ':
זו הגדרה של משרד הפנים באיזה מספר סעיף לרשום.

שרה גרינצוייג:
מה לגבי אגרת סילוק אשפה?

ראש המועצה:
בעבר, בעלי עסקים שילמו לצד הארנונה העסקית שלהם, גם אגרת אשפה. בעקבות פסק דין שניתן, למדנו שבתי משפט תופסים את הארנונה העסקית ככזאת שהיא צריכה להכיל גם את זה. החלטנו לזרום עם פסק הדין הזה.

שרה גרינצוייג:
לגבי קנסות של פינוי פסולת, בשנת 2017 גבינו פחות ממה שתכננו. לעומת זאת ב- 2018 אתם ממש מקפיצים את זה.

ראש המועצה:
אנחנו במהלכי אכיפה מאוד אינטנסיביים והתחזית היא שנכניס יותר כספים מאכיפה.

שרה גרינצוייג:
אני יודעת על הרבה מקרים שאנשים טוענים שהם מקבלים קנס על גזם שלא שייך להם.

ראש המועצה:
הנושא הזה נדון לגופו של עניין. כל אדם שחושב שהוא קיבל דו"ח שלא כחוק, יגיש בקשה להישפט ועלינו חלה חובת ההוכחה שהגזם הוא שלו.

שרה גרינצוייג:
אגרת רישוי שלטים. ב- 2017 במקום 130,000 ₪ , גבינו רק 80,000 ₪. למה זה קרה?

גזברית המועצה:
בגלל שהחיובים יוצאים רק עכשיו, חלק מההכנסות מתקבלות ב- 2017 וחלק בתחילת 2018.

שרה גרינצוייג:
מתי המועד לתשלום?

גזברית המועצה:
אנחנו נותנים את החיובים עכשיו. חלק משלמים במקום ואז ההכנסות נכנסות בשנת 2017 וחלק משלמים באיחור וזה ייכנס בשנת 2018. השנה, הודעות החיוב יצאו מאוחר יותר.

שרה גרינצוייג:
על סמך מה נקבע המספר 950,000 ₪ כשעות נוספות?

ראש המועצה:
תגישו את השאלה בשאילתה ונפרט. אנחנו לא הספקנו לתת את כל התשובות.

שרה גרינצוייג:
למה אני צריכה להגיש שאילתה?

ראש המועצה:
צריך לאסוף את המידע של כל העובדים ולרכז את זה.

חן וייסמן:
אני ביקשתי חלוקה לאגפים מבחינת השעות הנוספות לפני שבועיים ואני ממתין לתשובה.

מנכ"ל המועצה:
אין לנו תכנית עבודה לשעות נוספות. חלק גדול מהשעות ניתנות לעובדים שהם מבצעים אותן כחלק מתנאי העבודה שלהם. רוב השעות ניתנות למחלקות.

ראש המועצה:
תקבלו את המידע ללא צורך בשאילתה.

נאוה סבר:
האם יש מעקב אחר השעות הנוספות, האם הן בוצעו? האם הן הכרחיות? תוספת שעות נוספות לא מעידה דווקא על יעילות יתר.

מנכ"ל המועצה:
כל השעות הנוספות המשולמות, מבוצעות. יש חוק שאוסר על תשלום לשעות שלא בוצעו. אין דבר כזה שעות נוספות גלובאליות.

דודו מסיקה:
אתה אומר, קבענו 950,000 ₪ לשעות נוספות ואין לזה הסבר.

ראש המועצה:
לא. אני אסביר. זה נושא דינמי. אנחנו בוחנים את צרכי המערכות משנה לשנה. לפעמים לא מגדילים משרה אלא נותנים שעות נוספות ולהיפך.

מנכ"ל המועצה:
ערך השעות הנוספות הוא שווה ערך לעשרה עובדים. אפשר במקום השעות הנוספות להעסיק עוד עשרה עובדים. יש פה דילמה.

שרה גרינצוייג:
לגבי הכנסות החינוך, השנה ציפינו ל 26,700,000 ₪, קיבלנו 27,500,000₪ בערך ובשנה הבאה אנחנו בכל זאת חושבים שנקבל במיליון פחות. למה הקפיצות הגדולות האלה?

אלון נוטוביץ':
מה שמשנה במיוחד זה התקציב של ביה"ס אורט.

גזברית המועצה:
נכנסים מכל מיני פרויקטים ואתה בתחילת שנה לא יודע הכל. זה האומדן שלי. בפועל קיבלנו יותר כספים.

ראש המועצה:
אני רוצה להתקדם. יש הרבה דוברים. אפשר להעלות את השאלות האלו מבעוד מועד והיה אפשר להשיב על כך. אני מבקש ברשותך תסיימי ככל שאת יכולה כמה שיותר מוקדם.

שרה גרינצוייג:
מה קרה ברווחה שאנחנו מקבלים השנה כמעט מיליון ₪ יותר הכנסות?

גזברית המועצה:
נושא הרווחה השתנה לגמרי. זה לא קשור ולא דומה בשום פנים ואופן למה שהיה.

אלון נוטוביץ':
את יכולה לראות את זה בכל סעיף וסעיף.

ראש המועצה:
ספירה של אוטיסטים, ספירה של מפגרים. צריך לעשות עבודה עם פינצטה וזה מה שסיון ואלון עושים.

שרה גרינצוייג:
לגבי כיסוי תביעות ב- 2017 הקצבתם לזה 200,000 ₪ ובסופו של דבר היינו צריכים לשלם 340,000 ₪. למה שילמנו יותר? ב- 2018 אתם מתקצבים שוב ב200,000 ₪. על סמך מה?

אלון נוטוביץ':
היו הסכמי פשרה שהביאו הכנסות ומצד שני הביאו גם להוצאות שלא היו צפויות.

שרה גרינצוייג:
מתי יצא המכרז האחרון לייעוץ חשבונאי בהנהלת חשבונות?

מנכ"ל המועצה:
לפני מספר חודשים.

שרה גרינצוייג:
למה אנחנו צריכים ייעוץ בגבייה?

גזברית המועצה:
יש לנו יועץ מדהים שמייעל לנו את העבודה, נותן לנו חוות דעת ועוזר מאוד. עבודתו היא עבודת קודש.

שרה גרינצוייג:
אני רוצה לקבל בסופו של דבר תקציב מעודכן.

נאוה סבר:
בהכנסות המועצה, מופיע מוסד שמקבל 60% הנחה בארנונה. מי זה המוסד הזה?

גזברית המועצה:
אין לי כרגע אפשרות לדעת. אעביר לכם.

נאוה סבר:
מה הסכום הצפוי שנקבל מהבנייה של השכונה החדשה בצל אורנים ומתי?

גזברית המועצה:
חלק מיחידות הדיור בשכונה החדשה כבר שווקו. הסכום שאנחנו אמורים לקבל מורכב מארבעה אלמנטים: חלף היטל השבחה  ופיצוי חלף היטל השבחה עבור היחידות במחיר למשתכן בסכום בסדר גודל של 11,000,000 ₪- חלק יגיע בתחילת 2018 וכל היתר ברגע שכל היחידות ישווקו. אנחנו אמורים לקבל סכום של מוסדות ציבור (3,800,000 ₪) וקיבלנו כבר סכום של ישן מול חדש- מצ'ינג של 100%. זה בתקציב פיתוח, לא בתקציב שוטף. בסה"כ סדר גודל של 18,000,000 ₪ במהלך 2018.

נאוה סבר:
הקיטון בהכנסות בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, ממה זה נובע?

גזברית המועצה:
ביקשתי לקבל מבית הספר נתונים ועדיין לא קיבלתי. ברגע שאני אקבל תשובה, אני אעביר לכם.

נאוה סבר:
עליית שכר מורכבת ממספר סעיפים, סך הכל 2,200,000 ₪ שמתוכם רק גיוס משרות חדשות והעלאות שכר מסתכמות ב כ – 750,000 ₪ בשנה. זה גידול די גדול בתקציב.

גזברית המועצה:
כשבדקתי את הנתונים, עברתי מחלקה מחלקה ובנושא גיוסים כמעט כל סכום שנקבת בו זה  מלווי הסעות וסייעות.

נאוה סבר:
יש העלאות שכר דווקא במשרות בכירות.  לאו דווקא כהעלאה זוחלת אלא העלאות יזומות. וגם בגיוס משרות חדשות שלא בטוח שהן הכרחיות.

ראש המועצה:
אנחנו באמת ובתמים סבורים שבכל העלאה לא תמצאו דופי בהיבט של קלות דעת בכספי ציבור. יש הנדסת אנוש כבדת משקל באשר לאנשים שמתאמצים ומצליחים בעבודתם וצריך לתגמל אותם. זה לא מצביע על השתוללות כספית וקלות דעת בכספי הציבור. למשל האיחוד של הגינון והניקיון היה צריך להיפסק. פיצלנו את המשרה, ספגנו את העלות אבל גם קיבלנו רמת ניקיון גבוהה יותר.

נאוה סבר:
אם כבר הזכרת, זו בדיוק המחלקה שבעבר היה מנהל אחד שדאג לכל והעבודה נעשתה בצורה מצויינת והיום המשרה מפוצלת לשלושה מנהלים והמצב הרבה יותר גרוע ממה שהיה אי פעם.

ראש המועצה:
את טועה.

שמוליק שמחון:
הייתי שמח להעלאות שכר לאותם עובדים שבאמת מרוויחים משכורות מאוד נמוכות. אפשר לתת להם צ'ופרים. אנחנו רואים זאת פה, על השולחן, הרבה עובדי מועצה מבקשים אישור לעבודה נוספת. אנחנו מעדיפים שיעבדו לא בחוץ אלא פה. בכללי, אני רוצה להגיד שישיבת תקציב המועצה, זו אחת הישיבות החשובות ביותר לחבר מועצה. אני שמח שבפעם הראשונה, במצב הפוליטי שנוצר בתוך המליאה, אנחנו מצליחים להביא לפה רשימה של דברים שהעלנו אותם לאורך השנה ונתקלנו בסירובים והפעם אני מקווה שזה כן יעלה. אני שמח שהפעם אנחנו לא מאשרים רק תקציב, אם נאשר, ובפעם הראשונה נאשר גם שינוי בתקציב השוטף וגם שינוי בתב"רים בנושאים מאוד חשובים לתושבי טבעון.

חן וייסמן:
רציתי לציין את הנושאים שעדיין פתוחים:

  1. פנסיה תקציבית- פריסת שנים כדי לצפות בעצם את ההוצאות העתידיות שלנו.
  2. תכנית להתייעלות בנושא תקציב משלוח דואר שעמד על 85,000 ₪.
  3. אנחנו ממתינים לעדכון בנושא הוזלת עלויות האשראי למועצה.
  4. פירוט שעות נוספות. איך אנחנו מתייעלים בשנים הבאות ולא דורכים במקום.
  5. תכנית למציאת מקורות הכנסה נוספים – באחריות הגזברית, ללמוד מה עושים ביישובים אחרים ואנחנו לא. איך אנחנו מביאים עוד מקורות תקציביים ליישוב.

דודו מסיקה:
נשמח מאוד כל חברי האופוזיציה להעביר את התקציב אך נשמח לעשות זאת כמקשה אחת. נשמח לעבור סעיף סעיף ונרצה איזושהי התחייבות על תחילת עבודה.

ראש המועצה:
אני לא אתן התחייבות נפרדת על כל סעיף. אנחנו מתייחסים ברצינות לתב"רים ואני אימצתי את התב"רים מתוך רצון לבצע אותם. דווקא בגלל שהאמירה שלי יקרה לי, אני לא רוצה לצאת בהצהרות ולחות זמנים כי אני לא רוצה לצאת אדם שמפר את הבטחותיו.

מהנדס המועצה:
אין באף אחד מהתב"רים שום דבר חדש, אין שום דבר שאנחנו לא כבר בתהליך או בתכנית עבודה לגביו. גם אנחנו רוצים לבצע אותם אבל הבעיה היא כספית.

ראש המועצה:
לפעמים צריך להמתין לכניסה של כספים, קשה לתת התחייבות.

מנכ"ל המועצה:
אני רוצה להזכיר שכל תב"ר שנפתח צריך אישור של משרד הפנים ומשרד הפנים בכדי לאשר אותו, בודק את המקורות.

גזברית המועצה:
בתקופה האחרונה משרד הפנים מאוד מקשה עלינו.

מהנדס המועצה:
לגבי סעיף 1 – עבודות בטיחות בגני ילדים. נקודת המוצא שלי היא שיש תקציב. יציאה למכרז ברגע שאפשר, הביצוע – בקיץ.

דודו מסיקה:
לגבי סעיף 2 - מימון מאבק בשדה תעופה בעמק, אנחנו לא יכולים לחכות לתב"ר ואני לא יודע אם משרד הפנים יאשר אותו. אנחנו רוצים 300,000 ₪ כאן ועכשיו. אנחנו רוצים לצאת למאבק נגד הקמת שדה התעופה.

ראש המועצה:
אף אחד לא גילה מחוייבות לנושא הזה יותר ממני. יותר נבון וחכם לפתוח תב"ר. אני אישית מוכן להתחייב שמשרד הפנים יאשר אותו תוך שבוע וחצי ואם לא, אני יכול ב7/1 לעשות תיקון תקציב.

נאוה סבר:
בעניין שדה התעופה אתה בהחלט פעיל ובין המובילים במאבק הזה אבל המאבק הזה ידרוש מיליונים. חשוב שכן נתחייב להעביר את הכסף הזה בתקציב אבל אם אתה מבטיח שאם עד ה7/1 אתה רואה שזה לא מתקדם, אתה מתחייב לעשות שינוי ולבוא ב7/1 עם 300,000 ₪ לטובת המאבק.

ראש המועצה:
כן. אין שום בעיה. אני לא חושב שזה לא יאושר. אני חושב שלהטיל עליי ועל חברי ההנהלה כל כך הרבה חוסר אמון זה מכוער, ישבנו ביום חמישי ואת כל הדרישות כמעט קיבלתי ואמרתי שהרבה יותר נכון לעבוד ממקום של יצירת אומדנים מקצועיים. אולי עשיתי טעות שלא עברתי אחד אחד ולחצתי לכם ידיים. האם יש תב"ר אחד שנפתח ולא יישמתי אותו? יש איזושהי סיבה שאני זכאי לחוסר האמון הזה? אתם בצורה דמוקרטית לגיטימית מנצלים את הרוב שלכם, זה בסדר אבל יש איזושהי מידה של נימוס ורגישות אנושית. קצת אמון.

מהנדס המועצה:
לגבי סעיף 3 – הצללות, אנחנו מעריכים את הביצוע בארבעה חודשים מרגע שיאושר לנו תקציב.

דודו מסיקה:
לגבי סעיף 4 – שיפוץ מבני ספורט: מועדון הג'ודו נרקיס – לאוורר אותו עם פתחים , חלונות ובבריכת חנה סנש, דיברנו על הרצפה של הבריכה.

מהנדס המועצה:
אומדן ביצוע - 4-5 חודשים מרגע שיאושר לנו תקציב.
לגבי סעיף 5 – הנגשת מרכז טבעון. זה מורכב. כל מה שנמצא מעל למדרגות ומתחת לארקדה; הוא פרטי. כל מה שנמצא ברחבה עצמה עד לנקודה מסוימת שאותה לא רואים בעין, הוא ציבורי ומשם והלאה הוא שוב פרטי. לכן אם רוצים לבצע הנגשה שם אנחנו חייבים לשתף את הציבור בזה והוא חייב לשים את היד בתוך הכיס. אנחנו כמועצה לא יכולים לשלם על ההנגשה בפרטיים, אסור לנו. לכן זה ממש מורכב- גם ברמת התכנון, גם בשיתוף הציבור וגם שאנשים יסכימו לזה וגם במימון .

שרה גרינצוייג:
אני רוצה להבין משהו, בזמנו סיפר לי בעל חנות פה שהוא ניסה להנגיש לבדו ובעצם בגלל המועצה הוא היה צריך לבטל את זה אז איזו זכות יש לנו להגיד שהוא לא יכול לעשות את זה אם זה שטח פרטי?

מהנדס המועצה:
את צודקת, היה משהו כזה. הסברנו לו מה המגבלה של הבקשה. צריך לאסוף את כל החבר'ה ולהסביר את הנושא של ההנגשה, לשתף פעולה ולחלוק בעלויות אלו. אנחנו אמדנו את העלויות האלו  בין 150,000 ₪ ל- 200,000 ₪. 

ראש המועצה:
אני מציע לכם להנגיש את גן המייסדים.

שרה גרינצוייג:
לא. אנחנו רוצים את הכיכר. אנחנו רוצים להתחיל להנגיש את המרכז. הוא בלתי נגיש ואנשים סובלים מזה כל הזמן.

ראש המועצה:
זו עבודת ענק וזה לא יעלה 100,000 ₪.

מהנדס המועצה:
יש לנו תכנית עבודה במהלכה אנחנו צריכים להנגיש את כל השטחים הפתוחים בקרית טבעון וגן המייסדים הוא  אחד מהם. זה תכנון אחד כולל.

דודו מסיקה:
אבל אפשר להניע תהליך.

ראש המועצה:
תוך 60 יום אנחנו נזמן את הסוחרים למפגש.

מהנדס המועצה:
סעיף 6 – טיילת אלרואי- מבחינת לוחות זמנים, בהנחה שיש כסף מיידי, אנחנו יכולים לצאת למכרז תוך ארבעה חודשים.

נאוה סבר:
כולל כל הסעיפים? דיברנו על הצללה, תאורה- לאורך כל הטיילת.

מהנדס המועצה:
אני חושב שזה לא נכון לאורך כל הטיילת. אם ראש המועצה ינחה אותי לבצע, אני אבצע. לגבי הצללות- יש הגיון לבצע הצללות במרכזי האתנחתא. לגבי התאורה- אורכה של הטיילת היא 2.7 ק"מ. תאורה סבירה היא בערך כל 10 מטרים, 270 עמודים כפול 6,000 ₪ זה מסתכם ב1.6 מליון ש"ח. בתאורה סולארית הונדליזם הוא אדיר, זהו שטח שאין בו תנועה כל הזמן ולכן לזה מצטרף מיד תקציב אחזקה שנתי קבוע. זה חייב להוות שיקול.

נאוה סבר:
אני מניחה שאתה מתייחס בתקצוב גם לברזיות שביקשנו. בנושא התאורה אני חולקת על מריוס. לא מדובר בשטח פתוח ואפקט תאורה אפשר לצמצם. התאורה שם נחוצה מאחר ועיקר הפעילות שם היא בשעות החשיכה ולכן צריך שם תאורה. לגבי הונדליזם, אפשר לפתור את זה על ידי מצלמות.

דודו מסיקה:
סעיף 7 – בשיחה שלנו ביום חמישי הייתה התחייבות להחליף את המיניבוס לאוטובוס.

ראש המועצה:
יאיר סבור שאין בעיה. אם יש בעיה, נחליף.

מנכ"ל המועצה:
היתה פה הצעה לסדר שלכם שעלתה לגבי בעיות בהסעות של קריית עמל ורימונים. אני טענתי שאחרי החגים, הדברים מתאזנים אבל בגלל שהייתה החלטה וראש המועצה תמך בה, הוספנו אוטובוס. בגלל שהאוטובוס נסע ויותר ממחצית ממנו ריק ללא ילדים, החלפנו אותו במיניבוס. גם היום, המיניבוס לא מלא אבל הוא נותן מענה. אין תלונות. יש שני סוגים של הסעות. הראשון הוא נמ"ק: נסיעה מיוחדת קבועה, לא תחבורה ציבורית, נמ"ק יש רק לבית ספר רימונים. האוטובוס הזה לא מסובסד לא על ידי משרד התחבורה ולא על ידי משרד החינוך, לכן העלות מאוד גבוהה. בגלל שזו הסעה מיוחדת באחריות המועצה, להבדיל מהסעה ציבורית, יש שם גם מלוות בתוך ההסעה. כל שאר ההסעות הם קווי תחבורה ציבורית. קווי תלמידים שהם קווי תחבורה ציבורית. הם ממומנים ב- 50% על ידי משרד התחבורה ובעודף של פר תלמיד 50% על ידי משרד החינוך. שקד לא זכאים לשום החזר כי זה בית ספר על פי בחירת ההורים, אין החזרים לבית ספר על אזורי. כלומר אתה צריך להוסיף שם נמ"קים וכל אוטובוס כזה הוא 250,000 ₪. לחטיבת ביניים כולם נוסעים בקווי תחבורה ציבורית. אני לא שמעתי שיש בעיה עם התחברה. אם כן, אפשר לנסות לעשות שינוי בזמני הנסיעות.

ראש המועצה:
היתה בעיה עם ההתאמה של המערכת, זה היה בהתחלה אבל זה השתנה אחרי החגים והכל בסדר.

יהודה אסור:
יש בעיה בהסעה בצהריים.

ראש המועצה:
ננסה להתמודד איתה אבל לא כך.

יהודה אסור:
יש בצהריים מיניבוס, אז תחליף אותו באוטובוס.

ראש המועצה:
אנחנו מוכנים לבדוק את זה באמצעות ענת אבל זה לא סעיף תקציבי. אני אפנה לענת ואני מזמין אותך להיות בקשר איתה.

יהודה אסור:
אני בסעיף הזה מבקש ממך לבדוק את הנושא הזה שעכשיו דיברנו עליו ודבר נוסף, לבקש בקשה לאישור החרגה לתלמידי אלרואי ביישוב עם בעיה טופוגרפית. ישנם יישובים שעשו את זה וקיבלו את האישור.

נאוה סבר:
בית ספר שקד הוא בית ספר על אזורי ולכן הוא לא יכול להיכלל בהסדר הזה אבל עדיין יש בעיה. יש בו 500 תלמידים וזה בית הספר היסודי הגדול ביותר בטבעון. כ-200 תלמידים נמצאים מעל 2.4 ק"מ מבית הספר כלומר אם זה היה בית ספר שלנו, כן הייתה מגיעה להם הסעה ולכן אם אתם יכולים לפנות לחברת האוטובוסים ולבדוק האם ניתן להוסיף שני זמני נסיעה בשעות הצהריים.

מנכ"ל המועצה:
אני לא רוצה לפתח ציפיות. יש שם בעיות קשות מאוד של הסעה. בגדול מה שאפשר לשנות זה את הזמנים. אי אפשר להוסיף אוטובוסים.

נאוה סבר:
ההורים נאלצים להסיע את התלמידים וזה גורם לצפיפות בכבישים, לזיהום אויר וכו' וכו'.

דודו מסיקה:
אנחנו מבקשים מאוד לראות את המאמץ שלך לתת פתרונות.

ראש המועצה:
שיהודה ירים את הכפפה וייפגש עם ענת ויאיר יצטרף לפגישה כי הוא בקיא בזה יותר ממני.

דודו מסיקה:
לגבי סעיף 8 – זהו סעיף תקציבי, אין בעיה.
לגבי סעיף 9 – נשמח לוותר על שמיטת החובות בתנאי שהאיום על הכיתה הקיימת יוסר.

ראש המועצה:
לפעמים יש אופציות לחץ שהן אותנטיות. אתה לא תחזיק מורה שלישית כי בעצם מי שמממן אותה זה המועצה ב- 100%. זה לא יקרה. אנחנו נרד משלוש כיתות לשתיים ככל שההורים לא ישלמו את חובותיהם. אין שום בעיה טכנית לבצע את התשלום. 30 הורים לא שילמו. אין איום – אין תשלום. הנושא הזה הוא מורכב, תנו לנו להתמודד עם הנושא הזה. למה לעזור לאנשים שלא משלמים את חובותיהם? אני לא אסיר את האיום. אם לא נצליח לגייס את הכסף, נסגור את הכיתה השלישית.

יהודה אסור:
אתה התחלת במעשה טוב וטעית ועל טעויות משלמים. אתה פתחת את הכיתה ראשונה ב-100% מימון מועצה וכשהבנת שיהיו עוד מחזורים הבנת שנכנסת לבוץ.

חן וייסמן:
אני מבין דבר אחר. זה לא שהורים לא רוצים לשלם אלא הורים שלא יכולים לשלם. כנראה שיש מספר הורים בשוליים.

דודו מסיקה:
לגבי סעיפים 10 ו-11, אין לנו איתם בעיה.

חן וייסמן:
אני חוזר לסעיף 9 כי אני חושב שעל זה יקום ויפול דבר. צריך לחשוב באמת ממקום חיובי. אני חושב שאף אחד כאן לא יקבל מצב שבו הורים שצריכים לשלם, לא ישלמו. זה לא הגיוני שיש כאלו ששילמו ויש כאלה שביודעין לא מוכנים לשלם. כמובן, אני מחריג בעיות סוציאליות כאלה ואחרות שצריך לבוא לקראתן. אנחנו מדברים רק על שנה אחת. אני לא חושב שעל זה צריך להפיל את התקציב.

שמוליק שמחון:
אנחנו דיברנו עם ועד ההורים והם יעשו מאמצים אבל לא בקטע של לאיים, זה לא מוביל לשום מקום ואלה בכל זאת תושבים שלנו.

ראש המועצה:
אנחנו ננסה שבוע, שבועיים, שלושה. יכול להיות שאם אנחנו נראה שאין תגובה, אני אומר, אל תגבילו את הכלים שלנו. זה הכל. אני לא מוכן לקבל את המילה איום, תמחקו אותה, אין איום. האיום זה פרשנות שלכם. יש את מה שיקרה לאנשים בסיטואציה מסויימת ככל שהם לא ימלאו את חובותיהם.

שרה גרינצוייג:
זה בכלל לא אותם אנשים. אלה חובות של שנים קודמות.

מנכ"ל המועצה:
זה לא נכון. השנה עוד אף אחד לא שילם.

שרה גרינצוייג:
אז אני מציעה שנעשה ישיבה עם הוועד הורים.

ראש המועצה:
מה פתאום? סליחה, אתם לא אנשי ביצוע פה. יש את גילה, מנהלת המחלקה.
אני מעלה להצבעה את תקציב 2018 כמו שהוצג בהנהלה בתוספת:
 50,000 ₪ בגין ציוד לגני הילדים. אנחנו מוסיפים 75,000 ₪ לתקציב איכות הסביבה כך שהוא יעמוד על 150,000 ₪ ומתוכו יבוצעו 100,000 ₪ שהם בסעיף 8. אני מוסיף 50,000 ₪ עבור סעיף 11 בטבלה.

שחר דבי:
אתם ביקשתם לדחות את הישיבה מ18:30 לשעה 19:00. דוד הודיע מלכתחילה שיהיה עליו ללכת בשעה 21:00 כי יש לו התחייבויות אחרות.

חן וייסמן:
נתקזז. אנחנו מבקשים לצאת להתייעצות.

דוד חורש עוזב את המליאה.

חברי האופוזיציה עוזבים את המליאה להתייעצות.

חברי האופוזיציה חוזרים למליאה לאחר מספר דקות.

ראש המועצה:
אני מעלה להצבעה שלושה אלמנטים:
1. ההלוואות כפי שהוצג לכם.
2. התקציב  – בשינוי של שלושה סעיפים.
3. התב"רים (נספח 2).

מתקיימת הצבעה על אישור שלושת המרכיבים- ההלוואה, התקציב והתב"רים:
בעד {11 }- ראש המועצה, אייל פרדיס, שחר דבי, שחר לשם, צביקה אקרמן, חנן זיסו, שמוליק שמחון, יהודה אסור, נאוה סבר, שרה גרינצוייג, חן וייסמן.
נמנע – דוד מסיקה.

הישיבה ננעלה ב- 21:10

ראש המועצה דוד אריאלי ________________   
מנכ"ל המועצה יאיר אודם ________________
                                                                                                   
- נספח 1 -

תוספות ושינויים לתקציב 2018

   תב"ר  הערות תקציב   הערות
1. גני ילדים
א. שיפוץ והסדרת מפגעי בטיחות.
ב. תוספת ציוד. 
 
 1,000,000   50,000   
2. מימון מאבק בשדה תעופה בעמק.      300,000   
3. הצללת גני משחקים וחצר בי"ס נרקיסים ובי"ס רימונים + התקנת ברזיות. 
1,000,000 
4. שיפוץ מבני ספורט (מועדון הג'ודו נרקיס, בריכת חנה סנש) 
500,000   
5. הנגשת מרכז טבעון. 100,000  
6. טיילת אלרואי: הצללה, ברזיות, תאורת לד + PV  (פוטו וולטאי)  1,000,000 
7. הסעות בתי ספר (אלרואי, ק. חרושת, שקד)  150,000 
8. שימור ושיקום עצים: סקר עצים, הנחיות טיפול, הנחיות עבודה בקרבת עצים.     
100,000
9. שמיטת חובות כיתה נוספת  25,000 
10. שדרוג מערך המצלמות היישובית  200,000   
11. אירוע סוף הקיץ  50,000 
סה"כ  3,800,000 675,000

     

נספח 2 –

תב"רים חדשים

 

 מספר תב"ר

שם התב"ר 

היקף תב"ר נוכחי  

השתתפות מועצה

 השתתפות משרדי ממשלה

הערות

1014

 שיפוץ והסדרת מפגעי בטיחות במוסדות חינוך 

 1,000,000 

 1,000,000

 

 הלוואה לטובת הפרוייקט

1015

 מימון מאבק בשדה תעופה בעמק

  300,000 

 300,000

 

 קרן הפיתוח

1016

הצללת גני משחקים וחצר ב"יס נרקיסים ורימונים + התקנת ברזיות 

1,000,000 

1,000,000 

 

קרן הפיתוח

1017

שיפוץ מבני ספורט 

500,000  

 

500,000 

במימון המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל

1018

טיילת אלרואי: הצללה וברזיות 

1,000,000 

1,000,000 

 

קרן הפיתוח

1019

מצלמות ביישוב 

200,000 

 200,000 

 

קרן הפיתוח


תב"רים להגדלה
מס' תב"ר: 979

שם התב"ר: הנגשות

היקף תב"ר נוכחי: 460,000 

הגדלה מבוקשת: 460,000 

היקף תב"ר לאחר הגדלה:100,000  

השתתפות מועצה: 360,000 


  

 

הדפסשלח לחבר
נגישות באינטרנט דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד