מועצה מקומית קרית טבעון - עמוד הבית

דלג על בר עליון בראש הדף
בר עליון בראש הדף
15:30   18/7/2018
דלג על בר עליון אדום
בר עליון אדום
דלג על Ticker
Ticker

Summer day 2018

00:00

קיץ במרכזים הקהילתיים

00:00

בחודש יולי - כל רביעי משפחתי

00:00

תערוכות חדשות!

גלריה לאמנות ישראלית- מזיגה 2# // טלי בלומנאו באכסדרה: בלוז צבעוני // שימי שיידר 19:00

'גילגול'- פעלתון לקטנטנים

09:30

קיץ קולנועי – הקייטנה למבוגרים!

'כלת הים' / קרן ידעיה10:00

10. פרוטוקול ישיבת מליאה מס' 9 מתאריך 5.11.2017

23/01/2018

משתתפים:

 

דוד אריאלי – ראש המועצה
אייל פרדיס
צביקה אקרמן
שחר דבי
שחר לשם
דוד חורש
חן וייסמן
חנן זיסו
יהודה אסור
שמוליק שמחון
נאוה סבר
שרה גרינצוייג
דודו מסיקה              

נוכחים:

 

יאיר אודם – מנכ"ל המועצה
סיון לוי – גזברית המועצה
אדריכל מריוס ראפ – מהנדס המועצה
יגאל הראל – מבקר המועצה
עו"ד עודד רומאנו – היועץ המשפטי
רשמה:
ענת עוז – המחלקה לחינוך     


 

על סדר היום:

  1. שאילתות.
  2. הצעות לסדר היום.
  3. אישור תב"רים.
  4. עדכון דירקטורים בחברה הכלכלית. להלן שמות המועמדים:
          * סיון לוי
          * טל גת
          * חן וייסמן
          * סמדר שטסל
    הישיבה נפתחה בשעה 19:00 .

 

1. שאילתות

1.1 יהודה אסור:
האם שילוט על גבי עמודים, לדוגמה, ברחבה במרכז ליד הפיצה, שילוט שעוטף את העמוד עונה על התנאים בחוק העזר העירוני? אם כן, האם האגרה בגין שילוט על עמודים אלה שולמה?

ראש המועצה:
המיקום המצוין בשאילתה אינו ברור דיו, ועל כן לא ניתן להשיב לגבי העמודים שנשאלו.
ככלל, כל שלט/מודעה במרחב הציבורי, מצריכים קבלת רישיון מאת ראש המועצה, ובסמכותו לאפשר או לא תליית מודעות על עמודים.
בקשה לקבלת רישיון לתליית מודעה/שלט מותנית בתשלום אגרה.
התשובה הניתנת כאן היא עקרונית ולא ספציפית, כך זה נכון יותר.

1.2 שרה גרינצוייג:
ביום שישי, 27.10.17, נערכו מדידות שטח, ע"י חברת פ.א.ו.ר שירותי הנדסה, סביב רחוב השקדים 2. המבנים בשקדים 2 הם בבעלות המועצה.
ברצוני לדעת:
• האם המועצה הזמינה את המדידות?
• אם התשובה חיובית – לאיזו מטרה הוזמנו המדידות?


ראש המועצה:

מנהל הנדסה הזמין מדידה של כל אזור גן המייסדים לצורך רישום החלקות על פי התב"ע  306–0089052 , אשר אושרה לפני  כשלוש שנים.
סביר להניח שאלו המודדים שנצפו בשטח.

1.3 שרה גרינצוייג:
סביב ה"דראגסטור" בכיכר פטישי מתבצעות עבודות הרחבה ובניה. בזמנו הייתה סערה ציבורית ניכרת סביב החוקיות של המקום וגזלת שטח ציבורי לכאורה.  ב 18.10.17 עדכנתי את ראש המועצה בנושא ובקשתי לדעת  מהו הסטאטוס החוקי של עבודות אלה. לא קבלתי תשובה ברורה בנושא.
ברצוני לדעת:

  • מהו הסטאטוס החוקי של העבודות?
  • באם העבודות קיבלו היתר – מה המהות שלהן?
  • באם העבודות לא קיבלו היתר -  מה עשה המינהל ההנדסי בנידון?

    ראש המועצה:
    מנהל הנדסה זימן את מבצע עבודות הבניה וההרחבה, ללא היתר, לפגישה, בה
    הובהר לו הן בע"פ  והן בכתב מה עליו לפרק ובאיזה לו"ז .
    התושב התחייב לבצע את שנדרש בזמן הקרוב, ומנהל הנדסה יוודא ביצוע הפירוק
    הנדרש, במועד.

1.4 נאוה סבר:
האם במסגרת הסדר החלפת השטחים עם המועצה האזורית זבולון סוכם כי 30 יחידות דיור בשכונת צל אורנים ישוריינו לקיבוץ שער העמקים וכי הקיבוץ יהיה שותף בהכנסות שיתקבלו מהמרכז המסחרי שיוקם בשכונה?

ראש המועצה:
אין הסדר החלפת שטחים בין מוא"ז זבולון לבין מו"מ קרית-טבעון. המועצה האזורית זבולון לא קיבלה שטחים מקרית טבעון אלא העבירה לנו שטחים, בהחלטת מדינה .
שטחי השכונה מורכבים משני "סוגי שטחים" : שטחים שהועברו לקיבוץ שער העמקים ע"י המדינה לתקופה קצובה ושיש להשיבם למדינה: שטחי "השבה". ושטחי הקיבוץ עצמו הנקראים שטחי "משבצת חקלאית", אשר דינם כקרקע פרטית.
שטחים אשר היו במסגרת "שטחי השבה" הועברו ע"י קבוץ שער העמקים ללא תמורה חזרה לרמ"י.
תכנון השכונה כלל גם שטחים במשבצת החקלאית של הקיבוץ , אותם "קנתה"
המדינה באמצעות העברת חלק מהמגרשים המתוכננים לבניה, כך שישווקו ע"י הקיבוץ .
גם השטח המסחרי הועבר לקיבוץ.
תשלומי הארנונה לא יושפעו מהנ"ל וייגבו על ידי המועצה המקומית קרית טבעון.

נאוה סבר:
זאת אומרת ש-30 יחידות דיור של הקיבוץ ימכרו על ידם? האם יש להם שותפות במרכז המסחרי?

ראש המועצה:
יכול להיות. זה המידע שקיבלנו. אנחנו לא חלק מעסקה הזו. מידע ברזולוציה גבוהה יותר אפשר לקבל מרמ"י. לגבי המרכז המסחרי, הם יכולים להשכיר את המרכז, זה שלהם, אנחנו נהנה מהארנונה.

1.5 שמוליק שמחון:
אבקש לדעת מה עלות הסדרת דרך הגישה (דרך הביוב) מתחת לרחוב כרמל עד למוסד "אורים" לשעבר?
אבקש לקבל את הערכת המחיר להכנסה הצפויה מהאגרות והיטלי ההשבחה מהשכונה שעומדת להיבנות בסוף רחוב כרמל (חברת רסקו)

ראש המועצה:
1. המועצה ביצעה אומדן תקציבי ולדברי המהנדס מדובר ב- 2.6 מיליוני שקלים..
    מכיוון שהכביש אינו ישים מבחינה סטטוטורית ונופית, אין בכוונתנו לבצעו.
2. סך האגרות  והיטל  ההשבחה בשכונת אורים יסתכם בכ- 10,000,000 ₪.

2. הצעות לסדר:

 

2.1 שמוליק שמחון:
בעקבות פניית תושבי רחוב כרמל וסביבתו ובעקבות הידיעה שלי ממה שצפויים תושבי הרחובות הסובבים את השכונה החדשה ברחוב כרמל לעבור במהלך של מספר שנים עד שתסתיים בניית השכונה, ברצוני להציע את ההצעה הבאה: מועצת טבעון תפתח תב"ר שייעודו הכשרת דרך הביוב למעבר משאיות וכלי בנייה אחרים דרכה, בכדי למנוע את הרס הרחובות הגובלים בשכונה החדשה ולמנוע סכנה בטיחותית בסביבתה. להזכירכם באזור זה יש את בית ספר קריית עמל ואין אנו רוצים לסכן את ילדנו.
המקור הכספי לתב"ר זה הוא חלק מההכנסות הצפויות מהאגרות ומהיטלי ההשבחה שהמועצה תקבל.
למי שלא מכיר את הרקע, אעדכן שהשטח הוצא למכרז כשהייעוד שלו הוא למבנה חינוך. הוחל בתהליך שינוי הייעוד- למגורים וקצת לפני קבלת היתרי בנייה, חברת רסקו, בעלת השטח,  הודיעה שהיא לא תבנה את יחידות הדיור אלא ימכרו את המגרשים, מה שיוביל לכך שבתקופת הבנייה, נמצא את עצמנו מול 66 קבלנים פרטיים ויזמים ולא מול חברה אחת. בנוסף הבנייה תתבצע שלא דרך שביל הביוב אלא דרך הרחוב. השכונה תחווה סיוט ולכן אני מציע להכשיר את דרך הביוב למרות העלות הגבוהה.

מהנדס המועצה:
העלנו את החשש הזה ולכן יזמנו מאבק. בועדה המחוזית נאמר שאי אפשר לטפל בזה בתב"ע. יש שינוי ייעוד של השטח ולכן צריך לטפל בזה בהיתר הבנייה. ניסינו לטפל בזה באמצעות היתר בנייה וחברת רסקו קיבלה את התנאים להיתר והלכה לועדת ערר. ועדת ערר סירבה וטענה שזה לא חלק מהתב"ע. מה שחשוב להבין זה שמה שהיה אפשרי אז, היום הוא לא אפשרי. דרך הגישה הזו, דרך הביוב, היא צרה ולא מתאימה היום, במצבה הנוכחי לנסיעה דו סטרית של משאיות. כדי להתאים אותה, צריך להרחיב אותה. בחלקים מסוימים צריך לשים מעקות בטיחות. למטה יש ואדי וצריך לעבור אותו ולעלות אל השכונה אבל היום אין לך לאן להתחבר גם אם אתה רוצה כי השכונה נבנית אחרת. המעגל של דרך הביוב נסגר מהצד השני. יש שלוש בעיות – אחת, סטטוטורית – שינוי ייעוד של שטח ירוק על מנת לאפשר כביש כזה. מה שלא אושר אז, אני לא מאמין שיאושר היום. בעיה שנייה – פגיעה בתחום הירוק והבעיה השלישית היא שאין לכביש לאן להתחבר. מבחינת עלויות, עשינו ניתוח עלויות והאומדן הרשמי הוא – 2.6 מיליון ₪.

נאוה סבר:
במסגרת המאבק להיערכות למניעת שריפות, דרך כזו נותנת מענה להגעה לשכונה.

מהנדס המועצה:
לשכונה יש גישה מהצד השני דרך רחוב יגאל אלון.

נאוה סבר:
אם הדרך הזו מתאימה למעבר כבאיות, האם גם משאיות יכולות לעבור בה? נקודה נוספת, האם לא הוכנסו במסגרת ההסכם עם הקבלן שעות עבודה שבהן מותר למשאיות לעבור וגודל המשאיות?

מהנדס המועצה:
בלתי אפשרי שהמשאיות יעברו בדרך הזו. לגבי הנקודה הנוספת, יש שלט בכניסה לרחוב שמגדיר את שעות הנסיעה. ביקשתי לסגור את השערים ולא לתת כניסה למשאיות לפני השעה 08:30 למיטב ידיעתי, זה מבוצע.

שרה גרינצוייג:
דובר בזמנו על דרך שאמורה לעלות משער העמקים לשכונה. למה זה ירד?

ראש המועצה:
בדקנו וזה לא אפשרי. זה נפל על בסיס הפרשי גבהים וחוסר ישימות הנדסית של הדברים הללו.
ההישג הגדול שלנו שם זה שחסכנו בין 60 ל-90 יחידות דיור. קיצצנו כמות אדירה של יחידות דיור.
אנחנו מעריכים שתושבי הרחוב לא יסבלו עומסים בלתי סבירים מבחינת התחבורה הרציפה של הרחוב. לצערי, למרות שרציתי, לא צלחה הקמת הכביש זמני.

שמוליק שמחון:
נראה לי שמנסים לטרפד את זה מהטיעון הכלכלי.

 

ראש המועצה:
באמת שלא. אומר לך מהנדס המועצה שהפרויקט לא ישים.

 

מהנדס המועצה:
חשוב לדעת שבמסגרת ההסכמים, שבסוף הפרויקט, לחברת רסקו יש מחוייבות לשקם את כל הכביש ברחוב כרמל לחלוטין.

ראש המועצה:
אפשר להתמודד עם הבעיה באמצעות אכיפה של שעות הפעילות. זו התחייבות שלי. אנחנו נבצע את זה. אנחנו מאמינים שלא תהיינה תנועת משאיות אלא בין 08:30 ל- 15:30 . רוב התושבים עובדים כך שהם לא יחוו את המעבר ברחוב.
 

מתקיימת הצבעה:
בעד {4} –   חן וייסמן, שמוליק שמחון, דודו מסיקה, חנן זיסו.  
נגד {6} -     ראש המועצה, אייל פרדיס, דוד חורש, צביקה אקרמן, שחר לשם, שחר דבי.
נמנעים {3}- שרה גרינצוייג, נאוה סבר, יהודה אסור.

 

נאוה סבר:
אני נמנעת משום שקיימת כבר דרך שמתאימה ורק צריך לחבר אותה. החשש שלי הוא שהדרך תיסלל ותהפוך לאוטוסטרדה.


חן וייסמן:

אני חושב שההתנגדות להצעה היתה צריכה להיות יותר מקצועית. מריוס היה צריך להציג תכנית מסודרת, מראה את תוואי השטח ומראה איך בפועל הלכה למעשה אי אפשר לבצע את

ההצעה.

 

2.2 שרה גרינצוייג:
הצעה לסדר בשם כל חברי האופוזיציה:
לקריית טבעון יש מסורת ארוכה של אירוח חיילים בהתנדבות ("קריה בצל אלונים" עמוד 256). בשנים האחרונות, המסורת ממשיכה בזכות ה"נוער העובד" ומר ישראל ליש המאפשרים ליחידות צה"ליות להתארח בקן הנוער העובד ברחוב רמז. ישראל מתחזק בהתנדבות  את מבנה הקן, דואג לרווחת החיילים בזמן האירוח, אחראי לתאום עם היחידות ומפקח על הנעשה בזמן האירוח.
בזמן האחרון התברר שיש למועצת קריית טבעון הסתייגויות מהפרויקט. בתגובה לפנייה של שרה, שבקשה הבהרה לגבי הסתייגויות המועצה, ענה ראש המועצה ב 2.10.17:
"
עסקינן במבנה שהינו בבעלות של תנועת הנוער העובד והלומד. אירוח החיילים נתפס בעיננו כאקט מבורך אך מכיוון שיש בו כדי להוות מטרד לשכנים יש להקפיד  על ביצוע האירוח באופן מידתי.
מכיוון שכך נערכה פגישה באוגוסט בנוכחות מר ליש ונציגת הנוער העובד והלומד. בפגישה זו התברר נתון נוסף בעייתי: הביטוח החל במקום מכסה חניכים בלבד. הוא אינו מכסה חיילים.
לפיכך, הוסכם כדלקמן: יבוצע אירוח של 2 פלוגות כל חודש בתיאום עם הקב"ט ובתנאי שאחד החיילים הינו תושב טבעון וכל הנ"ל, כאמור, בכפוף למתן פתרון לסוגייה הביטוחית.
מכיוון שעד עתה לא הוצג מסמך המלמד על ביטוח שנעשה לחיילים מוקפא האירוח. בנוסף נבהיר כי נציגת הנוער העובד והלומד הבהירה למועצה כי הם אינם משוכנעים שהם כלל מעוניינים בנושא האירוח ויש לתת את הדעת שהם בעלי המקום וכי ייעוד המקום הינו פעילות של תנועת נוער.
כאשר הסוגייה הביטוחית תיפתר וכאשר הנוער העובד והלומד ימסרו הסכמתם לעצם האירוח לא תהיה מניעה לארח בהתאם להסכמות כנ"ל"
בינתיים נפתרה בעיית הביטוח. הנוער העובד הוציא מסמך , שעליו צריך לחתום האחראי מטעם היחידה המתארחת, וטופס זה מספק את הנוער העובד. כמו כן, בשיחות עם רכזת הנוער העובד בצפון היא אמרה , שאמנם המבנה מיועד לפעילות בני נוער במסגרת הנוער העובד אך אין לה כל התנגדות לאירוח מידתי של החיילים, להפך, היא רואה בזה אקט מבורך והיא מודה לישראל ליש ולמתנדבים האחרים שהוא מגייס למען אחזקת המבנה. כשהיא נשאלה לגבי הערות שהוכנסו לטופס הקשורות לנחיצות של  בן טבעון ביחידה המתארחת ומגבלת אירוח של 5 ימים בחודש היא ענתה שמדובר בהנחיות המועצה של טבעון.
במקביל, תושבים רבים ברחוב רמז (כולל השכנים המתגוררים בצמוד לקן הנוער העובד) שקראו את תגובת המועצה בעיתונות המקומית, לשאלה שהופנתה אליה בנושא, אינם מבינים בשם מי המועצה מדברת כאשר היא מתייחסת ל"חשש שהאירוח עלול להוות מטרד לתושבים הגרים בשכנות למבנה ברחוב רמז" ורואים במפעל "אירוח החיילים" מפעל מבורך ולא מטרד.
לפיכך הצעתנו היא:
מועצת קרית טבעון תסיר את המגבלה של נוכחות חייל מטבעון ביחידות המתארחות ותסכים לאירוח יחידות בקן בתדירות שנתית ממוצעת של פעמיים בחודש. כל שאר ההסכמים (המפורטים בדף שהוציא הנוער העובד ) יישארו על כנם.
הנוער העובד יעודכן  לגבי שינוי המדיניות על מנת שיוכל לתקן ברוח זו את המסמך שהוציא לחתימתו של מפקד היחידה המתארחת.
בהזדמנות זו מועצת קריית טבעון מברכת את מר ישראל ליש, על מפעל ההתנדבות היפה   שהוא מוביל.

ראש המועצה:

תגובתי נסמכה על פרוטוקול פגישה עם נציגי הנוער העובד, ישראל ליש ונציגים שלנו- מנהלת התפעול והקב"ט. ההצעה שלך דומה להסכמות שהושגו איתם. אין מניעה לבצע זאת. ההבדל היחיד בין ההצעה שלכם למה שסוכם באוגוסט הוא שזה מותנה בכך שיהיה חייל מטבעון ועל זה אנחנו מוכנים לוותר. הגענו עם הנוער העובד וישראל ליש להסכמה לפעמיים בחודש משום שלשכנים שגרים בסמיכות לשם זה מפריע. פנה אליי שכן ספציפי שזה מציק לו.

שרה גרינצוייג:
הנקודה היא שזה לא כתוב במסמך. אתה אומר לי היום שאנחנו עוברים למה שכתוב בהצעה כלומר בתדירות של פעמיים בחודש בממוצע והסעיף של בן טבעון יורד?

שחר דבי:
הורדנו את הסעיף של חייל בן טבעון ותדירות השימוש במקום שמורה לנוער העובד.

ראש המועצה:
מה שאנחנו מציעים דומה לחלוטין למה שאת מציעה- נסיר את המוגבלות של נוכחות חייל בן טבעון ונסכים לאירוח בתדירות ממוצעת של פעמיים בחודש. כל שאר ההסכמים ישארו על כנם.

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

ראש המועצה:
בהזדמנות זו , מועצת קריית טבעון מברכת את מר ישראל ליש על מפעל ההתנדבות היפה שהוא מוביל.

2.3 יהודה אסור:
ההצעה שלי, בצורה כזו או אחרת, עלתה כאן לשולחן בדצמבר 2016 או בינואר 2017. קרה מה שקרה השבוע באולם הספורט ואם היית לוקח את ההצעה ברצינות אולי זה היה נמנע.
מתקנות איגוד הכדורסל-תקן מגרשים, תקן אולמות מה-10.6.2014  סעיף טו

  1. ועדת מגרשים-מטעם איגוד הכדורסל אחראית על ביצוע הוראות התקן.
  2. לא יאושרו אולמות חדשים ואולמות ישנים שכבר משחקים עליהם אם לא יתאימו לדרישות התקן.

מתוך דו"ח מבקר המדינה:  

"האחריות הכוללת להקמה, לתחזוקה ולבטיחות של מתקני הספורט הציבוריים שבתחום הרשות המקומית מוטלת עליה. התקן העוסק בדרישות בטיחות ושיטות בדיקה כלליות של ציוד ספורט הוא תקן ישראלי (ת"י) 5515 (להלן - תקן 5515), אשר פורסם בדצמבר 2005. תקן זה אינו רשמי , אך אפשר לראות בו המלצה מקצועית של האחראים למתקני הספורט" 

בבדיקת מבקר המדינה נתגלו מספר ליקויים, בין היתר בתחום הבטיחות כשההמלצה הרלוונטית להצעה לסדר זו:" על הרשויות המקומיות להכין מאגר נתונים רשותי שיכלול פרטים על כל מתקני הספורט המצויים בתחומי שיפוטן, ולבצע במתקנים בדיקות תחזוקה שוטפות, על פי תכנית עבודה סדורה ושיטתית ובאמצעות מעבדה מאושרת"

כבר לפני כארבע שנים בהיותי חבר נציגות הורים של אגודת הכדורסל פעלנו ודרשנו מהמועצה והעומד בראשה לטפל בליקויי בטיחות במתקני הספורט ואף דרשנו קיום רישיון עסק לאולמות. בינואר השנה הגשתי הצעה לסדר שעסקה בנושא ושבה הושם דגש על אולם הפיס ואולם התיכון.

סידורי בטיחות, תקינות המתקנים ותחזוקה שוטפת ברמה מקצועית גבוהה נועדה למנוע עד כמה שניתן פגיעה בחיי אדם כדוגמת האירוע שחווינו ביום שני האחרון.

 

הצעת הצבעה:

  1. המועצה תקצה תב"ר לתיקון ליקויי הבטיחות במתקני הספורט בתחום שיפוטה לאחר שקיבלה המלצות והנחיות לביצוע ע"י גורם מקצועי מוכר ולמען הסר ספק ע"י מעבדה מאושרת- מעבדה שהסמיכו מכון התקנים או מי שאושר ע"י הממונה על התקינה, על פי סעיף 12(א) לחוק התקנים, לבדוק את התאמת המתקנים לתקן ולתת תעודת בדיקה על כך.
  2. ועדת המגרשים של איגוד הכדורסל תוזמן ע"י הרשות לביצוע בדיקת אולם הפיס ואולם התיכון, אולמות בהם מתקיימים משחקי ליגות האיגוד.
  3. באולם הפיס יותקנו מזרונים (מזרוני בטיחות כפי שמותקנים מאחורי הסלים) לאורך הצלע הצפונית-הקיר בו נפצע שחקן הנוער או שיימצא פתרון זמני אחר המקובל על איגוד הכדורסל ע"מ שזה יאפשר לחדש בו את משחקי הליגה.
  4. המועצה תציב מכשיר דפיברילטור באולם הפיס.
  5. המועצה המקומית קרית טבעון תקים מאגר נתונים רשותי, תבצע במתקנים בדיקות תחזוקה שוטפות ע"פ תכנית עבודה סדורה ושיטתית ובאמצעות מעבדה מאושרת, ממש כלשון המלצת מבקר המדינה.

אני רוצה להקריא את התבטאותך בהצעה הקודמת שלי: ראש המועצה דוד אריאלי שמתנגד להצעה לסדר טען כי הוא מכיר לא מעט אולמות באזור ואולם הפיס הוא אולם טוב, אולם מכובד ואף התגאה כי תחזוקת האולמות היא בהחלט סבירה בכל קנה מידה.

ראש המועצה:
אני לא מקבל את הצעתך ואסביר גם למה. אנחנו נמצאים באופן רציף בבדיקות בלתי פוסקות של בטיחות המתקנים שלנו. הם ברמת בטיחות מאוד גבוהה. זה לא מקרי שמה שקרה, קרה אחת לעשרות שנים. אנחנו נמצאים במצב בלתי פוסק של בדיקות בכל האולמות. אנחנו מבצעים בדיקות וסריקות של אלמנטים בטיחותיים באולמות הספורט באופן רציף. יש מנהל ספורט יישובי שעובר על כל האולמות. אנחנו כל הזמן משפרים. הסולמות באולם הספורט נפסלו ע"י יועץ הבטיחות.

נאוה סבר:
אין אחריות על היועץ? אי אפשר לבוא אליו בתביעה כלשהי? באיזו תדירות האולם ואולמות אחרים עוברים בדיקות בטיחות? האולם קיבל אישור מהיועץ?

ראש המועצה:
המועצה המקומית הכניסה עובד תחזוקה שחלק מתפקידו זה לבצע תיקונים. סוגיית תיקון הליקויים רציפה לפעמים אפילו ברמה היומיומית. לשאלתך, ברמה המשפטית, אני מניח שדברים יתגלגלו כך שאותו שחקן יתבע את הביטוח והביטוח שלנו, יש סיכוי שגם הוא יבוא בתביעה לביטוח של יועץ הבטיחות. זה יכול להיות.

נאוה סבר:
היועצים שנותנים ייעוץ למועצה צריכים לעמוד מאחורי חוות הדעת שהם נותנים ולא לתת חוות דעת כאלו שלאחריהן קורים מקרים מהסוג הזה. התיקונים שאתה מדבר עליהם לא מוכיחים את עצמם אם קורה מקרה כזה.

ראש המועצה:
התיקונים מוכיחים את עצמם בענק . האולם לא מושלם ודברים קורים. מקרה כזה נדיר, לצערנו קרה וזה תוקן. אנחנו סורקים כרגע  את כל האולמות כדי לודא שזה לא יקרה שוב.

מנכ"ל המועצה:
למועצה יש יועץ ביטוח- מירון. הוא ניסח את הביטוח. דבר שני, כל שנה אנחנו מתקצבים כ- 150,000 רק על הבדיקות.

נאוה סבר:
מה שמדאיג אותי זה שהמקרה הזה לא הדליק נורה אדומה. אני לא שומעת שייעשה הכל כדי שמקרים כאלו לא יחזרו.

יהודה אסור:
את הסולמות הוא פסל באולם הפיס אבל השאיר בתיכון. למה פה הורידו ושם לא? במגרש הכדורגל הפתוח בקרית חרושת הסירו את החלק התחתון של הגדר ואתם אמרתם שאינכם יודעים למה הסירו. הזהרתי שהילדים שם אחה"צ ויש עומסים בכבישים. קיימת סכנה אם הכדור עף לכביש, כי הילד רץ אחריו. אחרי האירוע שקרה, זה כבר סודר. זה רק מראה איך אתם עובדים. הצעתי הצעה שאני בחנתי אישית בסך 300,000 ₪ בערך שכללה את החלונות באולם הפיס. הצעת הצעה נגדית במליון ₪ ועד היום היא לא הובאה לשולחן מהטענה שהסכום עלה מאוד ואנחנו לא יכולים לעמוד בזה. אתה לא מחויב לבטיחות הילדים.

שמוליק שמחון:
יהודה מדווח מתוך ניסיונו ומביא הצעה שצריך להתייחס אליה. לצערי הצבעתם נגד. קרתה תאונה ופתאום כן מצאתם את הכסף. למבנים האלו יש רישוי עסק?

ראש המועצה:
אנחנו נמצאים בתהליך הנפקת רישוי עסק. בדצמבר נביא סכום של כ- 400,000 ₪ שיעסוק באולם הפיס, הקונסרבטוריון, צוותא ואולם המחול.

שמוליק שמחון:
אז בעצם לכל אלה, אין רשיון עסק בפועל.

 

ראש המועצה:
נכון להיום קיים תהליך של רישוי עסק. מבנה יכול להיות בטיחותי מאוד גם אם אין לו רישוי עסק. תוך חודשיים שלושה לכולם יהיה.

שרה גרינצוייג:
אם השחקן יחליט לתבוע, הוא יתבע אותנו ביחד עם איגוד הכדורסל?

ראש המועצה:
יש סעיף תקציבי שנקרא כיסוי תביעות משפטיות. אנחנו נערכים לתביעות ומשלמים.

נאוה סבר:
האם ניתן אישור ע"י אדם מוסמך? האם דברים ישתפרו או שנמשיך לעבוד בשיטת הפלסטר?

ראש המועצה:
נציג ארגון הכדורסל טען שהפתרון שהציג יועץ הבטיחות מקובל עליו.

מתקיימת הצבעה:
בעד {7}- חן וייסמן, דודו מסיקה, שרה גרינצוייג, שמוליק שמחון, נאוה סבר, חנן זיסו.
נגד {6} – ראש המועצה, אייל פרדיס, שחר דבי, שחר לשם, דוד חורש, צביקה אקרמן.

2.4 נאוה סבר:
ההצעה לסדר בשם נאוה סבר, שמוליק שמחון ודודו מסיקה:
תאגיד "מעינות העמקים" מבצע ברחבי טבעון עבודות שמטרתן שדרוג מערכות המים והביוב. ברחובות בהם התבצעה העבודה (יזרעאל, הבונים, חנה סנש, מרדכי, גולומב וכו') הוטמנה צנרת חדשה בכביש ובמדרכה, חיפוי האבנים המשתלבות במדרכות הוחלף באספלט ומוני המים הוחלפו למוני קר"מ (קריאה מרחוק) והורחקו מהבתים לשולי הכביש, כך שהצינור המחבר בין הבתים לצנרת המים הציבורית הוארך ועבר מרשות התאגיד לרשות ואחריות התושבים.
נראה כי העבודות התבצעו ללא הכנת מפרט טכני מחמיר וללא פיקוח:
בתום החלפת הצנרת נסללה בכבישים רק רצועת הנחת הצינורות בגובה שונה מהכביש כולו, כך שמלבד המפגע האסטטי נוצר מפגע בטיחותי, המתגבר לאחר אירועי גשם בשל שלוליות ובורות המתהווים באספלט שנסלל לפני חודשים ספורים בלבד (כך גם במדרכות בהן חיפוי האבנים המשתלבות הוחלף באספלט). 
צינורות מים המתחברים למונים לא הוטמנו בקרקע אלא הועברו על פני השטח ועל קירות אבן – לעיתים בגובה העולה על שלושה מטרים. מלבד המפגע האסטטי, הצינורות חשופים לשמש  ולפגיעה על ידי רכב, כלי עבודה וכו'. במספר בתים ההארקה לא חוברה כראוי לצינור המים החדש, וגורמת לסיכון בטיחותי.
עצים, גדרות, קירות אבן – רכוש פרטי וציבורי, נפגעו על ידי טרקטורים במהלך העבודה. במקומות שונים נותרו בתום העבודות שטחים מופרים ומחלקם לא פונו ערמות עפר ופסולת.
הצעת החלטה:
ברחובות בהם הוחלפה צנרת המים והביוב, וברחובות בהם עתידה להתבצע עבודה, המועצה תדרוש
מתאגיד המים לעבוד בהתאם למפרט טכני מחמיר ותפקח פיקוח צמוד על העבודה. בכלל זה:
חיפוי האבנים המשתלבות יוחזר למדרכות

  • ריבוד מלא של הכבישים באספלט.
  • מוני המים ימוקמו בקרבת הבית, כך שהצינור המחבר בין הבית לצנרת הציבורית יהיה באחריות
      התאגיד ולא באחריות התושבים. הצינור יוטמן בקרקע, ובמידה ויונח על קיר אבן יחופה באבן 
      תואמת (בעיקר במגרשים מעל מפלס הרחוב).
  • יכתבו נהלים מחמירים למניעת פגיעה בעצים ורכוש תושבים ורכוש ציבורי (גדרות, מדרגות,
       קירות וכו').
  • הפיקוח יכלול פיקוח צמוד במהלך ביצוע העבודות, ופיקוח "גמר ביצוע" בכלל זה הנחיות
       שיתקבלו מאגרונום לטיפול בעצים שנפגעו במהלך העבודות והנחיות לתיקון נזקים שנגרמו לרכוש 
       תושבים או רכוש ציבורי.
  • ברחובות בהם בוצעה עבודה על ידי התאגיד המדרכות, הכבישים, שטחים מופרים ונזקים שנגרמו
      לרכוש ציבורי ופרטי ישוקמו תוך שישה חודשים.
  • עצים פגועים יטופלו עד דצמבר 2017.

מהנדס המועצה:
האמירות מאוד כלליות ולא ספציפיות לכן אי אפשר להתייחס. הכתיבה הזו לא יכולה לקבל מענה מדויק, אלא תשובה כללית. העבודה נעשתה ע"י התאגיד. לאחר שנעשתה העבודה בשומרים וביזרעאל, שונו הרבה נהלים והבאנו לרמה של מה שמחויב ע"פ החוק.
להלן התייחסות התאגיד לכל סעיף:
חיפוי האבנים המשתלבות יוחזר למדרכות – בוצע עפ"י הנחית המועצה.
ריבוד מלא של הכבישים באספלט- התאגיד מבצע תיקון והחזרת מצב לקדמותו, במקרה שבו המועצה מעוניינת בריבוד מלא, היא משתתפת איתנו בהוצאה.
מוני המים ימוקמו בקרבת הבית, כך שהצינור המחבר בין הבית לצנרת הציבורית יהיה באחריות התאגיד ולא באחריות התושבים. הצינור יוטמן בקרקע, ובמידה ויונח על קיר אבן יחופה באבן תואמת (בעיקר במגרשים מעל מפלס הרחוב).  תשובת התאגיד- הצנרת בחצר הבתים הינה באחריות הדיירים, זהו שטח פרטי. במקום שבו נעשתה עבודה הוצאו מדי המים לגבול מגרש כמחויב בכללים, ע"מ להימנע מבעיות כניסה למתחמים פרטיים בעתיד.
יכתבו נהלים מחמירים למניעת פגיעה בעצים ורכוש תושבים ורכוש ציבורי (גדרות, מדרגות, קירות וכו'). – התאגיד מחזיר מצב לקדמותו גם אם הוא נכנס לשטחים פרטיים במסגרת העבודה. לא ברורה לי ההערה.
הפיקוח יכלול פיקוח צמוד במהלך ביצוע העבודות, ופיקוח "גמר ביצוע" בכלל זה הנחיות שיתקבלו מאגרונום לטיפול בעצים שנפגעו במהלך העבודות והנחיות לתיקון נזקים שנגרמו לרכוש תושבים או רכוש ציבורי. מתקיים פיקוח צמוד של מפקח מטעם התאגיד, כמו כן כל עבודה עוברת פיקוח של נציג מועצה.
ברחובות בהם בוצעה עבודה על ידי התאגיד המדרכות, הכבישים, שטחים מופרים ונזקים שנגרמו לרכוש ציבורי ופרטי ישוקמו תוך שישה חודשים-  התאגיד מתקן נזקים אם הם בתחום אחריותו סמוך לסיום העבודה.

שמוליק שמחון:
ההחלטה לשים אבנים משתלבות או אספלט היא החלטה עיצובית, איך נראה היישוב שאנו חיים בו. עכשיו שלקואליציה אין רוב, לא יכול להיות שלא תהיה אמירה שלנו לגבי איך טבעון תיראה. אנחנו מבקשים להשאיר את האבנים המשתלבות. האספלט משחיר את טבעון.

חן וייסמן עוזב את המליאה.

ראש המועצה:
אני לא מסכים אתך שזה שחור בעיניים. כל נושא האקרשטיין בראייה לאחור נולד מתוך תפיסה של מהנדסי ערים  שיש משהו אסטטי יותר באקרשטיין לעומת אספלט. בחלוף השנים, שמתי לב שהאחזקה השוטפת של האבנים המשתלבות היא קטסטרופלית. כל הזמן יש שקיעות או התרוממויות וכל הזמן פונים תושבים בטענה שזה פוגע בהם להלך בבטחה. לכן, פניתי להנהלת המועצה והגענו למסקנה שגם הנושא הבטיחותי של הצעידה על אקרשטיין הוא מחייב טיפול.
בצד האסטטי, אני לא חושב שזה גורם לפגיעה אסטטית. טבעון כל כך משופעת בירוק שלפעמים, פרדוקסלית דווקא המדרכה השחורה מעצימה את הירוק ולא בהכרח פוגעת בו. קיבלנו מכתבי תודה מתושבים על מה שעשינו ברחוב המגדל. אני והנהלת המועצה מרגישים שהמדיניות היא נכונה, לא מתוך אנטגוניזם אלא מתוך השקפת עולם.

נאוה סבר:
לגבי סעיף הריבוד המלא של הכבישים, זה לא נכון. המצב לא הוחזר לקדמותו.

מהנדס המועצה:
יש להם הנחיות מדוייקות כמה מותר להם לעשות. אני לא נכנס לזה אם הוחזר המצב בדיוק לקדמותו  או לא. כמו שלמועצה אסור לעשות עבודות בתחום הפרטי, גם לתאגיד, מעבר לרצועת העבודה. אסור להם לעשות קירצוף- ריבוד בשטחים שלא בתחום העבודה.

נאוה סבר:
הם קירצפו את הכביש ועכשיו הם לא חייבים להחזיר את הכביש למצב שכל הכבישים יהיו באותו גובה? רק את הרצועה שהם פתחו?

מהנדס המועצה:
מותר להם לבצע רק את רוחב העבודה שלהם. המועצה לא יכולה להשקיע את הכספים האלה של השלמת הקירצוף ריבוד למרות שהיינו מאוד רוצים לבצע השלמות של קירצוף ריבוד בכל הרחובות. זה עולה המון כסף. אין לנו את הכסף הזה.

נאוה סבר:
מה ששמעתי ממריוס, זה שבעצם היישוב הולך ומתדרדר. החליפו צנרת מים, הכביש לא יוחזר לקדמותו אלא תיסלל רצועה בגובה השונה מהכביש הקיים, לא אסטטי ולא בטיחותי.

ראש המועצה:
אני מציע לכם להסתכל על ההגירה החיובית של קריית טבעון שהיא מהטובות בישראל. כשמוטמן צינור באמצע הכביש, אין לנו יכולת משפטית להתעקש ולקבל ריבוד.

נאוה סבר:
לגבי מוני המים, אין צורך להיכנס לשטח הפרטי, הקריאה מתבצעת מרחוק.

מהנדס המועצה:
כמות הפעמים שהתאגיד נכנס ועושה עבודות בתחום הפרטי היא מאוד גדולה. אחד הדברים הטובים של התאגיד זה הקשר שלו עם התושבים.

נאוה סבר:
כל התשובות שמריוס ענה בשם התאגיד, הן לא נכונות. אני מזמינה אתכם לסיור משותף. הצינורות לא הוטמנו אלא פשוט נזרקו על פני השטח בצורה הכי גסה שיש. שעוני מים נקראים מרחוק. סעיף סעיף אפשר לסתור את מה שנאמר פה. 

שרה גרינצוייג:
למה לא תעשו סיור משותף עם התאגיד ועם נאוה?

נאוה סבר:
שישתתפו גם תושבים.

ראש המועצה:
ללא תושבים. אני רוצה עם גורמים מקצועיים לא עם אנשים שמדברים ממקום אמוציונלי. נציגת התושבים נאוה סבר מקובלת עליי.

יהודה אסור:
עד כמה המועצה המקומית יכולה להשפיע על תאגיד המים בהקשר של השעונים? אני אתן את הדוגמא של בתים משותפים. רחוב שרת למשל שמתחת לבתים יש את השעונים ולמעשה השעון המרכזי הוא קצת רחוק יותר וכשיש תקלה בין שני השעונים זה באחריות הדייר ולא באחריות התאגיד.

מהנדס המועצה:
כשלוקחים את רצף השעונים האלה בבית משותף ומעבירים לקדמת הרחוב כי הקו הזה מגבול המגרש ועד השעונים שהוא בתחום הפרטי, לתאגיד אסור לטפל בו כי זה בתוך המגרש. מצד שני הוא לפני השעון אז לכאורה, ע"פ חוק הוא שלו ולכן לוקחים את החנוכייה הזו ומעבירים אותה לגבול המגרש שלא תהיה מערכת ציבורית- להלן התאגיד, בתוך המגרש. 

מתקיימת הצבעה:
בעד {5} –   יהודה אסור, חנן זיסו, שרה גרינצוייג, שמוליק שמחון, נאוה סבר.  
נגד {6} -     ראש המועצה, אייל פרדיס, דוד חורש, צביקה אקרמן, שחר לשם, שחר דבי.
נמנע {1} –  דודו מסיקה.  

3. אישור תב"רים.

גזברית המועצה:
מבקשת לאשר את התב"רים הבאים:

תב"רים חדשים:

3.1 תב"ר 1008 :

היועץ המשפטי:
למנהלי מפעילת המתחם תביעות כספיות שונות, בעיקר על השקעות עודפות במתחם, שלשיטתם, הם אמורים לקבל החזר תשלום עליהן.
מרבית טענות מפעילת הקאנטרי – קלושות.
תקופה ארוכה ניסינו להגיע לפיתרון, והסכמות בכלל המחלוקות, בתחילה במו"מ ישיר מולם, ובהמשך בהליך גישור שכשל.
משכשל הליך הגישור, הוגשה לאחרונה תביעה ע"י המפעילה, בסכום של 2,740,306 ₪.
לגבי שניים בלבד מהרכיבים הנזכרים בכתב התביעה, למעשה אין מחלוקת.
המדובר בגדרות המקיפות את המתחם, שביצעה המפעילה, ועלותן אמורה הייתה לחול על המועצה. עלותן – 159,241 ₪, וכן עלות התקנת צובר גז בסך של 100,000 ₪.
הסכומים נבדקו ונמצאו הוגנים וסבירים בידי מהנדס המועצה.
חשוב שתאשרו את התב"ר הזה כדי להעמיד אותנו במצב יותר נעים ונוח בבית משפט.


מספר:1008 

שם התב"ר: תשלום פיצוי לקאנטרי

היקף תב"ר נוכחי: 260

השתתפות המועצה: 260

השתתפות משרדי ממשלה: 0

הערות:  בגין תביעת הקאנטרי

מתקיימת הצבעה:
בעד – {6}- ראש המועצה, איל פרדיס, שחר דבי, שחר לשם, צביקה אקרמן, דוד חורש.
נמנעים {6} – שמוליק שמחון,  חנן זיסו, נאוה סבר, יהודה אסור, דודו מסיקה, שרה גרינצוייג.

3.2 תב"ר 1009:

גזברית המועצה:
מספר דברים שאנחנו רוצים לשדרג בתשתיות גינון:
רחוב דרך ק. עמל (ירידה לאורנים חלק תחתון צד המדרכה+ תאי גינון מול הכניסה לתפעול למטה – 25,636 ₪.
שתילת עצים בפאר סביון – 2,426 ₪
פטישי- דשא בחנניה, החלפת מערכת השקייה ושתילת דשא חדש- 9,411.27 ₪
החלפת מערכת השקייה בגן הפעמונים באלרואי – 75,031 ₪
שיקום ראשי מערכת כיכר האני, מצפור מרדכי וצוותא – 1,898 ₪

מספר:1009 

שם התב"ר: פרוייקטים בגינון

היקף תב"ר נוכחי: 115

השתתפות המועצה: 115

השתתפות משרדי ממשלה: 0

הערות:  


מתקיימת הצבעה:
בעד {9} – ראש המועצה, אייל פרדיס, שחר דבי, שחר לשם, צביקה אקרמן, דוד חורש, נאוה סבר, חנן זיסו, שמוליק שמחון.
נמנעים {2} – יהודה אסור, שרה גרינצוייג.
(דודו מסיקה לא נכח בהצבעה)

3.3 תב"ר 1010:

 

מספר התב"ר:1010 
שם התב"ר: שיפוץ אולם הפיס

היקף תב"ר נוכחי: 390

השתתפות המועצה: 390

השתתפות משרדי ממשלה: 0

הערות: החלפת ויטרינת חלונות וביצוע שיפוץ הלובי באולם הפיס

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

תב"רים לסגירה:

3.4 תב"ר 910:

מספר התב"ר: 910

שם התב"ר: תכנון ופיתוח 2012

היקף תב"ר נוכחי: 300

השתתפות המועצה: 5-

הגדלה מבוקשת: 295 
השתתפות המועצה: 295

השתתפות משרדי ממשלה: 0

הערות: תב"ר תכנון מתגלגל שנפתח בשנת 2012  - משנת 2015 קיים תב"ר חדש (956)  לטובת תכנון

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

3.5 תב"ר 948:

מספר התב"ר: 948

שם התב"ר: שיפוצים והצטיידות במבני פיס 

היקף תב"ר נוכחי: 325

השתתפות המועצה: 27-

הגדלה מבוקשת: 298 
השתתפות המועצה: 44

השתתפות משרדי ממשלה: 254
הערות: תב"ר שנפתח בשנת 2014 לטובת מבני פיס

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

4. עדכון דירקטורים בחברה הכלכלית.

להלן שמות המועמדים:
* סיון לוי
* טל גת
* חן וייסמן
* סמדר שטסל

מתקיימת הצבעה:
אושר פה אחד.

ראש המועצה:
אני מבקש לעדכן אתכם בנושא הקמת שדה התעופה ברמת דוד. ביום ג' יש דיון והצבעה במועצה הארצית. נאוה מסייעת לי מאוד בנושא הזה ואני משקיע בזה מאות שעות עבודה, בתקוה לשכנע את המועצה הארצית שמה שייבחר זו החלופה של נבטים. זה מאבק מר וקשה אבל יש אופטימיות מסוימת. הבעיה הגדולה שלנו זה חיל האוויר שטוען שהפעילות שלו, תיצור מגבלות אוויריות על התעופה האזרחית בנבטים שתרחקנה את חברות התעופה הזרות משדה התעופה נבטים. בניירות העמדה האחרונים כבר מדברים על שדה משלים ברמות של 20 מיליון כניסות ויציאות. נתב"ג היום בקושי מגיע ל- 16 מיליון. זה מטורף. אז אנחנו במאבק, זה העדכון ונתפלל להצליח.
 


הישיבה ננעלה ב- 21:10

ראש המועצה דוד אריאלי _______________                                             

מנכ"ל המועצה יאיר אודם _______________
       

 

 

 

 

הדפסשלח לחבר
נגישות באינטרנט דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד