דלג על בר עליון בראש הדף
בר עליון בראש הדף
רשת המתנ"סים קרית טבעון
  • ביה"ס לקרמיקה
  • מתנדבים
  • עמיתים
  • מרכז ענפים
  • תרבות
  • קהילה וחברה
  • דרמה
  • ביה"ס למחול
  • קונסרבטוריון
  • נוער
  • ספורט
  • גיל הזהב
  • הגיל הרך

תערוכה חדשה - נאמנויות כפולות

4/11/2013
תערוכה חדשה - נאמנויות כפולות

המבשלה לאמנות הקרמיקה בטבעון מארחת תערוכת דיאלוג של שני אמנים אם ובנה. ג'ין מאיר, העבודות הפיסוליות ואבי מאיר, עבודות בטכניקות מעורבות.

 

ביום שישי ה- 15 לנובמבר, בשעה 11:00, תפתח התערוכה "נאמנויות כפולות", בגלרית קרית האמנים, שברחוב הדגניות 12, קרית טבעון. תערוכה של דיאלוג בין העבודות של ג'ין מאיר, מבכירות אומנויות הקרמיקה בארץ, שהלכה לעולמה בשנת 2000, לבין העבודות של בנה אבי מאיר, אומן רב תחומי. במסגרת התערוכה, יתקייםגם שיח גלריה פתוח לקהל עם האומן אבי מאיר, ביום חמישי 12 לדצמבר בשעה 18:00.

 

ג׳ין מאיר (1924-2000) נולדה באנגליה ועלתה לארץ בשנת 1950, לקיבוץ עין השופט שבו חיתה ויצרה. לפני עליתה לארץ, למדהאמנות בלונדון ב Camberwell college of Arts"", Chelsea College of Art"". בשנות ה-70 הקימה את מחלקת הקרמיקה באוניברסיטת חיפה, שם גם לימדה. ג'ין הציגה בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות רבות, בארץ ובחו"ל. כאמנית, קיימה יחסי גומלין עשירים ופוריים עם הקהילה והסביבה בה חיה. עבודותיה נמצאות באוספים רבים בארץ ובחו"ל. יצירותיה בתערוכה זו, הן באדיבות קיבוץ עין השופט, שבו שמור אוסף הקרמיקה הגדול שהשאירה בסטודיו שבו עבדה.

 

העבודות של ג'ין המוצגות בתערוכה זו, מתאפיינות במילון צורות בסיסי ומאופק, וכן בעדינות ונקיון קווי. בצורות שחוזרות על עצמן, עם שינויים קטנים בנפח, בגודל, בצבעוניות ובטיפול בפני השטח, ניתן לזהות קו מודרניסטי קלאסי וזיקה לקרמיקה היפנית והקוריאנית. המתבונן בעבודות, מתרשם מעוצמת החיפוש אחר יחסים מושלמים, בין צורה לצבע למקום בחלל, תוך הישארות מתמדת במרחב האינטימי, בין הגוף לאובייקט. מכלול העבודות מייצר דרמה בעלת עוצמה שקטה, העומדת בניגוד, לכאורה, לעבודות הסובבות אותן, עבודותיו של בנה, האמן אבי מאיר.

 

אבי מאיר (1956) גדל בקיבוץ עין השופט, בגיל 10 התחיל לצלם, ואחרי השירות הצבאי חי בלונדון, שם עסק בצילום ואחר כך בארצות הברית שם סיים תואר ראשון בלימודי אמנות באקדמיה של המוזיאון של שיקגו, "School of the Art Institute of Chicago. כילד בילה שעות רבות עם אמו ויצר לצידה בחומר, רגישות לחומרים זו, התגלגלה לתשוקה לחומרים הנמצאים "זרוקים" בדרך ולעיבודם לשפה אמנותית ולאמירה חברתית.

 

עבודותיו של אבי מאיר נחלקות , במבט ראשון לדו מימד ותלת מימד, אולם עין משתהה, תגלה שזו הפרדה שטחית וכי כל העבודות המוצגות מרובדות בחומריות, בשכבתיות ובעומק ויזואלי. בנוסף, חלוקה זו מטעה, מאחר ויש בעבודות הפיסוליות משחקי עומק והשטחה, כמו גם בהדפסים המטופלים המכילים דימויים תלת מיימדיים. ניכרת בעבודות, חזרתיות של צורות וצבע ועיסוק ביחסים בינהם. אבי הוא אמן רב גוני אשר לש את חומרי המציאות ותכניהם למציאויות חדשות המספרות לנו עלינו ועליו.

 

התערוכה מגלמת קשרים גלויים וניסתרים בין דרך שפת האמנות, בין האם והבן ובין כל אחד ואחת להתמסרות לחיפוש האמנותי כדרך חיים. הביטויים המתגלים לחווית הצופה, מהדהדים מעבודה לעבודה, מהקיר לחלל, מייצרים מתח ומספרים סיפור. אפשר לראות בריבוי החוזר שוב ושוב בעבודותיו של אבי או בקבוצות האובייקטים הנפחיים של ג׳ין, רמז על עיסוק במתח בין יחיד לכלל הקיים בקיבוץ ובחברה. יחד עם זאת, קיים ניגוד בולט בין שני גופי העבודה, כאשר זה של ג׳ין כפוף לחוקי עולם הקרמיקה ועוסק באופן תמים ואידאליסטי בתכנים חזותיים ותרבותיים ואילו זה של אבי כפוף לחופש שאחרי מרסל דושאן (Marcel Duchamp), בשימוש ברדי-מייד ((Ready Made, בהשתלה של דימויים ובנארטיב המתעתע. התערוכה באה לגלות, את הדיאלוג המשפחתי ולהציף את הדומה האוניברסלי בין שני יוצרים, בין אם לבנה וזו הנאמנות לאמנות.

 

התערוכה תהיה פתוחה עד 28.12.2013

 

אוצרת התערוכה עופרה עמיקם

הדפסשלח לחברהוסף תגובה

כתבות נוספות על תערוכות ואירועים בגלריית האמנים

לוגו אתר נגיש החברה למתנ"סים המועצה המקומית קרית טבעון דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד