מועצה מקומית קרית טבעון - עמוד הבית

דלג על בר עליון בראש הדף
בר עליון בראש הדף
09:40   24/8/2017
דלג על בר עליון אדום
בר עליון אדום
דלג על Ticker
Ticker

תערוכה : טופסי טרוי - עולם הפוך

00:00

סרט: המטפלת The Carer

20:30

כמעט מוכן לכיתה א'

הכניסה לכיתה א' מלווה בהתרגשות רבה ואיתה גם חששות ושאלות לגבי המסגרת החדשה. סדנת מוכנות חדשה של המתנ"ס, תיתן תשובות, יעוץ ופתרונות מעשיים.
10/04/2012
כמעט מוכן לכיתה א' (הגדל)

לראשונה באגף הגיל הרך והמשפחה, של רשת המתנ"סים בקרית טבעון תפתח סדנת מוכנות לכיתה א'.התלמיד החדש, שעד כה היה רגיל להתנסות ולמידה דרך המשחק, החושים והתנועה, נדרש לשבת שעות ארוכות בכיתה, להתארגן בזמנים שונים מבעבר, להתמודד עם שלל דמויות מחנכות חדשות, ילדים חדשים, יציאה להפסקה, חומר לימודי דברים העלולים להוביל לקשיים רגשיים, חברתיים ולפגוע בחווית הלמידה.

 

תהליך הלמידה מינקות ובהמשך בגיל הגן, מתבצע רובו ככולו בדרך של התנסות גופנית חושית. דרך המשחק והתנסויות חושיות הילד למד על גבולות גוף והתארגנות במרחב, כמויות, מרקמים, הפעלת הגוף לצורך בצוע מטלות ושלל מיומנויות נוספות. משחק פשוט כמו משחק כדור או עבודות יצירה מאפשרים למידה מוטורית, בנוסף על תיווך הדמויות מסביב. מערכות הגופניות (מוטוריקה גסה ועדינה,למשל) בשלות בחלקן הגדול לקראת הלמידה בבית הספר.תהליך הלמידה בבית הספר עובר להיות מסגרת לימודית שונה, הדורשת שקט גופני ורגשי.

 

ילד אשר אחת מהמיומנויות הגופניות אינה בשלה או בעלת תפקוד לקוי עלול לחוש תיסכול רב, ללכת לאיבוד בין שלל המשימות החדשות, ולא להיות פנוי לישיבה בכיתה, לחברים החדשים וללמידה. קושי "קטן" עבורינו המבוגרים כמו כף- יד שמתעייפת בכתיבה, טונוס שרירים נמוך או מתח גופני רב, קושי בחציית קו אמצע וכד' ,יכול להחוות אצל ילד כתיסכול גדול, ירידה בבטחון העצמי, המנעות וכעס. ילד אשר מתקשה להוציא מחברת, לארגן את הילקוט, "חולם" ומתנתק עשוי להיות בין אלו אשר חווה סירבול גופני, אי שקט, גבולות גוף שאינם ברורים וקשיים גופניים שונים. ילד שנמנע לצאת בהפסקה ואינו רוצה לשחק "כלום" יתכן ויחווה קושי בתחום קשר עין רגל, קושי בתכנון הפעולה, סירבול במערכת המוטוריקה הגסה ועוד.

 

בסדנא זו ננחה במשותף, נחזק את הילדים ונבסס את מיומנויותיהם המוטוריות הנדרשות בכיתה: מוטוריקה עדינה, התמצאות ואירגון, גרפומוטוריקה, יציבה והישענות נכונות, יכולת הקשבה ושקט פנימי כדי לנטרל הסחות,ותחומים נוספים.

 

בתחום החברתי מאפשרת הסדנא להתנהל בתוך קבוצה קטנה, יצירת קשרים חברתיים, שמירה על חוקים וכבוד לאחר, גבולות ולמידה לשיתוף, נתינה וקבלה. החיזוק הרגשי הוא פועל יוצא של תחושת ההצלחה בתחומים אלו, וחווית הילד היא של מסוגלות ויכולות. הילד מוצא לו מקום בקבוצה, יכול לנקוט יוזמה ולהיות יצירתי.

 

הנחייה משותפת של יותם דינור ופניה שפירו מאפשרת הקשבה ונגישות לכל ילד. הסדנא תתקיים במרכז הקהילתי בקרית חרושת ומיועדת לעולים לכיתה א בלבד.

 

הדפסשלח לחבר
נגישות באינטרנט דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד