מועצה מקומית קרית טבעון - עמוד הבית

דלג על בר עליון בראש הדף
בר עליון בראש הדף
00:35   15/12/2017
דלג על בר עליון אדום
בר עליון אדום
דלג על Ticker
Ticker

קורס טכנולוגיה - יסודות הקרמיקה

00:00

ימי המוזיקה 2017

00:00

תערוכות - גלריית הקומה העליונה / אוצרת: שחר מרנין דיסטלפלד

חתום בצבע // אמנון גרדי צורה- דימוי- משמעות // יוסי זלצמן 10:30

שבוע חנוכה בגפן

17:30

קיטנות חנוכה הצהרוני המתנ"ס

07:30

אמהות רעות 2: לשרוד את החג A Bad Moms Christmas

22:00

תערוכת צילום של הכיתה התקשורתית

22/06/2014
תערוכת צילום של הכיתה התקשורתית (הגדל)

תערוכת צילומים מרהיבה  של תלמידי הכיתה התקשורתית בחטיבת הביניים אורט גרינברג 

המורה לצילום דגנית גרינדלר: "התלמידים למדו צורות שונות של ביטוי שאינן  מילוליות. הצד החזותי קיבל משמעות גדולה ואפשר להם לשפר את הביטוי העצמי שלהם דרך הצילום וההצגה של עצמם כראי לחברה הסובבת אותם. לראות את הפרספקטיבה של האחר, ובעקיפין לאפשר לאחר להבין את נקודת מבטו". 


השבוע הועלתה תערוכת צילומים "הרחוב מנקודת המבט שלי – צילום אורבני"- תערוכה מרהיבה של תלמידי הכיתה התקשורתית (PDD) בחטיבת הביניים אורט גרינברג. האירוע היה במעמד מנהלת מתי"א  (מרכז תמיכה יישובי אזורי) טובה כנפי ובהשתתפות מנהלת בית הספר דורית סירבלה, המורה לצילום דגנית גרינדלר, המחנכות דנה חלווה ואנה סול, תלמידים, הורים ואורחים נוספים. 

בשנה האחרונה, זכו תלמידי  3 כיתות תקשורתיות (PDD) בבתי ספר שונים בקרית טבעון: בי"ס שקד, בי"ס נרקיסים ובי"ס אורט, להכיר מקרוב את המצלמה, ככלי תקשורתי מעצים.
בבית ספר אורט גרינברג נפתחה השנה כיתה ז' תקשורתית חדשה, בעידודה של ראש מתי"א זבולון טובה כנפי והיא גם מציגה את הפרויקט בתערוכה."
 

הנושא המרכזי השנה היה צילום אורבני. התלמידים למדו מהו צילום אורבני,  מהם המאפיינים של הרחוב והצלם המשתלב בתוכו ומהן התכונות הדרושות לצלם כדי להוציא תמונה מעניינת, מסקרנת, מלאה בהומור. בנוסף, הצלם אלכס ליבק  (זוכה פרס ישראל בצילום 2005) נענה לבקשת גרינדלר  והתנדב להעביר הרצאה בנושא. התלמידים ניתחו את צילומיו והרשימו אותו בהתעניינות והסקרנות שהתגבשה בהם. 

במהלך השנה הלמידה התבצעה בשיעורים קבוצתיים, פרטניים ובסדנאות צילום בשטח. סדנה אחרונה נערכה בוואדי ניסנאס בחיפה שם גם נערכו הצילומים לתערוכת סוף השנה. 

גרינדלר : "התלמידים למדו צורות שונות של ביטוי שאינן  מילוליות. הצד החזותי קיבל משמעות גדולה ואפשר להם לשפר את הביטוי העצמי דרך הצילום וההצגה של עצמם כראי לחברה הסובבת אותם. לראות את הפרספקטיבה של האחר, ובעקיפין לאפשר לאחר להבין את נקודת מבטו". 

תהליך העבודה הייחודי הוביל בסופו של תהליך גם לשינוי חברתי ואישי. גרינדלר: "העבודה עם מצלמה מאפשרת הסתתרות מחד וכמיהה לתשומת לב, חיבוק, הכרה ובטחון מאידך. יש לה כוח עצום בעבודה עם  ילדים בעלי צרכים מיוחדים בתחום הרגשי - נפשי, בלקויות שונות, בבעיות ההתנהגות וכן היא מסייעת להתמודד עם קשיים תקשורתיים נוספים אחרים". 

במהלך השנה למדו התלמידים להתבונן.  לראות את העולם מזוויות שונות, ולהציג את הזווית, הפירוש שלהם לתמונה שמולם.  בין היתר צילמו בתנועה, העמיקו בנושא הנסתר והגלוי שבמסכה , צילמו לעצמם פורטרטים אישיים, והעמיקו ביצירת תעודת זהות מצולמת, ועוד.  

מנהלת החטיבה דורית סירבלה: "תודה גדולה לכול השותפים אשר תרמו להצלחתם של הילדים.  המורה דגנית גרינדלר, מחנכות הכיתה דנה חלווה, אנה סול,  קלינאית התקשורת אסתר סלומון ובמיוחד לטובה כנפי על העזרה ושיתוף הפעולה הפורה". 

 

הדפסשלח לחבר
נגישות באינטרנט דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד