מועצה מקומית קרית טבעון - עמוד הבית

דלג על בר עליון בראש הדף
בר עליון בראש הדף
20:24   22/10/2017
דלג על בר עליון אדום
בר עליון אדום
דלג על Ticker
Ticker

תערוכה אדון לימון אני צלחת

00:00

תובנה שבתנועה - מתחילים

09:30

תערוכה חדשה במרכז הנצחה - המראה הטבעי ו- גיא היה פה

שתי תערוכות חדשות ושונות נפתחו בשבת בערב בגלריה ובאכסדרה, אבל בעצם יש בהן גם מן המשותף. הציבור מוזמן. אוצרת: טלי כהן גרבוז.
6/09/2011
תערוכה חדשה במרכז הנצחה - המראה הטבעי ו- גיא היה פה (הגדל)

גיא היה פה: חלק מסדרת צילומי סטילס ווידיאו שצילמה שחף ירון, צלמת צעירה שלמדה בהולנד ומתגוררת בקרבת הפנימיה באזור הוד השרון.  

שחף סיפרה שהפנימייה שימשה במשך שנים ילדים מגיל 6 ועד 18, כאלה שנפלטו מבתיהם, משפחות מצוקה שלא יכלו לגדל אותם. לפני כמה שנים המקום המטופח על מבניו וגניו ננטש ושחף החלה לבקר בו ולצלם. בתמונות רואים  חלקי קיר שהחל מתקלף, פוסטרים עדיין תלויים עליו (כמו זה של הנער והנערה היפים שמישהו כנראה קישט איתם את חדרו...) , טבע שלאט לאט מכסה את המבנים הנטושים שהולכים ונהרסים... 

 

מה שריתק את שחף זה העדויות שנשארו במקום אחרי שהילדים עזבו והמקום בעצם סיים את תפקידו. סקרן אותה מה מתרחש במקום שעד לא מזמן שקק חיים שהיו סגורים בפני רוב האנשים, מקום שהתמודד עם מצוקות וקשיים אנושיים ועם אתגרים לא פשוטים... 

היא עצמה הגדירה את מה שקרה לה כ"אפקט הענק וגנו" – נכנסה למקום מטופח ומסקרן ןהחלה לגלות אותו בדרכה. 

 

המראה הטבעי: תערוכה שמורכבת בעיקר מייצוגי בעלי חיים שמתבוננים על הצופה בכל מיני אופנים. ההתבוננות לא תמיד מבטאת רגע 'טבעי', ובאופן כללי ניתן לומר שהכותרת 'המראה הטבעי' המצוטטת מפרסומות שמציגות פנים כמראה טבעי כביכול, בעצם באה לומר שמה שאנו רואים אינו הדבר הטבעי אלא הדבר המיוצג. 

 

אצל אלינה ספשילוב אלה הם בעיקר עבודות שמן על בד בצבעים חזקים עם אפקט תעשייתי משהו, שיש בהן ילדותיות והומור. אלינה הודתה שאגדות-עם רוסיות השפיעו עליה וגם עולם הילדים באופן כללי, שבדרך כלל מתמקד בהנפשה של החיות לדמויות אנושיות. בעלי החיים שלה חושפים את הפראיות שבהם כך שהם נשארים יפים, אפילו חמודים, כשסביבם רקע של נקודות, פסים או רקע חלק צבעוני. 

 

העבודות של רויטל רטיג הן רישומים. חלקם מהראש, חלקם מהתבוננות בחיות וחלקם מהתבוננות בתמונות. רטיג רושמת בכל מיני טכניקות שהיא עצמה מעידה כי הן שונות מאוד זו מזו. לפעמים הקו שלה רציף ועגול ולפעמים תזזיתי וקטוע. היא מגייסת את הקו כל פעם לפי מה שנוח ומתאים לה. הרישומים שלה תלוים בעומס מסוים שמזכיר ספרי טבע של פעם, שכל דף מציג תנוחה או חלק אחר מגופה של החייה.  

עבודות הוידאו שלה הן אנימציה קלאסית המורכבת מסדרות רישומים, שונים זה מזה. אחת מציגה כלבים והשנייה אותה עם חברתה, ומושפעת מצילום וידאו, שהתכוון להיות תמונת סטילס ובטעות יצא וידאו, אותו היא ערכה גם כן כאנימציה על רישום.  

   

עבודות השמן של רויטל לסיק הן הכתם הצבעוני של התערוכה. ירוק חזק שחושף נופי יער מיסתוריים בולט בהן. רויטל סיפרה שאביה היה יערן ובילדותה בילתה הרבה ביערות והתבוננה בחיים הרוחשים בתוכם. בעלי החיים הם עבורה צינור התבוננות בעצמה. דרך העיסוק בבעלי חיים היא לומדת משהו על עצמה. טלי הודתה שהעבודות של לסיק מעניינות אותה כבר זמן רב והן בלתי מפוענחות עבורה. יש בהן הרבה מסתורין וסיטואציות לא ברורות. מעבודות אלה נולד הרעיון שלה לתערוכה. 

 

זוהר גוטסמן הוא אמן שגר ולומד פיסול בשיש בקררה, איטליה. שלוש עבודות פיסול שלו מוצגות בתערוכה. האחת היא שארית של ציפור הדודו שהיתה פסל גדול שנשבר, וזוהר ערף ראשה של הציפור והפך אותה לפסל קטן יותר. תבליט ובו עצמות חיה שנראה כמאובן גדול, וכלב שחור שעומד מאיים על הרצפה. עבור זוהר החיות הן חלק מהחיים. הן לא מעניינות אותו כשלעצמן אלא באופן שבו הן ניתנות ל'שימוש' בידי האדם. מעניין אותו הדיאלוג של האדם עם החיות והתירבות, בדרך כלל המוגזם שהאדם עושה לחיות. זוהר עובד על פסל שיש גדול, מגוש אחד, של פירמידת כלבים...

 

 

 

 

הדפסשלח לחבר
נגישות באינטרנט דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד