מועצה מקומית קרית טבעון - עמוד הבית

דלג על בר עליון בראש הדף
בר עליון בראש הדף
20:22   22/10/2017
דלג על בר עליון אדום
בר עליון אדום
דלג על Ticker
Ticker

תערוכה אדון לימון אני צלחת

00:00

תובנה שבתנועה - מתחילים

09:30

התקדמות בתהליך תוכנית האב-מתאר

צוות ההיגוי לתכנית, קבע את הקווים המנחים שלה ואת תכנית העבודה לליווי התהליך. הציבור מוזמן להגיב.
התקדמות בתהליך תוכנית האב-מתאר  (הגדל)

ועדת ההיגוי להובלת תוכנית האב-מתאר לקרית טבעון, קיימה עד כה 5 פגישות וגיבשה את הקווים המנחים לתכנית האב וכן תכנית עבודה להכנת וליווי התהליך. 

חברת המליאה ד"ר נאוה סבר – יו"ר הועדה, מציינת כי הקווים המנחים שגובשו, מהווים למעשה את דגשיה של התכנית. סבר קוראת לציבור, להגיב לקווים המנחים, שיפורסמו באתר האינטרנט של המועצה.

ראש המועצה – דוד אריאלי: "היציאה להכנת תכנית אב-מתאר לישוב, היא אחד מהדברים החשובים והמשמעותיים ביותר שנעשו בשנים האחרונות. תכנית כזאת, תאפשר לפעול ולקבל החלטות בכל תחומי החיים בקריה, באופן מושכל, תוך התבססות על נתונים אמפיריים וחשיבה לטווח ארוך".


להלן הקווים המנחים להכנת תכנית האב-מתאר:

1. אופי הישוב: ישוב השומר על הצביון הכפרי הקיים ומשתלב בנוף.

יישוב אשר לא יהפוך לעיר, בעל אורח חיים חילוני המשמר פלורליזם בין הקהילות השונות שבו, מאפשר פיתוח עצמי לתושביו ומעניק איכות חיים, שרותי ציבור ברמה גבוהה ומגוון פעילויות תרבות ופנאי, תוך התייחסות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. ישוב המתאפיין בבנייה נמוכה ובנייה מדורגת בהתאמה לקוי הנוף, תוך שימור היער הטבעי, שטחים פתוחים וערכי טבע ונוף, פיתוח גנים ופרקים ציבוריים, אך יחד עם זאת יהיו בו גם צפיפיות בינוי גבוהות מהקיים היום, שיאפשרו לזוגות צעירים להקים בו את ביתם.

עוגני המשיכה העיקריים של הישוב יתבססו על מערכת חינוך איכותית ופלורליסטית, שרותי ציבור איכותיים ורמת חיים גבוהה, ישוב בר קימא המשמר את החזות הקיימת ומשתלב בסביבתו הטבעית.

2. חינוך: מערכת חינוך איכותית ופלורליסטית, פריסת מבני חינוך בישוב.

טיפוח מערכת חינוך איכותית, מגוונת ופלורליסטית השואפת למצוינות והישגיות, המהווה דוגמא ומופת במישור האזורי והארצי ומהווה אבן שואבת למורים ומחנכים איכותיים, מקצועיים ומובילי דרך בתחומם ולתלמידים ומשפחות אשר מחפשים לשלב בין איכות חיים כפרית למערכת חינוך איכותית ומגוונת. נושא החינוך יועלה לראש סדר היום הישובי ויגובה בתקציבים שיאפשרו לימוד בכיתות קטנות ומשאבים נוספים שיאפשרו לכל תלמיד למצות את מלוא יכולותיו. התאמה בין פרישת מוסדות החינוך למאפיינים הדמוגרפיים, כולל שכונות חדשות, בדגש על צמצום ההיסעים של תלמידים ממקום מגוריהם למקום הלימוד ושימור מבני החינוך הקיימים. התכנים החינוכיים יתואמו עם תכנית האב לחינוך.

3. דמוגרפיה: מבנה אוכלוסיה שישמור על הרכב דמוגרפי מאוזן.

טיפוח גורמי ומאפייני משיכה לקליטת זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים בגילאי גן עד ביה"ס התיכון במגמה להצעיר את היישוב לצד טיפוח האוכלוסייה הקיימת, כתהליך שמטרתו ייצירת הרכב דמוגרפי מאוזן יותר במהלך השנים. כל זאת תוך הקפדה על שימור צביונו החילוני של היישוב ושימורו כיישוב שלא יהפוך לעיר.

4. קיימות: כל הנושאים בתכנית האב ידונו בראיה של קיימות.

הטמעת תכנון ותפקוד מערכתי בהתנהלות היישוב ובכלל התשתיות בראייה של קיימות, תוך חסכון במשאבים ושימור וטיפוח ערכי טבע, נוף, היסטוריה, תרבות ומורשת, בהתאם לעשרת הכללים של לרשות מקיימת וסדר יום מקומי למאה ה 21 (אג'נדה 21).

5. כלכלה: בסיס כלכלי איתן לישוב.

הקמה ופיתוח של מוקדי תעסוקה ומסחר בישוב או במסגרת שיתוף פעולה עם יישובים שכנים, פיתוח מוקדי תעשייה זעירה לא מזהמת מחוץ לאזורי מגורים, לא תותר הקמת והפעלת בתי עסק מזהמים. מוקדי התעסוקה והמסחר יהוו בסיס כלכלי איתן למימוש התוכניות השנתיות והרב שנתיות של טבעון ובדגש על יצירת מנוף כלכלי לשיפור וטיוב החינוך ויצירת מקומות תעסוקה כבסיס כלכלי למשפחות ותושבים אשר יעתיקו את מגוריהם לישוב. תהליך זה יתבצע בחלקו כמקדים להוצאת חוות המיכלים מהיישוב למניעת פגיעה בשירותי היישוב לתושביו.

6. תחבורה: התאמת מערך התנועה לצרכי הישוב במגמה של ריסון תנועה.

פיתוח מענה ותשתית תחבורתית מודרנית ומתקדמת בהתאמה  לאופי הישוב ומאפייניו הסוציואקונומים והדמוגרפים, המאפשר לכל תושב מילד ועד קשיש להגיע למרכזי פעילות חברתית, מרכזי לימודי ותרבות גם ללא שימוש ברכב פרטי. חיזוק התחבורה הציבורית ומציאת פתרון תחבורתי הולם לעומס התחבורה הפרטית ברחובות הראשיים, העלול להוות מלכודת בשעת חרום. פיתוח שבילי אופניים והולכי רגל.

7. ראיה אזורית: יחסי גומלין עם ישובים, מועצות שכנות ומוקדי תירות סמוכים.

מתן מענה לצרכים הקיימים והמתפתחים של היישוב בהיבטים דמוגרפיים, כלכליים, חברתיים, תרבותיים וחינוכיים. יצירת מערכות קשרי גומלין ושילוב עניינים עם היישובים השכנים, כגון הקמת אזורי תעסוקה ותעשייה משותפים, מוסדות חינוך ותרבות משותפים, הרחבת גבולות הישוב, קישור למרכזי תיירות סמוכים כגון גן לאומי בית שערים ופסל זיד.

8. תרבות וחברה: ישוב המספק אפשריות תרבות ופנאי מגוונות ואיכותיות במסגרת מערכת החינוך ומחוץ לה, לכל שכבות הגיל מטף ועד זקן. מבני תרבות, ציבור וחינוך יתנו מענה נגישות הולם לציבור בעל צרכים מיוחדים.

9. שיתוף ציבור: ישוב המנהל את עניניו הציבוריים בשקיפות מלאה תוך שיתוף הציבור בקבלת החלטות ויישומן.

10. תכנית אסטרטגית: תכנית האב תכלול תכנית פעולה ומודל לישומה, הגדרת נהלים והנחיות לביצוע, אבני דרך, לוח זמנים ומדדים לביצוע.


תושבים המעוניינים להגיב, מתבקשים לשלוח דוא"ל לכתובת:
odi@netvision.net.il

הדפסשלח לחבר
נגישות באינטרנט דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד