מועצה מקומית קרית טבעון - עמוד הבית

דלג על בר עליון בראש הדף
בר עליון בראש הדף
06:49   17/10/2017
דלג על בר עליון אדום
בר עליון אדום
דלג על Ticker
Ticker

תערוכה אדון לימון אני צלחת

00:00

ימי הרשמה אחרונים לבית ספר למחול

00:00

"עוד סיפור אחד ודי"- סדרה דוקומנטרית מבית היוצר של ענת זלצר

20:30

כנס החוג לגיל הרך - שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בגן

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בגן -
כנס החוג לגיל הרך במכללת אורנים

 

ביום ראשון, 22 בינואר, יתקיים כנס לזכרו של גדעון לוין בחוג לגיל הרך במכללת אורנים

מטרות הכנס הינן חשיפת גננות ואנשי חינוך בגיל הרך לידע תיאורטי ויישומי בנושא שילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים בגן. 

כיום בכל גן, בין אם מדובר בתינוקות, פעוטות או ילדי גן חובה, נמצאים ילדים עם קשיים ועיכובים התפתחותיים, כמו גם ילדים המראים קשיי הסתגלות ומתמודדים עם מצבים משבריים בביתם ובסביבתם.

 

בנוסף, חוק השילוב מביא לכך שיותר ויותר ילדים בעלי צרכים מיוחדים משובצים כיום לגנים רגילים (ופחות לגני חינוך מיוחד). מגמה זו תואמת את ההבנה כי ההתפתחות בגיל הרך הינה גמישה ודינמית ולכן ילד המתקשה בהווה לא חייב גם להראות קושי בעתיד ולהפך.
זאת ועוד, ילדים המגלים קשיי הסתגלות ועיכובים התפתחותיים יפיקו יותר משהייה ולמידה יחד עם קבוצת השווים שלהם, כלומר מלמידה בסביבה נורמטיבית בהשוואה לסביבה של ילדים עם ליקויים.


המציאות כיום היא שגננות מתמודדות בגן עם ילדים הצריכים התייחסות מיוחדת ובניית תוכניות לימוד ייחודיות. פעמים רבות גננות מרגישות שאין להם הכשרה מספקת להתמודדות זאת.
הכנס הנוכחי בא לתת מענה מסוים לצרכים אלו של גננות.

נוסף להרצאות, הכנס ישלב סדנאות דיון המאפשרות לגננות להעלות ולדון בדילמות העולות בעבודתן לגבי שילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים.
במהלך הכנס יוצגו שני תיאורי מקרה העוסקים בשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים – האחד של מפקחת, והשני של גננת לחינוך מיוחד אשר בנה מאובחן על רצף האוטיזם, וישלב את נקודת המבט של אם ושל מחנכת לגיל הרך גם יחד.
בדרך זאת, הכנס משקף את האמונה שלנו בחשיבות ההסתכלות המערכתית על הגן, הילד וסביבתו.

 

תאריך: יום ראשון, 22 בינואר
שעות: 14:30 – 9:00
החוג לגיל הרך, מכללת אורנים

 

 

 

 

 


תאריך 09:00 22/01/2012
מיקום אורנים
הדפסשלח לחבר
נגישות באינטרנט דלג על בר תחתון
בר תחתון
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד